בחירות דמה במקיף ח'. יש תוצאות מעניינות. צילום: יעל שליו
צילום: יעל שליו

לראשונה: בחירות דמה בתיכון מקיף ח' ומיהו המנצח הגדול?

בסופן של בחירות הדמה שנערכו היום בתיכון בראשון לציון, התקבלו תוצאות מעניינות. האם התלמידים מסוגלים לנחש את התוצאות האמיתיות שבוע הבא?

פורסם בתאריך: 25.10.18 16:33

בחירות הדמה בתיכון בליך ברמת גן, המתקיימות בסמוך למועד הבחירות הארציות, הם מסורת רבת שנים בתיכון. תלמידי התיכון עלו לכותרות לראשונה כשחזו את המהפך של 77' ועליית הליכוד לשלטון, ואת המהפך של 92' והפיכתו של יצחק רבין לראש ממשלה. למרות שהתלמידים בשנים האחרונות מדייקים פחות, כשהם חוזים את הפיכתו של יאיר לפיד או בוז'י הרצוג לראשי ממשלה, עדיין הן מושכות תשומת לב לקראת כל בחירות מחדש.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כעת גם במקיף ח' בראשון לציון נערכו בחירות דמה, והפעם לראשות המקומית, כפחות משבוע לפני תאריך הבחירות הארצי. המיזם שבו לקחו חלק תלמידי י"ב בתיכון הגיע כשלב בלימודי האזרחות, כשבמקום להבחן לבגרות באופן פורמלי, עבדו התלמידים על חקר הבחירות המקומיות ובסופן כאמור דימו את יום הבחירות.

סיגל גרינפלד רכזת אזרחות מספרת על יום הבחירות בבית הספר והתהליך שעברו התלמידים: "התחלנו את הפרוייקט בחודש ספטמבר, מתוך 300 תלמידים בשכבת י"ב, השתתפו במיזם 130 בני נוער שנפגשנו עם ששת המועמדים, חקרו את המצע, שאלו שאלות, והיו כל כולם בליווי צמוד של המועמד. הם הבינו איך זה מתבצע בשטח, בנו את הקלפיות, הכינו את פתקי ההצבעה, בעצם הם עשו הכל מאלף ועד ת'. התלמידים גם בנו את הקלפיות, ישבו בוועדות בקלפיות, רשמו את הפרוטוקולים, היה מפקח בכל קלפי ולמעשה היו צמודים לתקנון של ועד הבחירות, בלי לחרוג".

על תעמולת הבחירות מספר לנו יהונתן חזן, תלמיד כיתה י"ב 5: "המטה שלי שתומך בדב צור הגיע בשעה שבע וחצי לסדר הכל, מיד כשהגענו תלינו שלטים בכל בית הספר, קיבלנו עזרה מהמטה של צור שסיפק לנו כובעים חולצות, שלטים, כל מה שהיינו צריכים, היה הפניניג ענק מהבוקר ממש, חגיגת בחירות שלמה, אווירה נהדרת של תחרות בריאה. בהפסקה כל קבוצה בנתה עמדה שהכילה כובעים חולצות וכו, וחילקה לכל מי שרצה. לאחר מכן כל הקבוצות נפגשו באולם וכל אחת בתורה הציגה את המצע של המועמד שלה. כל מועמד תקף את השני אבל בסך הכל זה נעשה ברוח טובה, בסיכומו של יום ותהליך מעצים כולנו למדנו על עקרנות הדמוקרטיה".

החבר'ה של דב צור. כל המועמדים סיפקו חולצות כרזות וכובעים

ורויטל הרשפלד מנהלת התיכון סיכמה: "הבחירות בבית הספר היו שיאו של תהליך ממושך שעברו התלמידים במסגרת לימודי אזרחות כחלק מתכנית "חלוצי הערכה". היום היתה חגיגה אמיתית של דמוקרטיה והתלמידים היו שותפים פעילים לכל התהליך ובעיניי זו למידה משמעותית". 

ועתה לתוצאות:

אסף דעבול הגיע למקום האחרון בבחירות עם 6.6 אחוז.

דורון אוזן הגיע אחריו עם 7.2 אחוז

ליאל אבן צור קיבלה 14.5 אחוז.

ההפתעה נרשמה כשדב צור הגיע רק ל-20.4 אחוזי הצבעה.

מוטי עג'מי שהיה סגנו של צור הגיע למקום השני עם 24 אחוזי הצבעה.

ורז קינסלטיך הוא הזוכה עם 27.4 אחוזי הצבעה, מה שאומר שאם הבחירות מדמות את המציאות, ראשון לציון הולכת לסיבוב שני.

תומכי דעבול. זה הספיק להם למקום האחרון

התלמידים של עג'מי, הגיע למקום השני

הנבחרת של קינסטליך. האם נחזה בתוצאות דומות גם בשלישי הקרוב?

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רז היקר. כולי תקווה שייגמר בסיבוב ראשון. ותתחל לעבוד. אתה צעיר. נמרץ. נקי כפיים. ומחוייב כל כך לעיר. לפי בחירת רשימתך. רואים מיד את תבונתך. סוף סוף תושבינו יזכו לראש עיר. שירענן את עירנו הנפלאה(לא מכיר את רז אישית. מכיר מרחוק את אחת מרשימתו). יישר כח. בני

  2. רועי

    כל מי שמכיר יודע: שרו"ח מוטי עג'מי מביא יושרה אמיתית. ראשון הולכת להרוויח בענק ראש עיר מנוסה, ישר ואחראי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר