שני לאונוב ונגה טואף
שני לאונוב ונגה טואף

מתנדבות ללא הפסקה: שתי תלמידות מראשל"צ זכו באות הצטיינות

שני לאונוב ונגה טואף, תלמידות כיתה יב' בתיכון מקיף ט', זכו השבוע בפרס משרד החינוך לנוער פעיל מצטיין

פורסם בתאריך: 14.1.20 15:48

שתי תלמידות יב' מתיכון מקיף ט' בראשון לציון קיבלו השבוע אות הצטיינות של משרד החינוך לנוער פעיל מצטיין. שני לאונוב נבחרה על ידי הוועדה הארצית לקבלת פרס "אות שר החינוך לנוער פעיל מצטיין" על שם אלעד ריבן, ונגה טואף זכתה באות הצטיינות לפעיל מצטיין על ידי הוועדה הרשותית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שני היא תלמידת יב' 2 ופעילה כמש"צית (מדריכי של"ח צעירים) בבית הספר מקיף ט' בראשון לציון ובנוסף מנהלת את האשכול אשכול הבית ספרי ומנהלת גיחות בית ספריות במסגרת מחוזית. במקביל היא מנהלת את גרעין ההנהגה של קורסי המש"צים ויוזמת ומנהלת פרויקטים התנדבותיים עם קשישים ובני נוער בעיר.

"אני מגיעה ממשפחה מאוד מכילה ומקבלת", מספרת שני. "חינכו אותי תמיד לשאוף למצוינות, אבל כמובן בגבול יכולתי. ההורים שלי חינכו אותנו לערכים, תרומה לחברה, חמלה, ערבות הדדית, והכל התחיל מהבית", היא אומרת.

"לא אשקר אם אומר שהתנדבות היא למעשה התחביב שלי, כל כך כיף לחזור מיום התנדבות ולהרגיש את הסיפוק האדיר מכך. אם זה להתנדב באלו"ט עם ילדים מקסימים על הרצף האוטיסטי, או לקחת חלק כחונכת בכנפיים של קרמבו".

שני מספרת שפעילותה כמש"צית הפכו אותה למי שהיא כיום. "בזכות ניהול  קורס מול 300 ילדים ולהיות אחראית על הכל החל מהפרט הקטן ביותר ועד לביצוע בפועל, או להיפגש עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, אלו דברים שבאמצעותם רכשתי כל כך הרבה מיומנויות וכלים להמשך החיים".

שני שבקרוב עומדת להתגייס לצה"ל מספרת שהחלום שלה הוא לשרת כלוחמת בצה"ל ובהמשך אף כקצינה. "אני כל כך אוהבת את הצבא שלנו וזה מרגש אותי כל פעם מחדש", היא אומרת ומוסיפה שבעתיד הרחוק יותר היא גם שואפת להיות חברת כנסת. "לעזור לפתור סוגיות בחברה, לתרום לקהילה ולחסרי הישע ומיעוטי היכולת וגם לעזור בתחום החינוך המיוחד וילדים בסיכון. חשוב לי לבנות חברה מקבלת יותר ושוויונית יותר. מי ייתן ואגשים את חלומותיי והמשיך לעזור ולתרום גם לאחר השירות הצבאי שלי", היא מסכמת.

גם לנגה טואף, תלמידת כיתה יב' בתיכון מקיף ט' שזכתה אף היא באות הצטיינות, יש חלומות גדולים. לנגה יש בעצמה סיפור חיים מורכב, ולמרות שנולדה עם שיתוק מוחין, היא לא נכנעה לקשיים והחליטה לתרום מעצמה לחברה להתנדב בקהילה.

נגה מתנדבת בעמותת הנוער "מלאכי יום הולדת" ופעילה כחונכת אישית לתלמידים בבית הספר במקצועות שונים כמו מתמטיקה וספרות. בנוסף היא מתנדבת כחונכת בתיבת נגינה בחטיבת הביניים. "כנערה עם שיתוק מוחין, הבנתי מהר מאוד מה המשמעות של עזרה, תמיכה וליווי, ועד כמה מהלך כזה יכול לשנות את החיים שלך ולתת לך הרגשה טובה", היא מספרת.

"הסיפוק הגדול שאני מקבלת ברגע שאני מצליחה להעלות חיוך של הנאה, אושר והצלחה מצד המקבל –  אין לזה תחליף. אני פעילה כבר שנה שלישית במלאכי יום הולדת, שם אני דואגת לארגן ימי הולדת לילדים שאין באפשרותם לחגוג בבית. לאחר כל אירוע כזה שהילד בא אליי ואומר לי 'תודה נהנתי' האושר הוא עצום ואני מלאה בסיפוק לאורך כל השבוע אחר כך", מספרת נגה.

נגה מוסיפה שהיא גם מאוד אוהבת לכתוב ולהביע את עצמה בכתב. "הייתי רוצה לעשות מזה משהו גדול יותר, אבל החלום הגדול שלי הוא לייצג את ישראל בספורט הפראלימפי בתחום טיפוס הקירות ולעבוד בעתיד עם ילדים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר