צילום: גיל טרנוס

עם ההצעות שקיבלה המורה שכבשה את הרשת, לא בטוח שהבנתם את המסר

מאיה לי לוי, המורה הצעירה מראשון לציון שסיפרה בפייסבוק על התלמיד שכינה אותה "שמנה", נלחמת בשמנופוביה

פורסם בתאריך: 20.1.20 19:05

המורה הצעירה מראשון לציון בסך הכל תיארה בפייסבוק סיטואציה שאירעה לה בכיתה והצליחה לעורר הזדהות בקרב נשים וגברים רבים. בתוך זמן קצר הפוסט שפרסמה בפייסבוק הפך לוויראלי, הצליח להעביר את המסר הפשוט והנוקב. אלא שהיו גם מי שהבינו את המסר אחרת לגמרי ופנו אליה בהצעות לסייע לה להפחית ממשקלה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מאיה לי לוי, בת 19 מראשון לציון, שמשמשת כמורה מחליפה, סיפרה בפוסט שאחד התלמידים בכיתה ניגש אליה ושאל האם היא בהריון. לאחר שהשיבה בשלילה, אמר לה התלמיד שהיא שמנה וחזר למקומו. מאיה סיפרה שחייכה אליו ואמרה לו: "נכון". אחרי מספר דקות, שוב ניגש אליה התלמיד ושאל מדוע הסכימה עם הקביעה שלו, והיא בתגובה ענתה שהיא באמת שמנה ושהכל בסדר גמור. התלמיד, כך סיפרה, צחק במבוכה וחזר למקומו.

ומה המסר? כך כתבה מאיה: "אז כנראה שלא שיניתי את העולם, והחברה שלנו עדיין שמנופובית. אבל יש לי הרגשה ממש חזקה שהילד הזה, שהסתכל עליי עם ניצוצות בעיניים במשך כל השיעור, ולפני שהלך נתן לי חיבוק – יסתכל אחרת על המילה 'שמנה'. פעם הייתי בוכה שעות על דבר כזה. היום אני מספיק בטוחה בעצמי כדי לדעת שאני אכן שמנה, וזה לגמרי בסדר. שמנה זו לא קללה, זה תיאור". לפוסט צירפה מאיה תמונה שלה, וציינה "בתמונה: אני, שמנמנה אמיתית ומהממת".

מתברר שהרבה לפני שהגיעה לשלמות שהצליחה לכבוש אלפים ברשת, מאיה התמודדה לא מעט עם סוגיות הנוגעות לדימוי העצמי שלה. "עד לפני חמש שנים הייתי רזה מאוד כמעט בתת משקל", היא מספרת ל"השקמה ראשון לציון". "בשנים האחרונות עליתי במשקל בהדרגה בעקבות תופעות לוואי של תרופות וגורמים נוספים. אבל אני יכולה לומר שיכולתי לראות את שני העולמות ואת תגובות החברה בשני המצבים. אני מאמינה שהחברה שלנו עוברת שינוי לטובה מבחינת התפיסה".

למרות זאת, היא מודעת לתגובות הקשות שאיתם מתמודדים אלה שאינם עומדים במודל האידיאלי שמלווה לא מעט בני נוער. "שמנה הפכה למילת גנאי כמו שאומרים אוטיסט, מפגר ועוד כינויי גנאי למיניהם, על מילים והגדרות שהן לחלוטין לא גנאי, וזה החלק העצוב בכל הסיפור הזה. אני מתארת מה עוברים ילדים ונוער בבתי ספר, ואני רוצה לחזק אותם מכאן, שיאהבו את עצמם. זאת תקופה קשה אבל בסופו של דבר בחיים עוברים הרבה שינויים ואני מקווה שבעתיד תהיה קבלה למושג 'שמן'".

איכשהו דווקא בפוסט שביקש לעקר את השימוש במילה "שמנה" כגנאי, נתקלה מאיה בתגובות שהעידו על שמנופוביה. מאיה מספרת כי לאחר כתיבת הפוסט פנו אליה מספר רב של אנשים שביקשו לעזור לה לרזות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"פנו אלי כ-14 אנשים שאני לא מכירה, והציעו לי להגיע בחינם לקבוצות ריצה, מכון כושר, קבוצה לירידה במשקל, ניתוח מעקפים ועוד", היא מספרת, "למה קשה לאנשים להבין שאני חיה בשלום עם עצמי, אם לא הושטתי יד לעזרה? זאת בדיוק שמנופוביה, לא זאת היתה מטרת הפוסט. שכל אחד יתעסק בשלו והכי חשוב שאנשים יבינו שלא כל איש או אישה שמנים מחפשים לעשות דיאטה רצחנית ולרדת במשקל. יש הרבה אנשים שחיים טוב עם עצמם ועם הגוף שלהם, אחרי שאנשים יבינו את זה הכל יראה כאן אחרת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא פשוט עושה שקר בנפשה…..
    אין דבר כזה שמן שרוצה לקבל את עצמו כפי שהוא,
    כי להיות שמן זה לא בריא,
    זה לא נוח ומכוער.
    להיות שמן זה להיות "חזיר" ולא לשלוט על הרצונות שלך.
    אז שכל השמנים יתחילו להסתכל על האמת בעיניים, ויודו שהם שמנים כי הם מתעצלים לעבוד על דרך התזונה שלהם,ושיפסיקו לבלבל בשכל שהם מקבלים את עצמם כפי שהם, כי זה שקר גמור.

  2. אליעד

    ישאר כח . את נראת מצוין. הכל בסדר איתך. תלכי עם ראש מורם ותמיד תהיה גאה בעצמך. ויש לך על מה להיות גאה.ישאר כח. שיהיה לך ברכה והצלחה בהמשך ובהכל מכל כל.

  3. רבקה

    משתמש אנונימי-גועל נפש של תגובה. מפחיד שעדיין יש אנשים שחושבים כמוך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר