כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

פיקוד העורף הסיר את המגבלות. מה צפוי בבתי הספר ובגנים בראשון לציון?

ראשון לציון מוגדרת כירוקה והמשמעות היא שאין מגבלות על מערכת החינוך. זה מה שהחליטה העירייה לגבי מוסדות החינוך בעיר, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 26.11.23 08:02

פיקוד העורף הודיע כי ראשון לציון מצטרפת לערי גוש דן כגון תל אביב, רמת גן, גבעתיים והופכת לירוקה, על פי ההנחיות. שינוי הנחיות פיקוד העורף לירוק והנחיות משרד החינוך, מאפשרים לעירייה לפתוח את מערכת החינוך שלנו במתכונת מלאה של שישה ימים בשבוע. למעשה מדובר בכך שאין מגבלות על מערכת החינוך, וההתגוננות במקרה הצורך תהיה על פי העיקרון של המרחב הכי מוגן שיש, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

ראש העירייה, רז קינסטליך, עדכן: "בימים האחרונים מיפינו את כלל מוסדות החינוך בעיר ובדקנו שבכולם קיים מרחב כזה. עם כל הרצון שלנו לחזור לפעילות מלאה, אני שם את זה כבר עכשיו על השולחן – אני לא מוכן שבזמן אזעקה ישבו ילדים בכיתות עם ידיים על הראש – זו לא התגוננות שאני מוכן לה, על אף שעל פי ההנחיות זה אפשרי. חשוב לציין שבכל מצב שנראה הסלמה במצב וחזרה לריבוי אזעקות בעיר נשבית חזרה את מערכת החינוך".

זה מה שהוחלט: שעות הלימודים בכלל מוסדות החינוך – מעונות, גנים, בתי ספר וחינוך מיוחד – חוזרות להיות כבשגרה, כולל צהרונים שחוזרים לפעול עד השעה 17:00. בנוסף, מערך ההסעות יוחזר לפעילות מלאה, למעט מספר הסעות שעדיין לא נמצאו עבורם רכבים/נהגים מתאימים, וגם אלו ישובו בהדרגה לאורך השבוע. במוסדות חינוך בהם אין כלל מרחב מוגן, דאגה העירייה להעברה חלקית או מלאה למבנים שבהם יש מרחבים מוגנים. במוסדות חינוך בהם פערי מיגון משמעותיים, ימשיכו חלק מהתלמידים ללמוד באופן היברידי. במוסדות הללו תימסר הודעה פרטנית להורים. באשר לשמירה במוסדות החינוך – מערך השמירה יישאר כפי שהיה עד כה והעירייה תתאים את שעות השמירה למתכונת המלאה בהם לומדים במוסדות החינוך וזה אומר עד סיום הצהרונים בשעה 17:00.

יצוין כי הגנים הפרטיים שקיבלו אפשרות שימוש במתקנים ציבוריים יקבלו אותם לשבוע נוסף לצורך התארגנות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר