איתי מתתיהו, בפעם שעברה היו חסרים לו 200 קולות כדי להכנס למועצה
איתי מתתיהו, בפעם שעברה היו חסרים לו 200 קולות כדי להכנס למועצה

"ההפסד בבחירות הקודמות היה אחד הרגעים הקשים בחיי"

איתי מתיתיהו, שהספיק לא מעט בחייו, כולל פרויקט חובק עולם לגיוס מתנדבים וגיוס משלחות לאפריקה, החליט לחזור למרוץ ולנסות להשפיע מבפנים

פורסם בתאריך: 12.10.18 09:06

אחרי שנים של התנדבות, בארץ ובעולם, ולאחר שהשיק פרויקט חברתי חובק עולם, החליט איתי מתיתיהו לחזור הביתה. עכשיו, מתיתיהו בן ה-34, שעומד בראש סיעת "יש עתיד" מתמודד למועצת העיר במטרה להשפיע מבפנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוא נאה מאוד, בטוח בעצמו, אמנם בין המתמודדים הצעירים בראשון לציון אבל כבר הספיק לא מעט בתחום החברתי. מתיתיהו, נשוי ואב לילד, נולד, התחנך ומתגורר עד היום בשכונת נווה חוף בעיר. הוא סגן במיל', רואה חשבון במקצועו, אבל בעיקר מוכר מפעילותו החברתית שבמסגרתה הקים את ארגון helpapp – פרויקט בינלאומי חובק עולם שמטרתו להנגיש את תחום ההתנדבות לציבור הרחב. בנוסף, הוא עדיין מארגן משלחות סיוע לבתי יתומים באפריקה. בעבר שימש כסגן יו"ר ומנכ"ל אגודת הסטודנטים במכללה למנהל ולאחר מכן מונה למנהל דוברות וקשרי ממשל במרכז טאוב – לחקר מדיניות חברתית.

איתי נולד בנווה חוף, גדל על הברזלים בשכונה, עד שיום אחד חבר לקח אותו לאימון כדורסל. מתיתיהו התאהב בכדורסל ושיחק בקבוצות מכבי ראשון והפועל חולון עד לגיוסו לצה"ל. "היה לי מזל", הוא אומר, "אותם חברים שישבו איתי על הברזלים, גם להם היה חינוך טוב מבית, לא הייתה מסגרת. רובם בלי בגרות, לא עשו צבא, ובטח לא תואר אקדמי. זו הסיבה שאני מאמין שמסגרות בלתי פורמליות הן המפתח לחינוך".


לאחר שהשתחרר משירותו הצבאי, החל מתיתיהו ללמוד ראיית חשבון במכללה למנהל במקביל החל להתנדב ב"אנשים באדום" – עמותה שנלחמת בתאונות בדרכים. אני מאמין בלב שלם שהתופעה הזו היא הבזבוז חיים הכי גדול במדינה שלנו. אנשים לא יודעים שבכבישים מתים יותר במלחמות ופיגועים יחד. ושאתה מת במלחמה אתה מת למען מטרה, למען משהו, בכביש מדובר על שנייה אחת של חוסר תשומת לב".

חוץ מההתנדבות ב"אנשים באדום" החליט מתיתיהו להצטרף לאגודת הסטודנטים ונבחר לסגן יו"ר ומנכ"ל האגודה. אז החל להוביל פרויקטים חברתיים במקביל לניסיון הכושל להיבחר למועצה. "בבחירות של 2013 היינו קרובים מאוד להיכנס למועצת העיר, אך לצערי היו חסרים לנו כ-200 קולות. אין ספק שזהו אחד הרגעים הקשים בחיי, בעיקר לראות את כל הפעילים שבורי הלב שפשוט נתנו הכל כדי שנזכה.  היו כמה חודשים קשים, כולל פרידה בת זוגי, אור. אבל אחרי זה חזרנו, התחתנו והבאנו את דניאל. לאט, לאט קמתי על הרגליים המשכתי ליעד הבא. שנתיים אחרי הבחירות מוניתי למנהל דוברות וממשל במרכז טאוב בירושלים. שזה מכון מחקר שחוקר את הבעיות החברתיות כלכליות בישראל, למדתי המון עם מיטב המוחות בישראל".

 

אבל הפרויקט הגדול, בבחינת שיא בפעילות ההתנדבותית של מתיתיהו הוא helpapp –  – הדרך הקלה להתנדבות. "החזון היה שהתנדבות ונתינה הן התרופה להמון דעות חשוכות בחברה הישראלית וככל שהשנים עוברות אנו רואים את ההקצנה של הדעות", הוא מסביר, "לארגון היו שני פרויקטים מרכזיים: הקמנו אפליקציה שמחברת בין מתנדבים לעמותות ואגרון משלחות סיוע לבתי יתומים באפריקה. עד היום הוצאנו 17 משלחות לחמש מדינות".

בטח שואלים אותך למה לא להתנדב בישראל ולהרחיק עד אפריקה?

"נכון, שואלים אותי למה לא בישראל, ואז אני מסביר שני דברים: כל חברי המשלחת שחוזרים אחרי זה לישראל, חוזרים עם פרספקטיבה שונה לחיים והם הופכים לאזרחים אכפתיים ומתנדבים פה בישראל, והדבר השני שיש באפריקה צורך קיומי, אין להם מים, אין אוכל, אין קורת גג, ובתור עם שעבר שואה אנחנו לא יכולים להתעלם מזה: ילד הוא ילד".

אז למה להתמודד? תמשיך להתנדב.

"הסיבה שהחלטתי להתמודד היא שראשון לציון היא עיר נהדרת, אבל כמו בכל עיר נהדרת יש המון פערים, יש ילדים שיש להם לימוזינה בחצר, שאיתם אגב אין לי שום בעיה, אבל יש כאלו שאין להם מה לאכול ביום שישי בקידוש. שם אנחנו צריכים להיות, לתת הם כלים והכוונה על מנת למשוך אותם למרכז. כל אלו שאיבדו תקווה , אנחנו כאן כדי להילחם עבורם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלעזר שטרן

    ואני הקטן שואל כיצד תנועה שחורטת על דגלה יושר שמה בראשה אדם שלא מתגורר בראשון לציון??? או שאמור לעבור בקרוב לגבעת האירוסים??? יכול להיות שאדם שמתכוון לעזוב את העיר יגיש מועמדות לחבר מועצה בעיר…. אולי ליהיר לפיד התשובה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר