בעלי "רלה" המיתולוגית: "עוני כמו שיש היום לא ראיתי שנים"

בעל חנות השעונים המיתולוגית "רלה", מאוד מודאג מהמצב

פורסם בתאריך: 3.7.20 12:41

"אנשים הגיעו לחרפת רעב. 28 שנים אני עוזר לנזקקים אבל מחסור ועוני כזה לא ראיתי הרבה שנים", כך מספר משה יודקוביץ', דמות מוכרת בנוף העיר ובעל חנות השעונים "רלה", שבמרכז זד"ל הסמוך לגן העיר.

את יודקוביץ' אין כמעט איש בעיר שלא מכיר. הוא נשוי לגילה, אב לבת יחידה וסבא לשני נכדים שהם האושר שלו. השבוע חגג את יום הולדתו ה-68 ובכוונתו להישאר בחנות עוד שנים רבות.

אביו שמואל ז"ל, שהיה שען עוד ברומניה, עלה לארץ בשנות ה-60 ופתח את חנות השעונים הראשונה סמוך למוזיאון ראשון לציון. לאחר כמה שנים, עבר לחנות ליד בית ספר חביב. אחרי שהאב נפטר לפני כמעט 30 שנה, החליף אותו בנו היחיד, משה, שירש את מקומו.

"אני מחובר לעיר בכל רמ"ח אברי", מספר יודקוביץ', "דור שני ושלישי עברו אצל אבי ואצלי בחנות, אבא שלי היה מאסטר בשעונים; בעבר השענים היו רוסים, פולנים או רומנים, אבי היה השען היחיד בעיר וזה היה מקצוע לכל דבר ונחשב כאומנות אבל היום הדברים נראים אחרת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כשיודקוביץ' מתכוון ל"נראים אחרת" הוא מדבר על המצב בעיר ובארץ. "לא פשוט היום להיות עצמאי ולהחזיק חנות", הוא מספר, "גם במקרה שלי ועוד עם מוניטין משפחתי של 60 שנה ועם דורות של לקוחות ועוד נוסיף לזה את הקורונה ששיגעה את העולם ואבטלה שעולה מיום ליום. אני חי את הרחוב ואת הקהל וכואב לי הלב לראות באיזה מצב אנשים נמצאים. רק לפני שבועיים הגיע אליי איש שסיפר לי שהשתחרר מהכלא ועקב המצב בארץ. הוא לא מצליח למצוא עבודה ושאין לו כסף להאכיל את הילדים שלו. הלכתי לסופר מרקט שנמצא בסמוך לחנות כאשר חלק מהדברים. אני קונה מכספי וחלק תרומה, כשהאיש הזה בא לאסוף את המצרכים ממני הוא בכה כמו ילד קטן, אני נתקל בהרבה מקרים כאלה במהלך השבוע וזה קשה".

יודקוביץ' מספר כי החל בתרומות ובגמילות חסדים לאחר שאביו נפטר, לפני 28 שנים. הוא מספר כי בזמן השבעה גילה מסיפורים של מנחמים כמה עזר אביו לנזקקים. "אבא שלי היה אדם צנוע", מספר. "עד שהוא נפטר לא ידענו על כל העזרה שהעניק לאנשים אחרים. מאז אני ממשיך את דרכו ואני עוזר גם לניצולי שואה רבים. לעזור לאחר זה משהו שממלא את הנפש".

"בסופו של יום אדם הולך לישון עם מעשים טובים, משפחה ושמחה. הנכדים, אשתי והבת שלי הם האושר שלי", הוא מסכם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבל צחי הנגבי בכיר בליכוד , אמר שאין רעבים בישראל וזה ״פופוליזם״…באותו שבוע שהמלך המולטימיליונר, אישר לעצמו מליון שקל החזרי מס

  2. דודו

    עצוב מאד שאנו במצב הזה,
    גם אני היום רעב כמעט מדי יום,ואין לי תזונה יומית
    אני מתבייש מאד לבקש,ואין לי למי לפנות
    ממש מבוי סתום ובמיוחד כשהבריאות לא טובה כל כך

  3. דורית קלמוהיץ

    נו באמת?מספיק כבר עם הבכינות שמציירת מציאות הזויה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר