ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני
ליאל אבן זוהר. צילום: יניב אלוני

גם מחזיקת תיק החינוך מתנגדת לפתיחת מוסדות החינוך: "צריך ללמוד בקיץ"

אל מתנגדי מתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים מצטרפת גם סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך: "אין לנו תשובות טובות לתת לבעיות"

פורסם בתאריך: 30.4.20 17:49

על רקע המתווה של החזרה ההדרגתית ללימודים של ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ג' החל מיום ראשון הקרוב, סגנית ראש עיריית ראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זהר, מותחת ביקורת ואומרת: "אם זה היה תלוי בי, לימודים בקיץ ועכשיו חופש".

הורים ומורים רבים מביעים את מורת רוחם על מתווה החזרה ללימודים, הכולל חלוקת התלמידים לקבוצות ולימודים רק בחצי מהשבוע. בינתיים, מורות וגננות עם ילדים בגילאי הגן, לא יודעות כיצד יסתדרו, ולהורים רבים לא ברור כיצד יוכלו לחזור למקומות העבודה כאשר הצהרונים ומעונות היום יישארו סגורים. גם בנוגע להסעות לא נמצאו פתרונות.

לכל אלה מתווספת העובדה שכ-20 20 אחוז מצוותי ההוראה בעיר אינם יוכלו לחזור, משום שהם נמנים עם קבוצת הסיכון. התוצאה: מחסור בגננות ומורות, כאשר לא ברור איזה גנים יפתחו ומי יחליף את עובדי ההוראה שייאלצו להיעדר.

"ההורים וצוותי החינוך מודאגים ובצדק", כתבה היום (חמישי) אבן-זהר בדף הפייסבוק שלה, "יש הסעות? אין הסעות? יש צהרונים? אין צהרונים? יש מעונות? אין מעונות? מה יהיה בהפסקות? האם ימדדו חום בכניסה? הגננות יעבירו מחלה חלילה לילדים? ומה יעשו גננות מורות וסייעות מבוגרות? אנחנו, כרשות מקומית, מקבלים את הפניות  – רבות השאלות מהתשובות – ולממשלה פתרונים. אם זה היה תלוי בי, לימודים בקיץ ועכשיו חופש".

בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" מסבירה אבן-זהר כי "אני חושבת שתוכנית משרד החינוך לוקה בחסר. הורים לא יכולים לחזור בשעה 13:00 מהעבודה או להשאיר את שאר הילדים הקטנים בבית. בנוסף, משרד החינוך אינו מתואם  עם משרד הבריאות. אין לנו תשובות טובות לתת כדי ליצור תוכנית מערכתית טובה יותר – לא יקרה שום דבר אם התוכנית תיערך בצורה יותר מסודרת גם אם זה אומר ללמד בקיץ במקום בזמן הזה".

מה עמדתך על כך שהגננות שעברו גיל 60 נדרשות להגיע לעבודה, ומנגד אינן יכולות לראות את הנכדים?

"ליבי עם אנשי החינוך המבוגרים שעומדים מול הדילמה אם ללכת או לא ללכת לעבודה. הבעיה היא שהמערכת לא נותנת פתרון מהודק וצריך לתת תוכנית מהודקת יותר. אני חושבת שחד משמעית שהשנה צריך ללמוד בקיץ".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    רק תסבירי לנו, איזה חופש זה בדיוק? לא ניתן לבלות עם הילדים, אין הנאה ובעיקר סגרו וכלאו אותנו כמו חיות בגן חיות. אז די כבר לכל הדיעות המיותרות האלה. שאלת אותנו, את ההורים לקטנטנים שמתקשים לעבוד כגר חודשיים!!! מה אנחנו מעדיפים? נמאס. פשוט נמאס מכולכם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר