אילנית הרוש יור מרצ ראשון לציון

אילנת הרוש: ראשון לציון דוגלת בחיה ותן לחיות

אילנית הרוש את ראשת מרצ המקומית, בראיון איתה היא תוקפת את אלו שמתנגדים למצעד הגאווה בעיר, "אמירות חשוכות שאין להם מקום"

פורסם בתאריך: 17.6.18 14:05

אילנית הרוש עברה את כל הדרך בשירות הציבור עד לראשות מרצ ראשון  לציון. הרוש החלה את דרכה בהתנדבות בייצוג הציבור הרחב כיו"ר ועד הורים בבתי הספר. "תמיד הייתי אוזן  קשבת  להורים בבית הספר ובשכונה, עם נכונות לעזור ולסייע ושאיפה להגיע לייצוג בעל  עמדת  השפעה, בן היתר, חברת מועצה. פעילה חברתית כ- 20 שנה, חברת נעמ"ת, הסתדרות, פעילה ברשת נשים ופועלת למען שוויון מגדרי.

איך הגעת למר"צ?

"את חברותי במרצ התחלתי לפני כשש שנים", היא מספרת, כחברת הסניף התמודדתי בבחירות המוניציפליות – ברשימת מרצ, השתתפתי ויזמתי פעולות המשרתות את האג'נדה של מרצ בכל הנושאים החברתיים ובכלל. כמובן שבמרוצת הזמן פקדתי חברים רבים למפלגה והצלחתי להביאם להבנה כי הדרך של מרצ תוביל את החברה למקום טוב יותר ואכן הם איתנו בגופם וגם ברוחם נושאים את הבשורה – לפני כחצי שנה התמודדתי לתפקיד יו"ר הסניף, שם הצלחתי להשיג רוב ולהיבחר לראשות הסניף אותו הובלתי כארבעה חודשים בדרך חדשה רעננה ומאחדת ככל שיכולתי. בכוונתי  להוביל את  מרצ  למועצה אחרי  שנים רבות  שלא היה לה ייצוג ואני  בטוחה שיחד עם  ראשות מרצ  הארצית  ועם ח"כ תמר זנדברג  שתומכת בי מאוד ומזכ"ל מרצ , נוכל  לעשות  את  זה. אני וחבריי לסניף שמים דגש בעיקר על הנושאים החברתיים, ידוע שמרצ זו מפלגה שנלחמת למען החברה, הסביבה, זכויות אדם, שיוויון בכלל ושיוויון מגדרי בפרט".

כפי שציינת אחד הנושאים החשובים לך הוא הנושא החברתי, מה דעתך על קהילת הלהט"בים בעיר?

"כמי שהחברה בכלל  חשובה לה אני רואה בכל  קהילה באשר היא בעלת  זכויות שוות  ומקום  ראוי בחברה. לאור הדברים  המכעיסים  ששמעתי,  יש להעמיד את  הדברים  באור הנכון  ולהוקיע מכל וכל אמירות חשוכות אלו".

האם לדעתך מצעד הגאווה  נחוץ בעיר?

"המצעד הזה מסמל  עבור הקהילה הלהט"ב את  ההכרה שהם  מצפים  לה, זה קרנבל  ססגוני שהוא הרבה יותר בעד  מאשר נגד משהו ולכן  גם  מזדהים  איתו  רבים  שאינם  מקהילת  הלהט"ב. כל  מה שנעשה בקירוב במקום בפירוד זוכה לאהדה ואני מברכת על קיום המצעד".

 

במה שונה מפלגת מרצ ממפלגות אחרות, הרי כולם רוצים לגעת באותם הנושאים כמו חברה, סביבה, חינוך וכו'?

"ההבדל  הוא בסדרי  עדיפויות.  במרצ  זה הדגל, זה חוד החנית ולמען האמת זה מה שבאמת חשוב לאזרחים. חיי החברה שלהם והקהילתיות  לא פחות  מהמצב הבטחוני או הכלכלי. כשיש חברה טובה ופתוחה שאר הדברים  מסתדרים מאליהם".

ראשון לציון היא עיר עם צביון חילוני מסורתי, האם לדעתך הציבור יתמוך במרצ למרות זאת?

"העיר ראשון לציון הוכיחה שהיא חילונית ודוגלת  בחיי ותן לחיות, וגם אני לא חושבת רע או אנטי מסורת ואפילו מקיימת מנהגי יהדות  בביתי, במרחב הפתוח והציבורי חשובה הפתיחות  ואי  הכפייה בוודאי לא למיעוט".

ולסיכום, איפה נראה אותך עם המפלגה בעוד 5 שנים?

"מתכוננת לבחירות 2023 עם חברי לסיעת  מרצ  שסיימה קדנציה מלאה וגדושה פעילות לטובת תושבי  ראשון לציון מתוך מועצת העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר