בורקס אוכל
אילוסטרציה: Shutterstock.com / eli fattal

בורקסים, משקאות ממותקים ומחירים גבוהים: ההורים נגד קפיטריות בבתי הספר

בוועד ההורים העירוני טוענים כי הקפיטריות בבתי הספר בראשון לציון אינן עומדות בדרישות משרד החינוך האוסרות על מכירה מזון עתיר שומן, מלח וסוכר וגם על המחירים אין פיקוח

פורסם בתאריך: 20.1.20 11:47

בורקסים, שוקולדים, משקאות ממותקים ומחירים גבוהים: בהנהגת ההורים העירונית של ראשון לציון טוענים כי הקפיטריות בבתי הספר העל יסודיים בעיר אינן עומדות בדרישות משרד החינוך, האוסרות על מכירה של מזון עתיר שומן, מלח וסוכר ומעבר למזון בריא ומאוזן. בנוסף טוענים ההורים כי במכרז נבחר רק מפעיל אחד למספר קפיטריות, במקום מפעיל לכל קפיטריה.

"המצב הנוכחי הוא שהמפעיל מעסיק בקפיטריות זכיינים שאינם מקצועיים בתחום, דבר שגורם בפועל לתחלופה גדולה של מנהלי הקפיטריות", אומר ל"השקמה ראשון לציון" חבר בהנהגת ההורים העירונית. "גם המחירים בקפיטריות גבוהים מכפי שהוחלט בהסכם התלמידים וההורים, והכי חמור: בקפיטריות נמצכרים מוצרי מזון שאינם בריאים, כמו בורקסים, שוקולדים, משקאות ממותקים ועוד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ההורים מותחים ביקורת על כך שנבחר רק מפעיל אחד למספר קפיטריות, ולכן לא מועסקים בעלי מקצוע. "לא ברור מדוע אין פיקוח על המחירים ולמה לא מתבצעות ביקורות יזומות", טוענים ההורים, "המחירים מנופחים והאוכל שמוגש רחוק מלהיות בריא. יש להוציא מכרז חדש לכל קפיטריה באופן פרטני ולבחור במפעילים מקצועיים בתחום".

יו"ר ועד ההורים רוני עקירב מסר בתגובה: "לפני כשנתיים יצא מכרז עירוני להפעלת קפטריות ברחבי בתי הספר המקיפים בעיר.  כבר אז הבעתי את דעתי שרצוי ועדיף לתת את הזיכיון למספר מפעילים ולא לרכז רק בידי מפעיל אחד, וזאת כדי להגביר את התחרות. לצערי מנכ"ל העירייה הקודם חשב אחרת ונוצר מצב שהכל מרוכז רק בידי מפעיל אחד".

עקירב הוסיף כי "אמרתי לא פעם את דעתי שהגוף שמלכתחילה נתן את הזיכיון להפעלת הקפיטריות, שגם גובה דמי שכירות מהמפעיל, דהיינו העירייה, היא זאת שצריכה לפקח הן מבחינת מחירים והן מבחינת סוג המזון הנמכר שיהיה תואם לתנאי המכרז המקורי כפי שהתחייבו.  בתור נציג  ועד הורים שמייצג את הלקוחות שהם הילדים שקונים בקפיטריות בכל יום ממיטב כספם, חשוב לנו שיהיה פיקוח מסודר בנושא. כמו שיש לעירייה פקח שבודק את מצב הניקיון בבתי הספר ומטיל קנסות במקרים שבהם חלה הפרה של קבלני הניקיון שזכו במכרז מטעם העירייה".

עוד ציין עקירב כי הוא "מתנגד לכך שהפיקוח יוטל על מנהלי המקיפים, זה ממש לא מתפקידם. אני מעדיף שמנהל המקיף יתעסק בבגרויות ובענייני חינוך בבית הספר ולא יבזבז את זמנו היקר בענייני מזון".

מבעלי הקפיטריה נמסר בתגובה: "חברתנו מפעילה זו השנה השנייה ברחבי העיר מגוון האוכל עשיר, טעים וטרי הכולל: סלטים, פירות, קוסקוס, פסטות ועוד,  וכמו כן, גם תורמים מדי יום כריכים לילדים הבאים ממשפחות מעוטות יכולת. התגובות בשטח, הן של הצוות והן של התלמידים טובות מאוד ולראיה אין ספור מכתבי התודה וההוקרה שאנו מקבלים מכל הגורמים בדבר. חשוב לציין כי במידה וישנם ליקויים הם יבדקו ביסודיות ויתוקנו. אנו זמינים וקשובים לצוות העירייה, להורים ולתלמידים על מנת לתת מענה לכל בעיה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשית נבהיר, מדובר בזכיין אחד בלבד ולו מספר עובדים. הנהלות בית הספר פועלות בשיתוף פעולה מלא עם הזכיין לצד ועדי ההורים שסייעו בקידום הנושא ותורמים להסדרת הפעילות. הזכיין פועל על פי קריטריונים שנקבעו בהסכם בכפוף לחוזר מנכ"ל. במידת הצורך נרענן את תנאי המכרז".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר