צילום: Suradech Prapairat / shutterstock.com

סטודנטים במכללה למינהל דורשים החזר משכר הלימוד בעקבות משבר הקורונה

"בניגוד לסטיגמה - אנחנו לא בני עשירים. יש סטודנטים שקרסו כלכלית", טוענים מובילי המאבק שמתכוונים להפגין מול משרדי ההנהלה

פורסם בתאריך: 6.5.20 18:07

בימים האחרונים סטודנטים מהמכללה למינהל פתחו במאבק בדרישה לקבל מההנהלה החזר עבור החודשים שבהם המכללה סגורה בעקבות משבר הקורונה.

המכללה למינהל, כמו יתר המוסדות להשכלה גבוהה, לפני יותר מחודש וחצי. מאז, כך לטענת הסטודנטים שדורשים את כספם, הלימודים אומנם נמשכים אך ההרצאות הפרונטליות, סיורים, ירידי תעסוקה ופעילויות הפנאי אינן קיימות עוד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בר חברוני סטודנטית שנה ג'  ואביב זיתון סטודנט שנה ג', יחד עם סטודנטים נוספים במכללה, מובילים את המאבק ומבקשים כעת להוריד את שכר הלימוד העומד על 16 אלף שקל לסימסטר, כאשר בשנת הלימודים נדרשים לשלם עבור שני סימסטרים.

"לא יתכן שהמכללה לא תבוא לקראת הסטודנטים", אומר זיתון, "ההנהלה חייבת להבין שבין המפוטרים ועובדים שהוצאו לחל"ת יש סטודנטים רבים שאין להם פרנסה, ואינם מקבלים את אותו השירות מהמכללה אבל נדרשים לשלם את אותו המחיר".

לטענת זיתון לאחר פנייה אל הנהלת המכללה, נמסר לסטודנטים כי אין כל כוונה לשנות את גובה שכר הלימוד.

"הלמידה דרך הזום לא שווה את הכסף שהמכללה דורשת", מוסיפה חברוני, "אנחנו מצפים קודם כל לקבל החזר ואז שהמכללה תעשה את המאמצים שלה לקבל כסף מהמדינה. למרות הסטיגמה שיש עלינו, אנחנו רחוקים מלהיות בני עשירים וחלק מהסטודנטים ממש קורסים תחת המשבר הכלכלי. גילינו גם שקיצצו למרצים בשכר, למרות המאמצים הגדולים שלהם להמשיך וללמד בצורה המיטבית".

הסטודנטים אינם מתכוונים להסתפק בתשובה השלילית שקיבלו, ומחר (חמישי) הם צפויים להפגין מול שערי המכללה ומשרדי הנהלת המכללה.

מהמכללה למינהל נמסר בתגובה: "המסלול האקדמי במכללה למינהל, הוא מוסד חוץ תקציבי שאינו ממומן על ידי המדינה. המכללה היא בין הקמפוסים הבודדים שנכנס לתקופת הקורונה ערוך, עם תשתיות מותאמות ומערך תמיכה כולל והולם".

"בנוסף לתמיכה הנפשית, הגדילה המכללה משמעותית את היקף מלגות הסיוע והרחיבה את האפשרות לפרוס את שכר הלימוד למספר תשלומים רב ללא ריבית. בהיבט האקדמי, הרחיבה המכללה את שלל פתרונות שהיא מציעה, ביניהם שיעורים מקוונים סינכרוניים, סילבוסים המותאמים ללמידה מרחוק, אפשרות לצפייה חוזרת בשיעורים, סיכומי שיעורים ואפשרות ליצירת קשר אישי עם מרצים ומתרגלים. כל זאת על מנת להבטיח את הצלחתו של הסמסטר הנוכחי. בימים אלו מתפרסמות הנחיות והקלות בדבר שגרת הלימודים וכולנו תקווה שיאפשרו לנו בעתיד הקרוב לחזור לשגרת לימודים פרונטלית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר