ילד
צילום אילוסטרציה: LeManna / shutterstock.com

גני החינוך המיוחד: הורי הילדים יוצאים למאבק בעקבות המחסור בסייעות

ההורים יוצאים נגד ההחלטה לקצץ בכמות הסייעות: "הילדים שלנו זקוקים להשגחה מעבר לילדי החינוך הרגיל"

פורסם בתאריך: 20.8.19 14:18

בצל הסערה התקשורתית סביב סאגת הסייעות בגני הילדים, עומדת להיפתח שנת לימודים חדשה גם בגני הילדים לחינוך מיוחד אך הורי הילדים זועמים. לדברי ההורים, הגנים של החינוך המיוחד בעיר לא יזכו השנה לתגבור בסייעות והמשמעות היא פגיעה דווקא בילדים בעלי מוגבלויות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אם לילד בגן בחינוך המיוחד מספרת "פנינו במייל לעירייה בעניין הסייעות והתשובה שקיבלנו היא כי התגבור מצריך תקציב גבוה ובנוסף, העירייה לא עושה איפה ואיפה בין ילדי הגנים ועל כן גם בגני החינוך המיוחד תהיה רק סייעת אחת במשמרת".

האם הדגישה כי "הילדים שלנו זקוקים להשגחה מעבר לילדי החינוך הרגיל. ההתנהלות באופן כללי בגני תקשורת היא לא רגילה, ההתפתחות של הילדים היא אחרת, מורכבת יותר ולכן חשוב שיהיו שתי סייעות".

"לצערי השנה שוב קיבלו אותה החלטה והיא נובעת לדעתנו בעיקר כדי לחסוך בתקציב העירייה ולא מכיוון שבאמת אין כסף". היא אומרת ומוסיפה "אנחנו יצאנו למסע הסברה בקרב הורים ואנחנו נצא למאבק בנושא".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

"זו החלטה אומללה ללא סיבה נראית לעין. אחרי הכל  ילדי החינוך המיוחד מתוקצבים בכל הקשור למסגרת הלימודים והסייעות, על כל ילד מועבר תקציב ממשרד החינוך" טוענים ההורים.

"לא ברור לנו כיצד העירייה טוענת כי אין לה את התקציב לתגבור סייעות כפי שנעשה בשאר הערים בארץ. חשוב לזכור שמדובר בילדים בני חמש שרק נמצאים בתהליכי גמילה, שלא מדברים. בנוסף, ישנם ילדים שמרביצים לעצמם או אלימים כלפי אחרים וסייעת אחת פשוט לא תעמוד בזה", אומרים בכאב הורים לילדים בגני החינוך המיוחד "עובדה שחלק מהסייעות עוזבות ולא מוכנות להמשיך בתנאים האלו, מובן לגמרי זה לא פשוט ולכן ההחלטה הזו היא ממש גזר דין נורא לילדים שלנו" הם מסכמים.

מעיריית ראשון נמסר בתגובה: "משרד החינוך מתקצב כל גן ב- 56 שעות של סייעות. הפנייה לקבלת שעות נוספות הועברה לראש העיר שביקש לבחון את השעות בהן יש צורך בסייעת שלישית והבטיח לפעול למציאת פתרון שיתוקצב על ידי העירייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עיעיי

    כל הכסף הלך למסיבות ההזויות של ראש העיר. וגברת הדס הכהן עסוקה בפוסטים בפייסבוק. וילדינו שוב נזרקים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר