ליאל אבן זוהר ונציגים מבתי הספר בעיר, צילום דוברות עיריית ראשון לציון
ליאל אבן זוהר ונציגים מבתי הספר בעיר, צילום דוברות עיריית ראשון לציון

בקרוב בשיעורי מדעים וטכנולוגיה בחטיבות: משקפי תלת ממד ומערכי שיעור מגובים בענן

יוצאים לדרך: תכנית שנבנתה במהלך החודשים האחרונים תחל לפעול בחטיבות הביניים בראשון לציון. זאת לאחר השקת הספרייה הווירטואלית המדעית במרכז שוורץ רייסמן

פורסם בתאריך: 5.2.23 11:22

משקפי תלת ממד המציגים מציאות מדומה ומערכי שיעור המגובים בספריית ענן אינם סצנה מסרט עתידני. בקרוב הם יהיו חלק מתוכנית הלימודים בחטיבות הביניים בראשון לציון. בימים האחרונים  הושקה במרכז שוורץ רייסמן 'הספרייה הווירטואלית המדעית', שתאפשר לתלמידות ותלמידי חטיבות הביניים בעיר ללמוד בדרך חדשנית. בשלב הראשון, השיטה החדשה תפעל בשיעורי מדעים וטכנולוגיה בחטיבות הביניים, כאשר בהמשך היא צפויה להתרחב גם למקצועות נוספים.

את המהלך יזמה מ"מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, והובילה אותה ברכה צויליך, אחראית יחידת המצוינות העירונית של מינהל החינוך העירוני בראשות אטי אדר, יחד עם צוותי הוראת המדעים של העיר בשיתוף יועצים מדעיים ויועצי טכנולוגיה חיצוניים. בשבוע שעבר הוצגה התוכנית החדשה למנהלי חטיבות הביניים ורכזי מדעים ותקשוב.

משקפי המציאות המדומה אמורים להוות בשלב הראשון כלי עזר להוראת המדעים – תחום שבו לעיתים קיים קושי בהדגמת החומר הנלמד. בחטיבות הביניים כבר פיתחו יחידות לימוד ייעודיות, כאשר צוותי ההוראה מקווים שהשימוש במציאות מדומה יאפשר הסבר והדגמה קליטים יותר לתלמידות ולתלמידים.

יעד נוסף של השימוש במציאות מדומה הוא הפיכת מקצועות המדעים והטכנולוגיה לאטרקטיביים יותר ומשיכת כמות גדולה יותר של תלמידות ותלמידים ללמוד אותם באופן מוגבר במקצועות הבגרות.

 

במהלך החודשים האחרונים נבנתה במערכת החינוך של ראשון לציון ספריית ענן שבה נכון להיום 13 מערכי שיעור שפותחו באופן ייעודי לטובת הנושא על ידי צוותי המדעים, בהנחיית צוות מיומן, כולל יועץ מדעים. בהמשך, כאמור, יועלו תכנים גם במקצועות נוספים שבהם יוכלו התלמידים לחוות מציאות מדומה על מנת לשפר את הישגיהם הלימודיים. יצוין, כי את הטמעת שיטת ההוראה החדשה ילווה צוות הערכה חינוכי מטעם עיריית ראשון לציון שיעקוב אחר השלכות שילובה בתוכנית הלימודים הסדירה.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "לדור העתיד של ראשון לציון מגיע הטוב ביותר וכשזה נוגע אליו אנחנו לא חוסכים במשאבים. מערכת החינוך העירונית מוכיחה פעם אחר פעם כי היא מובילה בחדשנות, במצוינות ובהישגים וכי היא ראויה לפרס החינוך הארצי בו זכתה. נמשיך להצעיד את החינוך בעיר אל עבר פסגות חדשות ולאפשר לתלמידות ולתלמידים היקרים שלנו להוציא מעצמם את הגרסה הטובה ביותר שלהם".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר: "מערכת החינוך בראשון לציון ממשיכה להוביל ולהיות חוד החנית של הקידמה והחדשנות בחטיבות ובתיכונים. אני מודה למינהל החינוך בראשותה של אטי אדר, לברכה צויליך, לצוותי פיתוח ההוראה והמדעים ולמנהלות ולמנהלים שלנו על שהם עושים הכל כדי לאפשר לתלמידות ולתלמידים שלנו לחוות את הלימודים בדרך מהנה ויצירתית, למטב את ההישגים האישיים ולחזק את מקצועות המדעים לבנות ולבנים כאחד, כראוי לעיר שחרטה על דגלה להיות עיר החינוך של ישראל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר