פיילוט בראשון לציון: תלמידים יגנו על תלמידים מפני בריונות ברשת

תלמידי תיכון יעברו הכשרה מיוחדת ויעבירו כלים לתלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, שיהפכו ל"מלאכי רשת"

פורסם בתאריך: 15.1.20 16:28

תוכנית חדשה להתמודדות עם בריונות ברשת התחילה לפעול השבוע בראשון לציון. בית הספר הרב-תחומי למנהיגות וניהול והמיזם "לשון הרע לא מדבר אליי" הם הגופים שמובילים את התוכנית, ובמסגרתה נבחרת קבוצה של תלמידי תיכון מהגימנסיה הריאלית עוברים הכשרה מקיפה ולאחר מכן יכשירו "מלאכי רשת" בבית הספר היסודי ניצנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כחצי שנה דוד הלפרין, שעומד מאחורי מיזם "לשון הרע לא מדבר אלי", חבר לאריאל יוסף, בעלים שלProMUNers  – בית הספר הרב תחומי למנהיגות וניהול ויו"ר ההנהגה המוסדית של בית ספר ניצנים בראשון לציון. השניים ביקשו להילחם בבריונות ברשת, נפגשו עם גורמי מקצוע, והחלו בכתיבת התוכנית להכשרת "מלאכי רשת" בבתי ספר היסודיים.

יוסף מסביר כי הרעיון בבסיס התוכנית היה לנסות ולבנות הרגלי שימוש נכונים ברשת כבר בשלב מאוד מוקדם. "היום תלמידי בתי הספר היסודיים מקבלים סמארטפונים כבר בכיתות ב' או ג'", הוא אומר, "וכך, הנושא של חרם חברתי מתחיל גם הוא להתפתח פחות או יותר בגילאים אלו".

יוסף מסביר כי התוכנית פועלת כך שבשלב הראשון היא מעניקה לתלמידי תיכון כלים מעשיים להבנה ולהתמודדות עם התחום הבריונות ברשת. בנוסף, תלמידי התיכון מקבלים הכשרה על האופן שבו ניתן להטמיע את הידע ואת הכלים בקרב תלמידים משכבות גיל נמוכות יותר – בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. כמו כן, כוללת ההכשרה גם הבנה של טכנולוגית של התחום וגם כלים להעברת מסרים.

לאחר מכן תלמידי התיכון מכשירים תלמידים מבתי הספר היסודיים, ואלה הופכים ל"מלאכי רשת" בבתי הספר.

את הפיילוט בחר יוסף להתחיל בבית הספר היסודי ניצנים שבו לומדים שניים מילדיו. זאת, במקביל לכך שהתוכנית כבר קיבלה אישור ממשרד החינוך והיא מוכרת על ידי מינהל חברה ונוער למעורבות חברתית. המשמעות היא שהשעות שתלמידי הגימנסיה משקיעים בתוכנית יהיו מוכרות להם כמעורבות חברתית לצורך קבלת תעודת הבגרות.

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק חינוך, ליאל אבן-זהר, בירכה על התוכנית שמיושמת בראשון לציון, והביעה תקווה שבתי ספר נוספים בעיר יאמצו את היוזמה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר