גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

הסייעות יפעילו את הגנים בל"ג בעומר: "מה אנחנו, בייביסיטר?"

זעם הקרב סייעות שיפתחו מחר את הגנים ללא הגננות שייצאו לחופשה. יו"ר ועד עובדי העירייה: "ההחלטה טובה לסייעות"

פורסם בתאריך: 11.5.20 11:00

מחר, בחופשת ל"ג בעומר, יפעלו גני הילדים באמצעות הסייעות השייכות לרשות המקומית. זאת, לאחר שהושג הסכם בין הסתדרות מעו"ף לבין הרשויות המקומיות. בנוסף, סוכם כי יום הלימודים בגנים יהיה במתכונת רגילה וגם הצהרונים יפעלו עד השעה 16:00 אחר הצהריים, כדי לאפשר להורים לשוב למעגל העבודה לאחר חודשיים של השבתת המשק ומוסדות החינוך.

אולם הסייעות זועמות על ההחלטה. בפרט לאחר שהסתדרות המורים הודיעה כי הגננות יהיו בחופש ולא יפעילו את הגנים בהתנדבות, כפי שהוצע בתחילה. "ההרגשה היא שמפקירים ציבור שלם של סייעות", טוענת סייעת מראשון לציון, "איפה יו"ר ועד עובדי העירייה רוני כהן? מדוע קולו לא נשמע?".

עיריית ראשון לציון הייתה הרשות היחידה שפתחה אתמול את הצהרונים. כ-260 צהרונים נפתחו וכן חולקו ארוחות על ידי חברת הקייטרינג. החברה העירונית הפעילה גם 40 כיתות מעונות יום בהם פעוטות מגיל אפס ועד שלוש. אתמול התעורר גם נושא המשך הפעלת הגנים ביום המוגדר כחופשה: ל"ג בעומר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אתמול הכריזה מעו"ף כי ההסכם שהושג בהחלטה ארצית מול הרשויות המקומיות הוא שמחר (שלישי), בחופשת ל"ג בעומר, גני הילדים יפעלו בעיר עם הסייעות בלבד וללא גננות. זאת, כדי לאפשר להורים רבים לשמור על רצף של ימי עבודה, אחרי כמעט חודשיים שבהם רבים ישבו בבתים בעקבות משבר הקורונה.

"לא ברור לי כיצד נפעיל את כל הגנים בעיר ללא גננות, הילדים רק חזרו מחופשה, עדיין יש קשיי הסתגלות של חזרה לשגרה", טוענת סייעת מראשון לציון, "מי שמבין קצת בחינוך ורואה את טובת הילדים, יודע שזה לא מתאים. מה אנחנו, בייביסיטר?".

סייעת נוסיפה הסבירה כי המצב מורכב בפרט בעקבות ההתמודדות עם הנחיות משרד הבריאות גם בתוך הגנים. "זה מצב לא רגיל, אנשים שכחו שיש כאן התמודדות עם נגיף הקורונה", היא אומרת, "כל זה פתאום לא נראה חשוב לאף אחד. מחר תגיע סייעת שאינני מכירה לעבוד איתי במקום הגננת, זה כל כך מיותר. חבל שהוועד שלנו נרדם בשמירה".

יו"ר ועד עובדי העירייה, רוני כהן, מסר בתגובה: "ההחלטה היא לטובת הסייעות שנמצאות בחוסר בימים בגלל משבר הקורונה. כך, במקום שבסוף השנה הן ייאלצו לשלם ממשכורתן את הימים החסרים, הן יוכלו להשלים אותם. אני מברך על ההחלטה לפתוח את הגנים".

 

מי שעוד מברכים על ההחלטה הם ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך. ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר הבוקר כי "אחרי כמעט חודשיים מחוץ למערכת החינוך, הרצף החינוכי הכרחי עבור הילדים. אני מודה לסייעות שגילו אחריות והתגייסו להפעיל את גני הילדים".
ראש העירייה הודה גם למינהל החינוך והחברה העירונית, והוסיף: "על רקע מחסור חמור בכוח אדם וכמעט בלי זמן להתארגנות, הצלחנו לפתוח את בתי הספר בשבוע שעבר, את גני הילדים והצהרונים וכעת לאפשר את הלימודים בגנים בל"ג בעומר. זה לא מובן מאליו".

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן זהר אמרה: "אחרי מאמצים רבים שהשקענו בימים האחרונים והירתמות של הסייעות וצוותי החינוך אני שמחה שהצלחנו לעמוד במשימה ולאפשר את פתיחת גני הילדים והצהרונים מחר. אנו ממשיכים במאמצים כבירים לאפשר גם את פתיחת גני הילדים של החינוך המיוחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סייעת

    כבוד ראש העיר רז אני סיעת ולא התגיסתי לעבוד בלג בעומר גיסו אותי ואותנו בעל כרכנו. ומממש ממש לא מרצוננו. חבל שאנחנו שקופות עבורך למרות העבודה שאנחנו עושות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט הזוי הדברים עלו. יד ימין לא יודעה עת יד שמול. כל אחד מחליט עח סייעות איך שהם רוצים בלי דעה שלנו. פשוט מעצבן.

  3. חחח

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחח די נו גם ככה כל הזמן יש לכם חופשות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר