צילום: Nattapol_Sritongcom / shutterstock.com

חינוך פיננסי בבית הספר: "הילדים של היום הם היזמים של המחר"

מעבר למקצועות הרגילים, החליטו השנה בבית הספר רמז ללמד שיעורי חינוך פיננסי

פורסם בתאריך: 10.9.20 16:32

איך מרוויחים כסף? מהו ניהול תקציב? מהי צרכנות נבונה? בבית הספר היסודי רמז שבשיכון המזרח בראשון לציון, החלו בשנת הלימודים הנוכחית ללמד את תלמידי כיתות ג' עד ו' שיעורי "חינוך פיננסי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מנהלת רמז, לימור חכמון, מספרת ל"השקמה ראשון לציון": "ילדינו זקוקים לכלים להבנת המציאות בה הם חיים. הכסף המזומן הולך להיעלם, תרבות הצריכה הופכת לערך, עולם העבודה משתנה והדור הזה הם היזמים של המחר. חינוך פיננסי הוא חשיבה ביקורתית על התנהלות בעולם חומרי".

על כך שיישום תכנית הלימודים הייחודית יחל כבר בכיתות ג', אומרת חכמון: "זה הגיל בו מתחילה העצמאות התקציבית – קבלת דמי כיס, שימוש בקופות חיסכון, קבלת מתנות במזומן, ביצוע רכישות אינטרנטיות, בקשות בלתי פוסקות מההורים, מרדף אחרי מותגים ועוד".

"התוכנית חווייתית וכוללת הדרכה להכשרת הצוות החינוכי ומערכי שיעור מובנים שמכילים סיפורי מקרה, מצגות, סרטונים, משחקים, שאלונים, משימות כתיבה, קישורים למשימות וירטואליות. בשנה הבאה כיתות ה'-ו' יתקדמו לשלב היזמים הצעירים בו הם מתחילים ליישם את מה שלמדו, הסברה לתלמידים הצעירים ולקהילה, קיום מכירה בצורת שוק קח-תן והפעלת ערב התרמה לטובת עמותה", מספרת חכמון.

מהי מטרת שעת חינוך פיננסי?

"זהו נדבך חשוב בתחום כישורי חיים. התנהלות נכונה עם כסף מקנה ידע ומיומנות: איך מרוויחים כסף, ניהול תקציב, צרכנות נבונה, סדר עדיפויות, חשיבה ביקורתית בעידן של פרסומות ומדיה דיגיטלית".

"חשוב שנדע להתנהל נכון ושנדע לכלכל את עצמנו בתבונה. התפשטות נגיף הקורונה היא קושי המזמן למידה: חשיבות התנהלות נכונה עם תקציב, חסכון להוצאות בלתי צפויות או תקופות בהן לא נכנס כסף לחשבון".

מדוע בחרתם ללמד את התחום הפיננסי ולא לדוגמה, מחשבים?

"ניהול כלכלי הוא היכולת לחשוב בצורה ביקורתית על החיים עצמם, להבין מושגים בהם משתמשים המבוגרים, ליצור סדרי עדיפויות, להבחין בין עיקר לטפל. מחשבים הוא תחום חשוב והוא כבר חלק מתוכנית הלימודים שלנו, בוודאי בתקופה בה החיים הווירטואליים תופסים משמעות רבה בחיינו, אך עם זאת חשבנו להתחיל 'לטפל' בנושא שלא נוגעים בו בגיל צעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר