חיים מילר. צילום: אלירן אביטל

אגדת מילר: הדרך מאחורי מותג התכשיטים מתחילה בראשון לציון

חיים מילר, שהחל את דרכו בעסק למכירת מתנות וחמסות לתיירים, מסביר למה תכשיטים תמיד מבוקשים

פורסם בתאריך: 11.1.19 09:20

חיים מילר, מבעלי רשת תכשיטי מילר שכבר ארבעה עשורים עומד בראש האימפריה המקומית, בכלל התחיל את דרכו המקצועית עם עסק של מתנות. מילר, אב לארבע בנות ונשוי למוניקה, נולד למשפחה שעסקה במסחר. יחד עם בת זוגו, הם עבדו יחד וקשה עד שהפכו למותג מקומי מצליח.

מילר עלה לארץ מאורוגוואי בגיל 27 היישר לראשון לציון. הוא למד אדריכלות ולאחר מכן גם מנהל עסקים. בהמשך התחיל את דרכו בעולם העסקים כשהקים עם אשתו עסק של מתנות ואמנות ישראלית. עם הזמן החל הזוג להתחבר לעולם התכשיטים ולעצב קולקציות קטנות ומיוחדות שפנו לתיירים כמו תכשיטים עם סממנים יהודיים וישראליים כמו חמסות ומגני דוד. מאותה נקודה –הכל היסטוריה.

אין מקום לבינוניות

ההתעניינות והריגוש מעיצוב תכשיטים רק הלך וגבר אצל הזוג מילר. השניים פתחו בית מלאכה, ומשם החלו גם לייצר ולעצב תכשיטים מורכבים ומיוחדים יותר ששילבו יהלומים."אלה היו תכשיטים יותר קלאסיים ויוקרתיים", מספר חיים מילר, "ואת החנות הראשונה פתחנו בשנת 1978 ברחוב אלנבי בתל אביב.לאחר זמן קצר עברנו לרחוב דיזנגוף הראשי, שם היתה החנות הראשונה והידועה של המותג שפעלה 30 שנה".

עם הזמן הם החלו לייבא ולצרף גם מעצבים איטלקיים מוכרים ונחשבים באופן בלעדי בארץ, וכך נתנו חשיפה ובמה בארץ למותגים יוקרתיים בעולם התכשיטים מחו"ל.מאז ועד היום התפתחה רשת מילר וכיום היא מונה שישה סניפים מרכזיים ומצליחים בפרישה ארצית,כאשר שתיים מארבע בנותיהם הן חלק בלתי נפרד מהעסק.

הרשת מייצגת בישראל באופן בלעדי את מעצבי התכשיטים הבינלאומיים רוברטו קוין, מרקו ביצ'גו, דמיאני, פונטה וקיו, פיירו מילאנו, פסבנטו, ברקה, מיסיס, בורמאני ואחרים, וכן מציגה קולקציות ייחודיות מבית היוצר של סטודיו מילר – סדנת המעצבים הפרטית של הרשת.

מה דעתך על תעשיית התכשיטים?

"התעשייה בארץ בעולם התכשיטים מונה חלק גדול של תכשיטים גנריים ועממיים יותר עם פריטים המיוצרים ב-14 קראט ואבנים באיכות בינונית. אנחנו מקפידים על תכשיטים ברמה הכי גבוהה ואיכותית שיש, גם מבחינת הייצור של הזהב שהוא 18 קראט וגם מבחינת רמת הגימור– שילוב האבנים ברמה הגבוהה ביותר".

זה לא מייקר את המחיר?

"עסק התכשיטים הוא עסק מבוקש שתמיד יש לו מקום. למרות התחרות מול חברות התכשיטים היותר 'נגישים' ללקוחות, מילר מציעה מעצבים נחשבים ומובילים מחו"ל לעומת רשתות תכשיטים אחרות בארץ וגם מייצרת את התכשיטים שלה כאן בישראל ברמה גבוהה ואיכותית לפי הטרנדים הכי עדכניים. כך מילר מביאה לצרכן פריטים שילוו אותם שנים ואפילו יוכלו לעבור בירושה הלאה עם ערך גבוה מכל הבחינות".

לדבריו, במילר משקיעים בערך המוסף ללקוחות שלהם בזמן השירות, בעת המכירה וגם אחרי. מדי שנה בחודש נובמבר הם עורכים את ה"גולדן פארטי" – חגיגת הזהב השנתית שבה הצרכנים יכולים להגיע עם תכשיט זהב ישן ולהמיר אותו לחדש לפי ערך השוק, או לחילופין לעצב מחדש את התכשיט שהביאו לתכשיט טרנדי ועדכני.

אילו מעצבי תכשיטים אתה מעריך?

"אני מתחבר ומעריך בעיקר את שני המעצבים האיטלקים הידועים מרקו ביצ'גו,שמוביל בעיצוב התכשיטים באיטליה ברמה הגבוהה ביותר, ואת רוברטו קויין שמשפיע מאוד בתחום והפך עם השנים למעצב המצליח ביותר בעולם עם יותר מ-1,000 סניפים בחו"ל".

"אנחנו מקבלים השראות מהתערוכות הגדולות ביותר, שם מציגים את הטרנדים העתידיים", מספר מילר שנוהג לטוס כמה פעמים בשנה עם בתו מיה לתערוכות תכשיטים מובילות מעבר לים. הם בוחרים אילו תכשיטים לייבא אליהם מהמותגים המובילים שאותם הם מוכרים בסניפים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר