ראשון לציון במקום הראשון בשיעור הזכאות לבגרות מבין עשר הערים הגדולות

שיעור הזכאים לבגרות בעיר עומד על 90.4 אחוז, כולל החינוך המיוחד. ראשון לציון במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות גם בשיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל במתמטיקה ובאנגלית

פורסם בתאריך: 12.9.23 13:58

התמונה החינוכית של משרד החינוך מגלה כי ראשון לציון ממשיכה להוביל בהישגים ושומרת על המקום הראשון בשיעור הזכאות לבגרות עם 90.4 אחוז, כולל החינוך המיוחד. כמו כן, ראשון לציון במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות בשיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל במתמטיקה ובאנגלית. בנוסף, שיעור התלמידים שהיו זכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת עומד על 33.2 אחוז, לעומת 24.3 אחוז בשנת תשפ"א – זינוק של כ-37 אחוז.

מהנתונים עולה, כי שיעור התלמידים בזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית עומד על 62.8 אחוז – במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות. מדובר בעלייה של 7 אחוז לעומת שנת תשפ"א, אז עמד שיעור הזכאות על 58.9 אחוז. הממוצע הארצי, אגב, עומד על 44.6 אחוז.

גם בשיעור הניגשים ל-5 יח"ל בבגרות למתמטיקה, ראשון לציון מובילה במקום הראשון מבין עשר הערים הגדולות עם 25.6 אחוז זכאות, זאת לעומת 25.4 אחוז בשנת תשפ"א ולעומת 17.3 אחוז הממוצע הארצי.

 

 

כמו כן, שיעור התלמידים שזכאים להסמכה טכנולוגית עומד על 85.2 אחוז, לעומת 80.1 אחוז בשנת תשפ"א ולעומת 69.6 אחוז הממוצע הארצי. בנוסף, שיעור התלמידים שהיו זכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת עומד על 33.2 אחוז, לעומת 24.3 אחוז בשנת תשפ"א – זינוק של כ-37 אחוז. הממוצע הארצי של הזכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת עומד על 12.5 אחוז בלבד.

לצד כל ההישגים, שיעורי הנשירה בעיר נמוכים משמעותית ועומדים על 0.8 אחוז. כמו כן, טוהר הבחינות עומד על 0.2 אחוז בלבד, בדומה לשנה החולפת.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מערכת החינוך של ראשון לציון, זוכת פרס החינוך הארצי, שוב קוטפת הישגים ומוכיחה שראשונים בחינוך זו לא סתם סיסמה אלא דרך חיים. מערכת החינוך העירונית היא איכותית, מגוונת וחדשנית בשיטות הלימוד שלה, ובעיקר מספקת לתלמידות ולתלמידים שלנו חינוך ציבורי ששמור רק לחינוך הפרטי. אני מברך את מינהל החינוך בראשות אטי אדר ואת כל הצוותים החינוכיים המצוינים שלנו על ההישגים המרשימים".

סגנית ומ"מ מקום ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זוהר: "שוב קיבלנו הוכחה לכך שהחינוך בראשון לציון מצוין ושם את התלמידות והתלמידים במרכז. הנתונים משקפים את המהפך החינוכי שמתרחש בעיר בשנים האחרונות, הודות להשקעה העירונית העצומה. אני מברכת את מינהל החינוך בעירייה, בראשות אטי אדר, ואת צוותי החינוך המסורים שלנו שעושים לילות כימים למען דור העתיד של המדינה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר