קולקציה בהשראת הפרעות נפשיות: "אני רוצה להלביש את כולן"

מעצב האופנה אליעד חזן שחזר בשאלה לאחר שיצא מהארון, בטוח שעוד יפרוץ את גבולות ישראל

פורסם בתאריך: 12.7.19 08:07

"בעולם מתוקן יותר, לא היה משנה לאף אחד אם אני גיי או סטרייט. אלוהים לא שייך לאף אחד, אין לדתיים בלעדיות עליו", כך אומר מעצב האופנה, אליעד חזן בן ה-27.

אליעד עבר חיים שלמים כבחור דתי ועבר לעולם החילוני, לאחר מכן חזר שוב בתשובה וכיום הוא מגדיר את עצמו כאדם מסורתי. "זה עצוב לומר את זה אבל לקהילה הגאה אין מקום בדת", הוא אומר, "אף רב לא מוכן לפתוח את הנושא. זה סטטוס קוו שלא נוגעים בו ולצערי הרבה הומואים ולסביות מוצאים את דרכם החוצה מהקהילה הדתית". 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוא נולד למשפחה דתית בירושלים, למד בישיבה ובגיל 18 יצא מהארון, זה לא מנע ממנו להתגייס לצבא לפלוגת ילמ"ס שהייתה שייכת למשטרה הצבאית ושבה היו מלווים מסתננים לכלא.

תוך כדי שירותו הצבאי הוא חי את הסצנה התל אביבית, מועדונים ומסיבות והתרחק מכל מה שקשור לדת. בגיל 24 חזר שוב בתשובה בעקבות הספר ב"גן האמונה" של הרב שלום ארוש, אבל לדבריו בשל עצם היותו אדם בעל זהות מינית שלא מיישרת קו עם הדת הוא נאלץ שוב להיפלט מהקהילה והיום הוא מגדיר את עצמו כאדם מסורתי ומאוד רוחני.

"הייתי רוצה להיות אדם דתי אבל עם הזהות המינית שלי, לצערי זה בלתי אפשרי", הוא אומר, "כשאתה גבר הומו דתי אתה לא בקהילה הדתית ולא בקהילה של ההומוסקסואלית חילונית אתה בין לבין, וצריך למצוא את עצמך ואת הדרך שלך".

"כשחזרתי בתשובה בגיל 24 הייתי הומו ממש דתי. בסיכומו של דבר, האמונה הייתה ונשארה והחיבור שלי עם אלוהים יישאר תמיד. הגעתי למסקנה שאני צריך לחיות את החיים שלי ולעשות את מה שאני מאמין ויכול לעשות בלי לוותר על עצמי – הכי חשוב לשמור על הנפש ועל איזון". 

כשחזן נשאל על המשפחה שלו הוא מחייך ומספר שהיא חיבקה אותו מאוד. "אני בן בכור עם עוד שלושה אחים וההורים קיבלו אותי כמו שאני למרות הקושי של הזהות המינית", הוא אומר.

בחודשים האחרונים גר חזן בראשון לציון ועובד בבוטיק של בגדי ערב בתל אביב, החלום שלו הוא לפתוח סטודיו של בגדי ערב שבו כל אחת תמצא לה מה ללבוש ונראה שהוא בדרך.

לאחר סיום שנתיים של לימודי אופנה הוא הספיק להציג את הדגמים שלו במתחם התחנה בתל אביב בתצוגות Black Friday של המכללה לעיצוב קונספט בשיתוף בית שברולט בתל אביב. 

ההשראה לקולקציה הייתה הפרעות נפשיות כגון דיכאון וחרדה, אנורקסיה ועוד. דרך הבגדים רצה חזן לתאר את החוויה של המתמודדים ולקדם את הנושא על ידי כך לקדמת הבמה. היעד הבא הוא מציאת מקום לסטודיו משלו.

"אין לי ספק שזה חלום שהתגשם, אני רוצה להלביש את כולן, מנשים פשוטות ועד המפורסמות ביותר ובשלב מאוחר יותר גם לפרוץ מחוץ לגבולות הארץ", הוא אומר. 

"בעולם מתוקן יותר", אומר חזן, "הייתי רוצה להיות הומו דתי, לקיים את המצוות שאני מחובר אליהן, אבל עד אז הכי חשוב זה לשמור על הנפש, להגשים חלומות ולהיות מאושרים – את  זה אני בהחלט משתדל לעשות". 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שלומי

    בחור מדהים מעצב על אישיות מיוחדת במינה,יגיע הכי רחוק מיקצועית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר