תזמורת סימפונית ראשון לציון צילום: ורד גלעדי
תזמורת סימפונית ראשון לציון צילום: ורד גלעדי

"החשיפה הזו חשובה בפיתוח מיומנויות חברתיות"

אירוע השיא של תכנית "צליל ראשון" שהתקיים השבוע, סיכם חצי שנה בה למדו אלפי תלמידים לימודי מוסיקה קלאסית

פורסם בתאריך: 16.2.23 14:06

ביום ראשון השבוע התקיים אירוע השיא של תכנית "צליל ראשון" – קונצרט סימפוני בביצוע 40 נגנים מהתזמורת הסימפונית ראשון לציון, בהנחייתו ובניצוחו של אמן כלי ההקשה הבינלאומי חן צימבליסטה.

"צליל ראשון" היא תכנית ייחודית של התזמורת הסימפונית ראשון לציון החושפת כ-3,000 תלמידים מבתי הספר היסודיים בעיר למוזיקה קלאסית. במסגרת התוכנית לומדים התלמידים במהלך המחצית הראשונה של השנה לימודי מוזיקה קלאסית – כלים, ניצוח, יצירות קלאסיות, על ידי המורים למוזיקה, וזאת לקראת אירוע השיא של השנה . 

בקונצרט שמעו התלמידים את היצירות עליהן למדו, נחשפו לשלל הכלים המרכיבים את התזמורת וחוו חוויה מוזיקלית שחיברה את כל מה שהם למדו. הקונצרט עוק ב"ריקודים מעולם המוזיקה" וחשף את התלמידים ליצירות מופת מאת המלחינים הגדולים ביותר: סרגיי פרוקופייב, מנואל דה פאיה, אסטור פיאצולה, יוהאן סבסטיאן באך ועוד. 

 

 

 

במסגרת לימודי המוזיקה נחשפו במהלך השנה ילדי בתי הספר לשירים שהם נכס צאן ברזל של התרבות הישראלית, כמו שיריה של המלחינה הישראלית, כלת פרס ישראל, נורית הירש, ולזכרו של המלחין צביקה פיק ז"ל, האחראי ללהיטים רבים בפסקול הישראלי. "חינוך של הדור הצעיר להכרה והקשבה למוזיקה קלאסית הוא חשוב ומתבקש במיוחד בתקופה בה הרשתות החברתיות שולטות על המרחב "התרבותי" של הילדים", אמרה מעיין אמיר, מנהלת תכנית צליל ראשון. "החשיפה למוזיקה, הכרת הכלים השונים, למידה על הרכב התזמורת, ועל מלחינים בעלי שם והשפעה עולמית הינם מרכיבים חשובים בפיתוח מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות ובינאישיות. המוזיקה היא שפה ודרך תקשורת לכל דבר, היא חוצה שפות, מוצא, גיל ומחברת בין אנשים וזה נפלא לראות את הילדים לוקחים חלק ונהנים מהתוכנית הזו". 

תכנית "צליל ראשון" פועלת במסגרת "סל תרבות" של עיריית ראשון לציון ובשיתוף עם משרד החינוך והאגף לחינוך יסודי  בעירית ראשון לציון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר