צילום: Rawpixel.com / shutterstock.com

תלמידי ראשון לציון, עכשיו תורכם להשפיע: כיצד תיראה מערכת החינוך בעיר

חושבים שאתם יודעים איך צריך להתנהל בית הספר? מחר יתקיים שיעור מיוחד בנושא "כיצד תרצו שמערכת החינוך תראה בעתיד", ובמקביל תיפתח זירה דיגיטלית שבה תוכלו להעלות הצעות וטענות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 29.1.20 14:51

במסגרת תהליך שיתוף הציבור בתחום החינוך בראשון לציון, יתקיים מחר (חמישי), בשעה 09:00, בכל כיתות ז'-י"ב בעיר שיעור מיוחד היוקדש לנושא "כיצד תרצו שמערכת החינוך תראה בעתיד". כמו כן, יוזמנו התלמידים להיכנס לזירה דיגיטלית בה יוכלו לענות על שאלות ולכתוב כיצד ירצו לשפר את החינוך בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תהליך שיתוף הציבור בתחום החינוך בראשון לציון בשיאו. בימים אלו מתקיימים ברחבי העיר מפגשי תושבים שמטרתם להפוך את התושבים לשותפים פעילים בגיבוש פני החינוך בעיר עד שנת 2025.

במקביל נפתחו זירות דיגיטליות המיועדות לאנשי חינוך ואקדמיה. כעת מבקשים בכירי העירייה ומערכת החינוך בעיר לשמוע גם את קולם של התלמידים עצמם, ולשם כך נפתחה זירה דיגיטלית בה מתבקשים התלמידים לענות על שאלות הנוגעות לרצונם כיצד תראה מערכת החינוך בעתיד.

על מנת לגייס את התלמידים לתהליך יתקיים מחר (חמישי) בשעה 09:00 בכל בתי הספר העל יסודיים בכיתות ז'-י"ב שיעור מיוחד שיוקדש לנושא. במהלך השיעור יוזמנו התלמידים להיכנס לזירה דיגיטלית בה יוכלו לענות על שאלות ולכתוב כיצד הם ירצו לשפר את החינוך בעיר.

השאלות עליהן יענו התלמידים יכללו את מראה בית הספר, משך זמן הלימודים, אופי השיעורים, מגמות ייחודיות, יחסי מורה-תלמיד, פעילויות בחופשות, ועוד. בנוסף יישאלו התלמידים מה הם אוהבים בבית ספרם כיום ומה חשוב להם שיישאר בעתיד. לזירה הדיגיטלית ליחצו כאן.

במקביל לזירה הדיגיטלית לבני הנוער, באתר העירייה מפורסמים מועדים ל-13 מפגשי תושבים שההרשמה אליהם הינה באתר העירוני. תהליך שיתוף הציבור נעשה באמצעות שלושה ערוצי היוועצות שבסופם יגובשו יחד עם תושבי העיר תובנות והמלצות אשר ישמשו נדבך משמעותי בתוכנית עבודה העירונית בתחום החינוך בראשון לציון בחמש שנים הקרובות.

ערוצי ההיוועצות יכללו ראיונות וקבוצות מיקוד עם מומחים מתחומים שונים, ביניהם האקדמיה, משרד החינוך ויזמות חינוכית, שיתוף של התהליך עם מומחים ובעלי תפקידים יחד עם הציבור הרחב באמצעות זירה הדיגיטלית ומפגשי שיח עם תושבים.

ראש העירייה רז קינסטליך, מסר: "אמרנו לכל אורך הדרך כי העירייה בראשותי תהיה שקופה ונגישה לתושבים. המהלך הזה הוא נדבך נוסף במסגרת שיתוף ציבור, לכולנו יש מטרה משותפת והיא להבטיח חינוך מיטבי ואיכותי לכלל ילדי העיר והיכולת של כל ילד וילדה להגשים את עצמם".

קינסטליך הוסיף כי "אנו מאמינים כי התלמידים עצמם הינם שותפים מלאים בתהליך ולכן זה חשוב שהם יהיו חלק פעיל בגיבוש פני החינוך בעיר. לשם כך, הנחינו את כל בתי הספר בעיר לעודד את התלמידים לקחת חלק בזירה הדיגיטלית ולהשמיע את קולם".

סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך, עו״ד ליאל אבן-זהר, שיזמה את המהלך, הוסיפה: "אנו רואים בבני הנוער שלומדים במערכת החינוך העירונית שותפים פעילים לתהליך וחשוב לנו לקבל את זווית הראייה שלהם בנושא. מתוך השיח הקהילתי והמחשבה המשותפת עם הנהלת העירייה, הורים, צוותי חינוך, מומחים, וגם עם הילדים והנוער, נסיק מסקנות ונוביל את מערכת החינוך להיות הטובה ביותר לילדינו, והמובילה בישראל".

עוד מסרה אבן-זהר: "תודות להנהלת העירייה ולראש העירייה, למינהל החינוך וצוותי החינוך ולכלל עובדי העירייה, למשרד החינוך ולוועדי ההורים על ההתגייסות והמחויבות לחינוך בראשון לציון. ראשון לציון זכתה למעמד בינלאומי כעיר ידידותית לילדים ונוער, המשלבת את תושביה הצעירים כשותפים לחזון החינוך העירוני".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    תלמידי ראשון לציון, עכשיו תורכם להשפיע: תדרשו לסלק את כל המסיונריות הדתית מכם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר