בית ספר רמז: גולן תבל אביגיל עברי, המנהלת לימור חכמון והמורה טלי יעל. צילום: פרטי
בית ספר רמז: גולן תבל אביגיל עברי, המנהלת לימור חכמון והמורה טלי יעל. צילום: פרטי

אירועי 140 שנה לראשון לציון: הישגים מרשימים לבית ספר רמז

תלמידים מבית הספר שזכו בהישגים מרשימים מספרים איך התכוננו ואיך התגברו על ההתרגשות. אחת מהם מספרת: "דמיינתי שאין אף אחד באולם ודיברתי אל עצמי. זה עזר לי מאוד"

פורסם בתאריך: 28.6.23 10:20

"אני שמחה וגאה שהייתה לתלמידנו הזכות להיות חלק מההצלחה … התלמידים הפגינו בקיאות רבה וזה בהחלט מעורר גאווה … נמשיך לעודד וללוות את תלמידינו למצוינות ולהציב להם רף גבוה בכל תחום ולעודד להצלחה", כך אומרת ל"השקמה ראשון לציון" לימור חכמון, מנהלת בית ספר רמז, שזכה בהישגים מרשימים במסגרת אירועי 140 שנה לעיר ראשון לציון.

רמז יכול לזקוף לזכותו הישגים מרשימים בהחלט: מקום ראשון בתחרות פיץ' באנגלית, העפלה לגמר בתי הספר היסודיים בחידון 140 שנה לעיר וזכייה במקום ה-4 בתחרות פיץ' שפה.

במסגרת אירועי 140 שנה לראשון לציון התקיימו תחרויות פיץ' – הצגה בעל פה של רעיון, פרויקט או מוצר בפני אנשים וכן חידון בנושא תולדות העיר. השנה, לראשונה, התקיים גם פיץ' בשפה האנגלית לתלמידי ותלמידות כיתות ו' בעיר, תחרות שבה השתתפו 36 בתי ספר.

"הפיץ' בשבילי הייתה חוויה מדהימה שאני לא חושבת שאני בחיים שלי אחווה עוד אחת כזו", מספרת אביגיל עברי, תלמידת כיתה ו' 4 מבית הספר רמז, שזכתה במקום הראשון. על ההכנות לתחרות, היא מספרת: "התכוננתי לתחרות במשך שלושה-ארבעה חודשים. האמת שדי חפרתי להורים שלי על כל הנושא והצגתי להם כמעט כל יום. בהתחלה הרגשתי קצת מפוחדת, שאני לא אהיה טובה מספיק ושלא יאהבו אותי על הבמה, אבל כל הרגשות האלה נעלמו כשעליתי על הבמה. קיבלתי הרבה תמיכה מההורים ומהמורות. מי שעזרו לי הכי הרבה, שיפרו לי את אוצר המילים והדריכו אותי איך להציג את הדברים ואיך לעמוד על הבמה היו  דייוויד אוחנה ורייצ'ל שאדו, שהם מתנדבים בבית הספר ומסייעים בלימודי אנגלית במסגרת תכנית מסע. המחנכת שלי, אורלי הנה, והמורה לאנגלית, אושרת דיירי, היו לצידי לאורך כל הדרך ועודדו אותי כשרציתי לפרוש ואולי לוותר כי חשבתי שכל הנושא הזה לא בשבילי".

עברי בחרה לשאת נאום בנושא מחזור וזיהום הסביבה. "בחרתי את הנושא כי בכל פעם כשאני הולכת לים אני רואה המון פלסטיק במים או סיגריות בחול. חשבתי שהמצגת הזו תעזור להעלות מודעות בקשר לנושא. ביום של התחרות פחדתי שלא אהיה טובה מספיק ושלא אצליח להציג כמו שצריך, אבל כשעליתי על הבמה הפחד נעלם. התחושה שהרגשתי הייתה בין התחושות הכי טובות שהרגשתי בחיי".

בתעודה שקיבלה עם זכייתה, נכתב: "בתחרות זו ייצגת את אחד מ-17 יעדי האו"ם על פי עקרונות הפרזנטציה מול קהל. גאים בך!". על התעודה, שהוענקה לה על ידי עו"ד ליאל אבן חן, סגנית ראש העירייה, חתום ראש העירייה רז קינסטליך.

המורה לאנגלית, אושרת דיירי: "ביקשנו מאיתנו לבחור אחד מ-17 יעדי האו"ם, להכין מצגת על הנושא ולהעלות מודעות ופתרונות לבעיה. התקיימה בבית הספר תחרות בין מספר תלמידים ומתוכם נבחרה אביגיל, שהגישה מצגת על "החיים מתחת למים", איך זיהום הים משפיע על בעלי החיים ועלינו עד שזה מגיע לצלחת שלנו. מטרת העלאת הרעיון היתה שכולנו נפגעים ושאנחנו בני האדם צריכים לעצור את הזיהום. ביחד עם אביגיל והמתנדבים מפרויקט מסע ליטשנו את המצגת, עזרנו לה עם שפת הגוף כי היא מאוד ביישנית, חיזקנו את הביטחון העצמי שלה בכך שהיא נשאה נאומים מול שכבות ה'-ו' והיא קיבלה מהם ביקורת בונה שחיזקה אותה מאוד".

על הזכייה במקום הראשון, מספרת דיירי: "רגע הזכייה היה מרגש מאוד. המחנכת בכתה מהתרגשות. זו הרגשה עילאית שאין לתאר. יש בזה המון סיפוק. אני מאוד גאה באביגיל, כאילו שמדובר בבת שלי. זה הישג מדהים עבורה ועבור בית הספר".

כאמור, זו לא הייתה הזכייה היחידה של בית ספר רמז. במסגרת תחרות פיץ' בשפה העברית, שעסקה בתולדות העיר, זכתה אמילי פרוי, תלמידת כיתה ה' 1, במקום הרביעי. פרוי סיפרה השבוע: "הפיץ' שלי היה על גן בעברית ואיכות הסביבה ומי שהתנדבה לעזור לי הייתה חברתי הטובה תהל שדה. היה לי מאוד כיף לתרגל ולעבוד על הפיץ' עם תהל. בהתחלה הייתה בי סערת רגשות גדולה מאוד מרוב לחץ והתרגשות האם אצליח? האם אזכה במקום ראשון? כשעליתי לבמה נלחצתי ממש וניסיתי להתגבר".

איך בדיוק מתגברים על הלחץ?

"דמיינתי שאין אף אחד באולם ודיברתי אל עצמי. זה עזר לי מאוד. זו הייתה חוויה מרגשת, מהנה וזכייה במקום הרביעי מאוד מכבדת. אני רוצה להודות להורים שלי, למורה טלי יעל ולחברות שלי שתמכו בי עד לניצחון. ניפגש שוב בפיץ' הבא".

טלי יעל, המורה לשפה: "אמילי דיברה על כך שאנחנו מגלים איך הושארו הגנים הציבוריים על ידי אלו שהיו לפנינו והלכלוך שנשאר בשטח מטריד. אמילי העלתה את הנושא למודעות, הציעה פתרונות אכיפה, יותר פחי אשפה, העלאת מודעות למחזור ועוד. בנאום נעשה במעמד ראש העירייה, רז קינסטליך, שהקשיב לנאומים ולפתרונות.

על רגע הזכייה של פרוי ותבל, היא מספרת: "עצם העפלתם לגמר זו התרגשות עצומה וכבוד גדול לבית הספר. ניכר היה ששניהם התרגשו, אבל בסופו של דבר הם התגברו על ההתרגשות וייצגו אותנו בגאון".

התלמיד גולן תבל שהעפיל לגמר בחידון מורשת, 140 שנה לראשון לציון, מספר: "תהליך הלמידה לחידון על העיר ראשון לציון היה ממש חוויתי, מאתגר ומהנה. לפני המבחן עבדנו קשה כדי להיות מוכנים, לאחר כמה ימים קיבלתי תשובה שעברתי לשלב הגמר. שמחתי מאוד, אבל ידעתי שעכשיו אצטרך להתאמן יותר. שלב הגמר היה מאוד מרגש. בסופו של דבר הגעתי לעשירייה הראשונה. החוויה הייתה מהנה מאוד. אני מודה לכל אלה שעזרו לי בדרך ומקווה שהחידון הזה יתקיים גם בשנים הבאות ושעוד תלמידים ותלמידות ייהנו ממנו וילמדו על העיר שלנו".

לימור חכמון, מנהלת בית הספר: "בבית ספרנו מאמינים בהעצמה אישית ובמתן הזדמנויות להעשרת התלמידים בכל תחומי הדעת. בשל כך אנו מקפידים להשתתף בתחרויות עירוניות המקדמות את התלמידים למצוינות אנו גאים באביגיל שנאמה בשפה האנגלית וזכתה במקום הראשון. כמו כן אני גאה על זכייתה של אמילי פרוי במקום הרביעי בתחרות הפיץ' לשכבת ה'".

עוד אומרת חכמון: "השנה התקיים חידון מורשת לציון 140 שנים לעיר ראשון לציון. התהליך החל עם 60 תלמידים שלמדו, העמיקו וחקרו על מורשתה ולבסוף עלו לשלב הסופי 14 מועמדים סופיים, וגולן תבל הגיע להישג מצוין!. אני שמחה וגאה שהייתה לתלמידינו הזכות להיות חלק מהצלחה זו. חשוב לציין שגם רון מזרחי מכיתה ה' 2 הגיע לשלב חצי הגמר וגולן תבל תלמיד כיתה ה' 3 היה אחד מתוך 14 מתמודדים ומתמודדות שעלו לשלב הגמר. הם הפגינו בקיאות רבה וזה בהחלט מעורר גאווה. נמשיך לעודד וללוות את תלמידנו למצוינות ולהציב להם רף גבוה בכל תחום ולעודד להצלחה. אנחנו כמובן מודים לעיריית ראשון לציון ולאגף החינוך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר