אחרי יותר מ-20 שנה הבעלים של ה"כצה" נפרדים מהפאב המיתולוגי

שי לי שאשא ואיציק אייזנברג מודים שמיצו את סצנת חיי הלילה, ונפרדים מאחד המקומות הראשונים שנפתחו בעיר לטובת מועצת העיר ועסקים פרטיים

פורסם בתאריך: 8.11.19 09:52

באוקטובר לפני 21 שנה, החליטו שי לי שאשא ואיציק אייזנברג להקים פאב שכונתי צנוע בראשון לציון, הרבה לפני שסצנת חיי הלילה, הברים והמסעדות הגיעה לעיר. ואחרי שאירחו עשרות אלפי בליינים ומזגו אלפי ליטרים של בירה, החליטו השניים להיפרד מהמקום שהפך למוסד מקומי, לטובת עיסוקים אחרים, בהם חברות במועצת העיר.

אבל עוד לפני העתיד שמחכה לשניים, כדאי לחזור לעבר. את הפאב השכונתי שהיה בין הראשונים בעיר, בחרו השניים לפתוח ברחוב כצלנסון 51, וכך גם הוא נקרא. "באותה התקופה נפתחו מקומות בתל אביב שהיו קרויים על שם הרחובות שבהם עבדו, אז החלטנו שאנחנו עושים את אותו הדבר",  נזכר שאשא, "אבל אחרי שלוש שנים קיצרנו את השם ל'כצה'".

מאז, יותר משני עשורים, ה"כצה" הוא אחד הפאבים הפעילים בעיר, עם גרעין לקוחות קבוע, לצד בליינים מזדמנים, שממלאים את המקום הקטן יחסית מדי ערב. "כשפתחנו את הפאב זאת הייתה תקופה אחרת, לא הייתה מודעות לפאבים שכונתיים, ואנחנו והאידאה בעיר היינו החלוצים", אומר שאשא.

מאז ומתמיד הייתה בעיה עם הפאבים השכונתיים והיו תלונות מצד השכנים. איך התמודדתם עם זה?

"זה לא היה קל. בהתחלה מאוד השתדלנו להיות בסדר עם כולם. אני זוכר שהיו תקופות שהיינו מעסיקים אנשים שהתפקיד שלהם היה לבקש מבליינים להיות בשקט. אבל בסוף התרגלו אלינו ואנחנו אליהם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בחודשיים הקרובים שאשא ואייזנברג יהיו עסוקים בהעברת הבעלות של הפאב למתן הרטמן. "מתן היה לקוח קבוע אצלנו וכשהוא בא עם הצעה לרכוש את המקום חשבנו על זה המון עד שהסכמנו", מספר שאשא, "בכל זאת, מדובר בבייבי פרטי שלנו. כשפתחנו את הפאב היינו צעירים ועם המון אמביציה, ולמען האמנת לקהל בראשון לציון לא הייתה באמת הרבה ברירה. עם השנים צברנו קהל קבוע ענק, שהפך את המקום לבית השני שלו".

שאשא מוסיף כי הבעלים החדש לא מתכוון לבצע שינויים דרמטיים במקום. "הוא לא ישנה את שם אבל הוא יתאים את הפאב להיום. הוא רוצה להצעיר את המקום, לעשות יותר ערבים של מוזיקה חיה, ואנחנו לגמרי שמחים עם זה".

שאשא עצמו שמודה כי "קצת נגמר לנו מחיי הלילה", ימונה בקרוב לתפקיד חבר מועצת העיר ראשון לציון מטעם סיעת יש עתיד, במקום ד"ר הדס כהן. "עם השנים התברגנתי, הקמתי משפחה, למדתי לתואר ראשון ושיניתי לגמרי את החיים. גם איציק כבר במקום אחר והוא מתכוון לעבור לעסקים פרטיים. אז נראה לנו שבאמת הגיע הזמן להעביר את המושכות".

תמשיכו לבלות במקום?

"בוודאי, גם עכשיו אני לפחות פעם בשבוע מגיע לפאב, לשתות בירה ולפגוש את החברים שלי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר