shutterstock

משרד החינוך: שיעור הזכאות לבגרות בראשון לציון גבוה מהממוצע הארצי

נתוני התמונה החינוכית: המצטיינים, האלימות והאכפתיות במערכת החינוך בעיר

פורסם בתאריך: 26.8.20 14:57

משרד החינוך פרסם הבוקר (רביעי) את נתוני תמונת המצב החינוכית לשנת הלימודים תשע"ט בכלל היישובים בישראל. על פי הנתונים בראשון לציון פעלו במהלך שנת תשע"ט 82 בתי ספר, בהם למדו 37,095 תלמידים על ידי 3,337 עובדי הוראה ב-1,387 כיתות. ממוצע התלמידים לכיתה עמד על 28.9 תלמידים. כמו כן, העלות הממוצעת לכל תלמיד עמדה על 20,788 שקל. בנוסף, פעלו בשנת הלימודים 381 גני ילדים אשר הכילו 10,483 תלמידים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


זכאות לבגרות

אחוז הזכאים לתעודת בגרות בקרב תלמידי מערכת החינוך של ראשון לציון עמד על 83.1  אחוז – מעל הממוצע הארצי שעמד על 69.7 אחוז. בבת ים אחוז הזכאים לתעודת בגרות זהה לזה של ראשון לציון, ואילו בחולון אחוז הזכאים הוא 77.4. עוד עולה מהנתונים כי 9.9 אחוזים מהתלמידים בראשון לציון בשנת תשע"ט היו זכאים לבגרות מצטיינת, זאת בעוד הממוצע הארצי עמד על 8.8 אחוזים. עוד עולה מנתונים כי ראשון לציון היא במקום הראשון בזכאים לבגרות מבין שמונה הערים הגדולות, הכוללות את תל אביב, חיפה ונתניה.

בנוסף עולה מהנתונים כי 0.3 אחוז ממחברות הבחינה בראשון לציון נמצאו פסולות. הממוצע הארצי בנתון זה עמד על אחוז אחד. עוד מהנתונים: שביעות רצון המורים מבתי הספר העל יסודיים בראשון לציון עמדה על 72 אחוז  – נתון זהה לממוצע הארצי שעמד על 72 אחוז.

8 אחוזים של מקרי אלימות

כמו כן, בראשון לציון נרשמו 89 אחוז של התמדה בקרב התלמידים לעומת 79.8 אחוז ברחבי הארץ. בנוסף, שמונה אחוזים מהתלמידים היו מעורבים במקרי אלימות – נתון כמעט זהה לממוצע הארצי אשר עמד על תשעה אחוזים. בנוסף, נרשמו 70 אחוז של קרבה ואכפתיות בין המורים והתלמידים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר בעקבות הנתונים: "מערכת החינוך בראשון לציון מוכיחה שוב שהיא מודל לחיקוי ארצי, שהישגיה והצלחותיה הרבים בשנים האחרונות אינה יעד, אלא דרך חיים. מערכת החינוך בעיר שמה את התלמיד במרכז ונותנת לכל אחד ואחת מהם מעטפת אישית וייחודית באמצעותה הם מגיעים להישגים וחותרים למצוינות".

עוד מסר קינסטליך כי "אני גאה שהנתונים מצביעים שוב על כך שהמשאבים והמאמצים האדירים שאנו משקיעים במערכת החינוך העירונית נושאים פרי. תודה לכל הצוותים החינוכיים ומוסדות החינוך על שיתוף הפעולה והשאיפה למצוינות".

ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר מחזיקת תיק החינוך והתרבות: "מטרתנו העיקרית היא שכל ילדה וילד במערכת החינוך העירונית ירגישו שרואים אותם ומאמינים בהם, ולהוביל את החינוך בישראל לא רק בהישגים אלא גם באכפתיות ובאמון לילדים, וכמובן ביושר וערכים. תודה למינהל החינוך בראשות אטי אדר ולכל הנהלת העירייה ועובדיה, כולל החברות העירוניות, בהובלת ראש העירייה, ששמים את החינוך בראש סדר העדיפויות, תודה לרז קינסטליך ראש העירייה על המסירות היומיומית לחינוך, תודה לשותפי בתיק החינוך- ד״ר ענת לייבוביץ' ומחזיקי תיקי החינוך הממלכתי דתי מיכל קלדרון, חינוך חרדי שמואל ג׳מיל וחינוך מיוחד הדס הכהן, לוועדי ההורים ולמפקחי משרד החינוך, ובראש הראשונה תודה וברכה לנבחרת החינוך המופלאה של ראשון לציון: המנהלות והמנהלים, המורות והמורים, הגננות והסייעות, וכל צוותי תומכי ההוראה, ברצף מהמעון לתיכון, על ההישגים המעולים של ראשון לציון".

רשימת הערים הגדולות המובילות בזכאות לבגרות:

עיר אחוז הזכאים בקרב המתגוררים בעיר אחוז הזכאים בקרב הלומדים בעיר
ראשון לציון 82.7% 83.1%
חיפה 79.4% 78.9%
תל אביב 76.5% 74.2%
נתניה 76.7% 79.4%
באר שבע 77.2% 79.2%
פתח תקווה 77.3% 71.8%
אשדוד 67.6% 67.4%
ירושלים 42.6% 50.2%

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר