shutterstock

הסוד לעיצוב חדרים: איך למקסם את חלל הבית

מעצבת הפנים תמר בן סעדון שמלווה את לקוחות ענק הקרמיקה והריהוט הביתי "מאיר המהיר", מסבירה איך באמצעות תכנון נכון של חלל הבית ניתן לשדרגו כמעט ללא היכר

פורסם בתאריך: 15.3.18 16:24

אחד הכללים החשובים בעיצוב פנים, בין אם מדובר בעיצוב פנים כפרי או מודרני, הוא הניצול הנכון של חלל הבית. הגדרה מדויקת וניצול נכון של חלל עומד במרכז שדרוג עיצוב הבית.

מעצבת הפנים תמר בן סעדון, שבימים אלו מלווה ומייעצת ללא מעט לקוחות במרכז ענק הקרמיקה והריצופים "מאיר המהיר", מסבירה מהם הכללים לתכנון חלל הבית: "בבואנו לתכנן חלל עלינו להגדיר מה המטרה של החלל מבחינתנו. התכנון תמיד חייב להיות אישי ולספק את צרכינו, אז איך ניגש למלאכה שבסופה כל הצרכים שלנו ייענו ולא נתאכזב ששכחנו דבר זה או אחר?", אומרת בן סעדון מעצבת פנים במקצועה ובעלת סטודיו לעיצוב פנים ומיתוג.

תמר בן סעדון

בן סעדון מוסיפה כי אם מבקשים לעצב את סלון המגורים יש לבדוק מספר דברים תחילה: "דבר ראשון עלינו לשאול את עצמנו שלוש שאלות עיקריות, והן אלו שינחו אותנו לאורך כל התהליך: לכמה נפשות החלל הזה מיועד? באיזה גיל הם? ומה העיסוק שלהם?".

"אם ניקח כדוגמה משפחה בת ארבעה נפשות, שבה האמא היא פרילנסרית שעובדת מהבית והאבא עובד היי-טק שחוזר הביתה בשעות הערב המאוחרות והילדים הם בני שמונה ו-10, בן ובת. הדבר הראשון שעולה מהנתונים של משפחה זו שמדובר בארבעה נפשות אז עליי לדאוג למינימום ארבע מושבים, שאלה נוספת בהקשר זה שעלינו לשאול האם בני המשפחה אוהבים לארח, גם ההורים וגם הילדים. אם התשובה חיובית עליי פשוט לדאוג לעוד מושבים".

בן סעדון מדגישה כי עיצוב הבית אינו מתחיל ומסתיים רק בתחום החלל בסלון, ומסבירה: "אמא שעובדת מהבית לרוב היא תרצה חדר או פינת עבודה שצופה על החלל המרכזי של הבית או שנמצא בחלל המרכזי ממש, כך שתוכל להיות כל הזמן בשליטה ולראות מה עושים ילדיה. ולכן בהקשר זה עליי לדאוג לפינת עבודה נעימה ונוחה בחלל. במקרה של המשפחה שהבאנו כאן כדוגמה, כשהילדים כבר יחסית גדולים ודי עצמאים יכול להיות שהיא דווקא תעדיף חלל עבודה מבודד שאינו בחלל המרכזי של הבית".

ומה לגבי האב במשפחה שעובד עד השעות המאוחרות? במקרה הזה מציעה בן סעדון כי "צריך לבדוק מולו מהו החלל שאותו הוא יעדיף לפקוד בשעה מאוחרת זו. במידה שהוא יאמר שהחלל המועדף עליו, הוא החלל המרכזי – סלון הבית וכשהוא מגיע סוף סוף הביתה אחרי יום עבודה מפרך כל רצונו זה לרבוץ על כיסא נדנדה מפנק ונוח ולראות טלוויזיה, אז נדאג שהיה כיסא כזה וטלוויזיה. גם לזה אנחנו נותנים מענה ב'מאיר המהיר".

בן סעדון ממליצה על "כיסא נדנדה עשוי מתכת מושחרת, מושב דמוי עור עם כרית ומשענת יד מעץ טבעי, בעל מראה קלסי וטווח תנועה גדול", ומוסיפה כי "לגביי הילדים, אם הם אוהבים לשחק במשחקי קופסה, פאזלים וכו' עלינו לדאוג למקום אחסון נסתר או גלוי".

אבל איך עושים את זה?

בן סעדון ממליצה בשלב הראשון לקחת "דף ועיפרון ולשרטט פחות או יותר את החלל עם הרהיטים שאתם צריכים. כדאי לתכנן בנוסף למושבים, וטרינה או ספריה, שידה, שולחן סלוני, קיר אחד דקורטיבי – קיר סלון מעוצב וכמובן רהיט אחד דקורטיבי מיוחד. אחד החפצים הטרנדיים הוא נישה רצפתית מעוצבת, בשילוב מתכת ועץ, הכוללת מדפים ושתי מגירות.


"כמובן שאסור לשכוח את התאורה שהיא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. היא צריכה להיות גם פונקציונלית וגם דקורטיבית", מדגישה בן סעדון, "כדאי למקם את התאורה שלנו בשלושה מישורים בתקרה, בקיר וברצפה על ידי מנורת רצפה שתמיד מוסיפה אווירה טובה. אני ממליצה על מנורה רצפתית מעוצבת עם שלושה רגלי מתכת בגוון מוזהב עדין ובקו נקי, עם אהיל בגוון חרדל המעניק אווירה חמה".

בשלב הכמעט סופי, לאחר שהחלל הוגדר יש לשאול שאלה נוספת ומאוד חשובה: "באיזה סגנון נרצה לעצב את החלל מבחינת צבעים, טקסטורה וסגנון עיצובי", אומרת בן סעדון, "אם נמשיך בדוגמה של המשפחה שהצגנו נושיב את ארבעתם יחד עם תמונות של כמה סגנונות עיצוביים וניתן לכל אחד לבחור מה שהוא הכי אוהב. במידה שכולם בחרו את אותו סגנון, מה טוב ומה נעים. במידה ולא, אל תדאגו גם לזה יש פתרון: נוכל לשלב בחלל פריטים מכל סגנון בצורה חכמה".

"בשלב הזה הגיע הזמן לצאת ולחפש לחלל שלנו את הפריטים שצריך 'להלביש אותו'", מוסיפה בן סעדון, "לכן קחו אתכם את השרטוט או את התמונות של הסגנון שבחרתם, חשבו על דברים יפים ואקססוריז לבית. יש לא מעט".

רוצים להתרשם ממגוון המוצרים של "מאיר המהיר" שישדרגו לכם את הבית? לחצו כאן 

לקביעת שעת ייעוץ חינם בעיצוב הבית התקשרו ל-03-5180992

"מאיר המהיר" גם בפייסבוק: כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר