גני ילדים בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock
גני ילדים בראשון לציון. תמונה ממאגר Shutterstock

בגלל ילד אחד שעזב את הגן: 29 ילדים ורק גננת וסייעת אחת

ההורים בגן בראשון לציון זועמים על החוק ולא מצליחים להבין כיצד שתי נשות צוות אמורות לתת מענה ל-29 ילדים בגיל שלוש וארבע

פורסם בתאריך: 20.11.19 13:42

"לא יכול להיות שהחוק היבש יהיה לנו לרועץ, בזמן שהסייעת והגננת בגן לא יכולות להשתלט על 29 ילדים קטנים". כך אומרת ענת, אמא לילד בגן "הירח הצהוב" הממוקם בשכונת נאות שקמה בראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדברי האם, בתחילת השנה היו בגן 30 ילדים בגיל 3 עד 4, עם גננת ושתי סייעות. אך, לאחר שילד אחד עזב ונותרו 29 ילדים בגן, סייעת אחת עזבה כי החוק היבש אומר שמתחת ל-30 ילדים צריך רק סייעת אחת בגן. "חלק מהילדים לא גמולים מחיתולים ורובם זקוקים להשגחה צמודה. מדובר פה על ילדים קטנים שצריכים להחליף להם ולשים עליהם יותר עין מפקחת. הרבה הורים חוששים להביא את הילדים לגן מחשש שיקרה להם משהו במהלך שעות היום. גננת אחת וסייעת אחת על 29 ילדים קטנים זה מתכון בטוח לאסון", טוענת ענת.

ההורים טוענים כי לאחר שפנו לעירייה בבקשה להחזיר את הסייעת השנייה, נמסר להם מהעירייה שמדובר בהחלטה של משרד החינוך. "לא יכול להיות שהעירייה מתנערת מאחריות כשזה נוח לה, ומתעלמת ממצוקה אמיתית של ההורים והילדים", הם אומרים. "הגענו למצב שחשבנו לעשות משמרות בגן שבכל שבוע יהיו הורים שיישארו עם הסייעת והגננת, אבל זה מגוחך. כולנו אנשים עובדים ואנחנו לא יכולים לקחת חופש בגלל החלטה לא ריאלית של העירייה או של משרד החינוך. מי ייתן את הדין אם יקרה פה אסון?".

יו"ר ועד ההורים רוני עקירב מסר: "אני מצפה מעירית ראשון לציון למצוא פתרון יצירתי ולהחזיר את הסייעת השנייה בהקדם. תמיד אפשר למצוא ילד שהוריו בקשו את הגן הזה ולא קיבלו".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "רפורמת הסייעת השנייה של משרד החינוך מאפשרת העסקת סייעת שנייה בגן – בתנאי שלומדים בו לפחות 30 ילדים. עיריית ראשון לציון הגדילה לעשות והחליטה לתקצב סייעת שנייה בגנים בהם לומדים פחות מ-30 תלמידים. יחד עם זאת, נוכח מחסור אמיתי בכוח אדם בכל הארץ, אין אנו יכולים להבטיח זאת בכל הגנים בעיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה שטויות בעיית כוח אדם, הרי היתה שם כבר סייעת והוציאו אותה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כן ככה נראה החינוך במדינת ישראת התת רמה שיש זה כאן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האשם והאחריות הם באמת לא על העיריה אלא על המחוקק וחברי הממשלה והכנסת היקרים. הם שאפשרו תקינה כל כך צינית, מזניחה ומסוכנת באצטלה של חינוך חינם. התקינה בגילאי 3-5 צריכה להיות 1/6 או 1/8 לא פחות. כמו כן כל הרעיון הוא שברגע שיש ילד אחד מעבר לתקינה לאיש צוות מייד מוסיפים איש צוות, לא מחכים ש"תתמלא המכסה"

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר