ליזה סורדו
ליזה סורדו

זמן קורונה: מנהלת תיכון מספרת על ההתמודדות עם המציאות החדשה

הלמידה מרחוק, החשש עם החזרה לבתי הספר ושאלה איך יתקיימו מסיבות הסיום: ליזה סורדו, מנהלת תיכון מקיף י"א ראשונים, בראיון מיוחד ל"השקמה ראשון לציון"

פורסם בתאריך: 10.5.20 16:40

בדיוק לפני כשבוע נפתחו בתי הספר במתכונת חלקית, לתלמידי כיתות א'-ג' ו-י"א-י"ב, על פי המתווה של משרד החינוך שקיבל לא מעט ביקורות מצד הורים ואנשי חינוך.

ליזה סורדו, מנהלת תיכון מקיף י"א ראשונים, שנכנסה בתחילת השנה לתפקידה, נאלצה להתמודד עם משבר הקורונה ועם החזרה ללימודים, ומספרת ל"השקמה ראשון לציון" על האתגרים הגדולים במערכת החינוך בצל ההתמודדות עם המגפה העולמית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כדי למנוע בלבול עם חזרתם של התלמידים ללימודים, יזמה ליזה רעיון יצירתי לכל סוגיית החתימה על הצהרת הבריאות כמתחייב על פי ההנחיות: כל תלמיד שנכנס לבית הספר ומציג הצהרת בריאות מקבל צמיד. בכל יום משתנה צבע הצמיד. כך, כל המורים והתלמידים מעודכנים.

לפני החזרה ללימודים, כאשר התקבלה ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך, הגיעה ההודעה על סגירת בית הספר לאור המשבר הבריאותי, עברו בה תחושות מעורבות. "מצד אחד זו תחושה לא נעימה ועצובה אבל מצד שני, יש בהחלט הבנה", היא אומרת, "לא הייתה ברירה אחרת, זו הייתה הדרך הטובה ביותר להילחם במגפה, ולרסן את התפשטות הקורונה. המצב לא היה פשוט, התלמידים, ההורים והמורים הביעו חרדה בעקבות הפרסומים בתקשורת. לכן, השבתת מערכת החינוך הרגיעה את הרוחות". 

על הלמידה המקוונת שהחלה כבר בשבוע הראשון למשבר, מספרת ליזה: "במקביל לבניית המערכת להתמודדות עם המצב החדש והלא מוכר, נתנו מענה מיידי למורים כולל הדרכות ללמידה מקוונת אפקטיבית. התהליך יצא לדרך במהירות והיה גם רגשי וגם לימודי. היו אומנם חבלי לידה לא קלים בתחילה, אבל מהר מאוד למדנו להתמודד איתם ולהתגבר עליהם". 

בסופו של דבר, מוסיפה ליזה, הלמידה מרחוק התאפשרה גם הודות לגורמי עיריית ראשון לציון, שנרתמו וסייעו בהשאלת מחשבים ניידים לתלמידים נזקקים או למשפחות שלהן מחשב אחד בלבד. "ניתן לומר שכ-80 אחוז מהתלמידים שיתפו פעולה באופן רציף", היא אומרת, "אומנם הורים רבים עדין לא שולחים את ילדיהם למסגרות מחשש להתפרצות שנייה של הנגיף, אבל לטעמי ההחלטה על החזרה ללימודים על פי מתווה משרד החינוך – היא החלטה נכונה ורצויה ויש לה יתרונות רבים". 

ומה היתרונות? 

"בהיבט הרגשי, הישיבה בבית יחד עם הלמידה המקוונת והחשיפה לתקשורת, לא היטיבה עם תלמידים מסוימים. החזרה לשגרה ולו חלקית, לצד המפגש המחודש עם חבריהם ומוריהם – הקלה מאוד על התלמידים. יחד עם זאת, היו חששות והודעות של הורים שביקשו שלא לשלוח את התלמידים לבית הספר, חלקם לפחות לא בשבוע הראשון וביום הראשון של חידוש הלימודים נרשמה נוכחות של כ-70 אחוזים מתלמידי שכבת י"ב. בהמשך הגענו כבר לנוכחות כמעט מלאה ובמקביל הצענו לתלמידים הנמצאים בסיכון בריאותי אפשרות ללמידה מרחוק דרך הפלטפורמות המקוונות השונות – עוד במהלך השיעור עצמו". 

בינתיים, ועל פי הוראות משרד החינוך, בוטלו פעילויות צפויות כמו מסיבות הסיום השנה וטיולים שנתיים. "תלמידי שכבות י"א ו-י"ב  הפסידו טיולים שנתיים. המסע לפולין בוטל וגם הצגות ופעילויות שנקבעו בוטלו ולא יתקיימו עד סוף השנה. האנרגיות מופנות כרגע ללמידה ומתן מענים שונים בהתאם לצורך וכרגע, מסיבת סיום לא תתקיים במתכונת הרגילה. אני מניחה שנשב עם המפיק, ההורים, התלמידים והמורים, וננסה למצוא פתרון יצירתי שיתאים לכולם. התלמידים מצפים לאירועי הסיום ואני חושבת שראוי שנסיים עימם את הלימודים בכל אופן שהוא שיהיה מקובל על כולם – מסיבות כיתתיות אינטימיות או טקס לתלמידים ולהורים בשתי פעימות. הכל ייעשה ויבוצע בהתאם להנחיות". 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר