"בדרך נס": אם לשניים גילתה שהיא חולה בסרטן בזכות כדורשת

ורד קימל-אס, אם לשניים בת 42, ניצלה בזכות הגילוי המוקדם במהלך משחק בליגת המאמאנט. מאז היא ניצחה את המחלה ומבקשת לשמש תמרור אזהרה לנשים אחרות

פורסם בתאריך: 7.10.19 14:21

"חודש אוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד, אינו חודש רגיל וסטנדרטי עבורי. מדובר בחודש בו גיליתי באורח נס את העובדה שאני חולה בסרטן השד", כך מספרת ורד קימל-אס מראשון לציון, שגילתה באופן יוצא דופן, במהלך משחק כדורשת, שהיא חולה בסרטן השד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


זה קרה לפני שש שנים. ורד, כיום בת 42, נשואה ואם לשניים, פעילה בליגת האימהות מאמאנט. "באחד המשחקים, בדרך נס ממש, ספגתי מכה קלה בחזה מכדור שנמסר לי", היא מספרת, "ואז בעקבות המכה והכאב גיליתי שיש לי סרטן השד".

"זה קרה לי כחודש לאחר פתיחת עונת המשחקים, במהלך משחק אימון מול קבוצה יריבה", היא ממשיכה, "מכאן והלאה, אפשר לומר שחיי השתנו. המכה אומנם לא הייתה מאוד חזקה ולא נגרם לי שטף דם פנימי, אבל היא כאבה באופן יוצא דופן. בעקבות ההתעסקות האישית שלי באזור המכה גיליתי גוש קטן שלא היה שם קודם. החלטתי להיבדק באופן מיידי, אבל נמסר לי שלא מדובר בממצא מחשיד, ושאני מוזמנת להמשיך מעקב בעוד כחצי שנה. קיבלתי את כל האישורים וההסכמה להמשיך הלאה ולעזוב את ההתעסקות הזו מאחור, אבל עדיין משהו בי לא היה רגוע".

לאחר שבוע החליטה ורד לגשת ולהיבדק במכון פרטי. זו הייתה בדיקה מקיפה שכללה הפעם גם אולטראסאונד וממוגרפיה. "הבדיקה חשפה בפניי את הגרוע מכל, מבחורה בריאה, חזקה וספורטיבית ללא נשאות גנטית או כל דבר אחר שיכול להכניס אותי לקבוצת סיכון, הפכתי לבחורה החולה בסוג סרטן אלים. שבוע וחצי אחרי האבחנה, כבר התחלתי בטיפולים כימותרפיים. נפרדתי מהשיער, נפרדתי מבגדי האימון, אבל לא נפרדתי מהאמונה שהכל, כולל הכל, יהיה בסדר".

במשך 10 חודשים התמודדה ורד עם המחלה, עברה טיפולים אינטנסיביים, שכללו בין השאר כימותרפיה וניתוח מקומי ללא כריתה. "ילדיי היו קטנים באותה העת, בני שבע ו-10.5", מספרת ורד.

ורד ניצחה את הסרטן ומאז החליטה לשמש כמעין תמרור אזהרה לנשים אחרות. "במקרה האישי שלי היה המון מזל והרבה פחות מודעות. הגילוי נעשה ממש בדקה ה-90. קשה לחשוב מה היה קורה אם הייתי מגלה את הסרטן אפילו חודש אחד מאוחר יותר", אומרת ורד, "השלב כבר היה מתקדם, הסוג אלים ורוב הסיכויים שהכתבה הזו לא הייתה יוצאת לאור בטח לא סביב השם שלי. אפשר לומר שהיה לי הרבה מזל ואני קוראת לזה השגחה, כנראה שתפקידי כאן עדיין לא הסתיים ואני משמשת מאז תמרור לנשים אחרות. זה הייעוד שלי ואני כאן עבור כולן, כדי שישמעו על המקרה שלי ויהיו חשדניות וקפדניות".

כדי לסייע לכמה שיותר ורד ונשים נוספות מקדמות את טורניר "גם אני מודעת" בשילוב ליגת המאמאנט, המיועד להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של  סרטן השד.

החל מחודש אוקטובר 2014 ומידי שנה, מקיימות נשות מאמנט את הטורניר – יוזמה של שחקניות שחלו והחלימו מסרטן השד. האירוע השנה יתקיים ביום חמישי, ב-24 באוטובר, בשעות הערב המוקדמות, באיצטדיון האתלטיקה בראשון לציון, וייקחו בו חלק יותר מ-1,000 שחקניות מכל חלקים הארץ.

"אני מאמינה שהתרופה הכי חזקה שיש לנו בחיים האלה, היא האהבה", מסכמת ורד, "מיד אחריה מגיעה המודעות. תהיו מודעות לכל דבר חריג בגופכן שלא היה שם קודם ואם מצאתן משהו – אל תזניחו. לכו לבדוק אותו. אל תזלזלו בנורות האזהרה שגופכן שולח אליכן. תמשיכו לאהוב ולהקיף עצמכן בדברים שעושים לכן טוב ופעם בשנה פיתחו יומן, תדאגו לבצע בדיקות מקיפות ולהמשיך הלאה רגועות ואחראיות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר