צילום אילוסטרציה

בתי הספר נפתחו אבל תלמידים רבים לא מצליחים להגיע אליהם

בעקבות הנחיות משרד הבריאות והגבלת מספר הנוסעים באוטובוסים תלמידי תיכון רבים מתקשים להגיע לבתי הספר. ההורים מאיימים: אם לא יימצא פתרון – נשבית את הלימודים

פורסם בתאריך: 17.5.20 13:22

עם החזרה לבתי הספר במהלך שגרת הקורונה, תלמידים רבים מתקשים להגיע לבתי הספר באוטובוסים.

לפני שבועיים חזרו לבתי הספר תלמידי א'-ג' וי"א-י"ב. אולם תלמידים רבים בתיכון אינם יכולים להשתמש בתחבורה הציבורית. "כבר שבועיים שהבן שלי, הלומד בכיתה י"א, אינו מצליח לעלות על האוטובוס של אגד שאמור לקחת אותו לבית הספר בשעות הבוקר", מספרת אם לתלמיד בתיכון מקיף י"א, המתגוררת בשכונת נווה חוף.

הסיבה: הנחיות משרד הבריאות, לפיהן יש לשמור על ריחוק בין התלמידים, הובילה לכך שרק 20 תלמידים נכנסים לאוטובוס, ורבים אינם מצליחים להגיע בזמן לבית הספר. לטענת ההורים ישנו צורך בתגבור קווי האוטובוס.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הבן שלי לומד לבגרויות ובגלל בעיית ההסעה – הוא מאחר ללימודים בכל בוקר. נוצר מצב בלתי נסבל לפיו בכל פעם אני צריכה להגיע לתחנה ולקחת אותו, וזו לא רק בעיה שלי. מדובר בתלמידים רבים שלא מצליחים לעלות על האוטובוסים לבית הספר מדי בוקר", מוסיפה אותה האם.

כעת מאיימים ההורים המתגוררים בשכונת נווה חוף להשבית את הלימודים. "הכרזנו שאם המצב לא ייפתר, אנו נדאג שהתלמידים תושבי שכונת נווה חוף לא יגיעו לבית הספר. גם ככה אין לנו תיכון בשכונה, אז לפחות שיהיו הסעות ראויות", אומרת האם.

גם הורים לתלמידים שלומדים בבתי הספר מקיף ח' ומקיף י"א משכונת שקמה במערב העיר, מתלוננים על כך שלא תוגברו קווי האוטובוס. לטענת ההורים מדובר בשני קווי אוטובוס 70 ו-71, כאשר תלמידים רבים אינם מצליחים לעלות עליהם.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, המשמש יו"ר ועד ההורים בתיכון מקיף י"א, רוני עקירב, אומר: "ההורים נופלים בין הכיסאות. העירייה טוענת שמשרד התחבורה ואגד אחראים, ומנגד אלה טוענים שהבעיה לא באחריותם. בפועל, הילדים הם אלה שאינם יכולים להגיע למוסדות החינוך. הורים רבים פנו אלי בתלונות בנושא בשבוע האחרון. זכותם של התלמידים להגיע למוסדות החינוך כמו כל תלמידי העיר בהסעה שהוקצתה להם. לדעתי, על העירייה לארגן הסעות פרטיות כפי שעושים במוסדות חינוך אחרים שם העירייה מממנת את ההסעה בשיתוף ההורים ובכך – לחסוך את עוגמת הנפש".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי לפני עשרה ימים כבר נשלח מכתב למשרד התחבורה בעניין זה וכי בהתחלה הקווים בוטלו ובהמשך הוחזרו – אבל לא תוגברו.

מאגד נמסר בתגובה: "חברת אגד מפעילה את התחבורה הציבורית על פי הנחיות והוראות משרד התחבורה ובימים אלה אף פועלת על פי הוראות משרד הבריאות. לאור זאת, כל נושא אשר קשור בתדירות הקווים ובמספר האוטובוסים אשר מוקצה לכל קו, הוא באחריות ובתיאום בין משרד התחבורה, הרשות המקומית והמפעיל – אגד. כך גם לגבי הנחיית משרד התחבורה לגבי מגבלת הנוסעים העומדת על מכסה של עד 20 נוסעים באוטובוס עירוני ו-30 נוסעים באוטובוס מפרקי. אנו מבינים את המצוקה לאור חזרת מערכת החינוך לשגרה ועל כן היינו מצפים כי עיריית ראשון תפנה אל משרד התחבורה, כדי להציף את הבעיה שנוצרה ולמציאת פתרון".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ברור באוטובוס עד 20 ילדים ובכיתה כולם לומדים יחדיו
    השתגענו מההנחיות הלא ברורות ולא הגיונות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר