עמרי מאירוביץ אוטיזם

לכל אחד מגיע חבר: עמרי חולם לחבר בין אנשים על הרצף האוטיסטי

מבית אקשטיין לקשת 12: לעמרי מאירוביץ לא היו חברים בילדותו וכעת הוא שואף לעזור לילדים אחרים במצב דומה

פורסם בתאריך: 26.11.19 17:22

לעמרי מאירוביץ' מראשון לציון הייתה ילדות לא פשוטה, לאחר שאובחן כסובל מאוטיזם. עכשיו, בגיל 23, כשהוא עובד בחברת הטלוויזיה קשת, לאחר תהליך משמעותי שעבר, הוא חולם על מיזם שיעזור לילדים על הספקטרום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בכיתה ז' עמרי אובחן ונמצא על הרצף האוטיסטי. עמרי סירב להמשיך ללמוד ועזב את בית הספר, ולאחר כשנה בבית עבר להוסטל "בית בנחלה", שם שהה במשך ארבע שנים. "הייתי ילד מופרע בתיכון ולכן לא למדתי. אהבתי לעשות דברים יצירתיים עם הידיים ובית הספר שיעמם אותי", מספר עמרי. בהמשך עבר ללמוד בבית אקשטיין, שם קיבל סיוע ואף מצא עבודה בחברת הטלוויזיה קשת 12, בעזרת מרכז התעסוקה ראשון לציון של בית אקשטיין מקבוצת דנאל.

"עברתי תהליך מאוד משמעותי בבית אקשטיין", מספר עמרי ומתאר את הילדות הלא קלה שעבר. "בתקופת בית הספר היסודי אהבתי להיות בחברת מבוגרים ולא עם ילדים בגילי, ואף פעם לא היו לי חברים, אפילו לא חבר אחד. הייתי עושה שטויות לבד עם עצמי, וגם כשניסו להתקרב אלי לא רציתי", הוא מספר.

עמרי מתאר את השינוי המשמעותי שחווה מבחינה חברתית. "היום זה שונה. יש לי את מעגל החברים שלי בבית אקשטיין, ויש גם בחור שעובד איתי בקשת ואנחנו חברים טובים. היום אני גם מבין כמה זה חשוב שיש לך חברים וזו בדיוק מטרת המיזם שלי", הוא אומר.

מדובר במיזם תחת השם "כי לכל אחד מגיע חבר", שיחבר בין ילדים שנמצאים על הספקטרום, ברמת תפקוד שונות. "רק אדם על הרצף האוטיסטי, שחווה את זה בעצמו, יבין את החששות של אותם ילדים ואת הקושי שעמו הם מתמודדים במצבם", מסביר עמרי.

"במסגרת המיזם, אותם אלו שנמצאים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, יעזרו ויחנכו את אלו שאובחנו בתפקוד נמוך, אם על ידי עזרה בחיי היום יום ועד השתלבות בחברה", מתאר עמרי.

עמרי שעובד למעלה משנתיים בקשת 12, מספר על השתלבותו בעבודה:  "בעבודה מאוד כיף ומאתגר. האנשים פה קיבלו אותי בצורה הכי חמה שיש, ואני חלק ממשפחת קשת", אומר עמרי.

בטי שמיר, מנהלת מרכז תעסוקה ראשון לציון של בית אקשטיין מקבוצת דנאל, מוסיפה: "עזרנו לעמרי לבסס את הקישורים והיכולות הדרושים לו ליציאה לשוק העבודה ואנחנו שמחים לראותו מצליח ופורח בעבודה, כיצד היא תורמת לו והוא מהווה גאווה גדולה למרכז התעסוקה שלנו".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר