אורטל עגיב כהן. צילום: פרטי
אורטל עגיב כהן. צילום: פרטי

הילדה הקטנה שמצאה מפלט במכונת התפירה בדרך לכבוש את ניו יורק

מעצבת האופנה מראשון לציון, אורטל עגיב כהן, התמודדה עם התעללות ואב שישב בבתי סוהר. עכשיו בגיל 41 היא כבר לא מפחדת ומסתערת על תוכנית "פרויקט מסלול" בניו יורק

פורסם בתאריך: 26.1.19 15:17

אורטל עגיב כהן, בת 41 מראשון לציון, היא דוגמה להעזה ולהעצמה נשית. כבחורה צעירה היא גילתה בתוכה את הפאשן לאופנה, הזניחה את החלום לטובת בחירות אחרות בחייה, אבל לא ויתרה וכיום היא מעצבת אופנה שחיה את החלום ומעצבת שמלות כלה ובגדי ערב. ואולי תצליח לפרוץ גם מעבר לים: בימים אלה היא מוזמנת לפרויקט מסלול בניו יורק – תוכנית הריאליטי המצליחה "Project Runway". זאת, במקביל להשקת סטודיו חדש בחולון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אבל הדרך של עגיב להגשמת החלום הייתה קשה במיוחד. סיפורה מתחיל לפני כמה עשורים, כשהיא בת 12, אז גילתה בבית את מכונת התפירה שהפכה להיות החברה הטובה שלה ומקור מפלט ממה שקורה בתוך הבית. "הילדות שלי לא היתה פשוטה בכלל", היא מספרת, "גדלתי במשפחה קשת יום בחולון, ואמא שלי היתה מתעללת בי פיזית ומילולית בכל הזדמנות שהיתה לה. היא פשוט ראתה בי שק חבטות כל הזמן שהיא היתה ממורמרת בגלל אבא שלי, שהיה יוצא ונכנס מבתי כלא".

את מכונת התפירה היא גילתה לגמרי במקרה. "מכונת התפירה היתה קבורה בחדר בבית", נזכרת עגיב כהן, "וכשראיתי אותה לראשונה הרגשתי מין משיכה עזה אליה. נגעתי בה, ומהר מאוד למדתי איך להפעיל אותה. למדתי בעצמי איך לעשות מכפלות, תיקונים לבגדים של השכנים ואפילו לתפור בגדים לאמי ולאחיותי. אין ספק שהתפירה היתה בשבילי פורקן מתסכול, ניתוק מהעולם והמקום היחיד שבו באמת חוויתי הצלחה".

בתיכון בחרה אורטל ללמוד במגמת אופנה, שם קיבלה בסיס מקצועי לידע שרכשה לבד. כשהגיעה לצבא תפרה וילונות למשרדי הבסיס, ובמהלך השנים המשיכה לתפור בגדים לה ולבני משפחתה. כשבגרה התקבלה לעבודה כמעצבת חלונות ראווה של מותגים מוכרים כמו רנואר, גאמפ', מתאים לי, קסטרו ונוספים, אבל היא תמיד הרגישה שהרעיון ליצור משהו משלה בוער בה. "תמיד ידעתי שיום יבוא ואני אהיה מעצבת מצליחה", היא משתפת, "זו מין תחושה כזו שאי אפשר להסביר אותה. משהו בראש שלי ובתחושה שלי אמר לי את זה כל הזמן".

בגיל 33, כשהיא כבר אמא לשניים ונשואה, מחליטה עגיב כהן להתגרש מבן זוגה. "הוא היה אלים, ובתום תהליך ארוך ומייגע נפרדו דרכינו". אז היא מחליטה לצאת לדרך חדשה, ומתחילה למכור שמלות ליום-יום ולערב שהיא מכינה בעצמה בעלות מינימלית. "הפרידה גרמה לי להבין שאני חייבת לעשות חישוב מסלול מחדש ולהוציא את עצמי לאור", מספרת עגיב כהן.

אורטל עגיב כהן. צילום: פרטי

אורטל עגיב כהן. צילום: פרטי

בשלב ראשון היא פתחה סטודיו בביתה. שמה עבר מפה לאוזן, ולקוחות שבהן גם כלות הגיעו כדי לרכוש שמלות כלה וערב. הפריחה לא פסחה על שום תחום בחייה, כאשר בד בבד עם המוניטין שהיא צוברת באזור במרכז, הכירה אורטל בן זוג חדש וילדה בן נוסף, שלישי במספר. אל הווילה החדשה שבה התמקמה בחייה החדשים המשיכו לזרום לקוחות חדשים, והדרישה היתה גבוהה.

אורטל פתחה שיטת תפירה ועיצוב המשלבת ידע בתפירה ועיצוב בהתאמה אישית לאישיות ולסוג האירוע כולל שדרוג שבלונות, גזרות שונות ומחמיאות מבדים יוקרתיים ותוך זמינות מלאה. "אני חושבת שההחלטה הכי נכונה שלקחתי בחיים היתה זו", היא מתוודה, "גיליתי עולם שלם שחיכה לי בחוץ, ומילדה קטנה שמרגישה נורא עם עצמה בגלל ההשפלות שחוויתי מאמא שלי, ובהמשך גם מבעלי הראשון – הבנתי שיש לי המון מה להציע בחוץ".

מדהים לשמוע את זה.

"מדהים עוד יותר שאני אומרת את זה בקול לעצמי מדי יום. אני לא מאמינה שהגעתי למקום שבו אנשים מדברים על העיצובים שלי, מתרגשים מהשמלות שלי ונותנים לי להרגיש שווה כל כך. אני, אורטל, הילדה הקטנה מחולון שלא האמינה שיש לה סיכוי להתברג בשום דבר מעולם – הגשמתי את החלומות הכי כמוסים שלי".

 

"לשים את ישראל ואת ראשון לציון על המפה"

בסטודיו החדש שנפתח לאחרונה לשמלות כלה ובגדי ערב בחולון נערכת עגיב כהן להציג בקרוב את העיצובים החדשים והעדכניים שלה ל-2019 ולצד השקת המקום החדש, היא מתרגשת לא פחות מהשתתפותה בפרויקט מסלול הניו יורקי "Project Runway". בשנה שעברה הגיעה עגיב כהן לשלבים האחרונים של תוכנית הריאליטי ובעקבות זאת הוחלט להמשיך את התהליך השנה, כאשר כבר החודש היא תמשיך להתמודד בתחרות המבוקשת.

אורטל עגיב כהן. צילום: פרטי

"אני לא מכירה מעצב בארץ ובעולם שלא היה שמח להיכנס לתוכנית הפרויקט מסלול", היא מגלה, "זה לחלוטין הדבר שכולנו שואפים אליו. אני מתכוונת לתת את כולי שם ולצאת המנצחת, לשים את ישראל ואת ראשון לציון על המפה ולהוכיח שחלומות בהחלט יכולים להתגשם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר