סטודנטיות לחינוך: המודל של בית הספר אלונים מעורר השראה

בסיור של המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום בבית הספר היסודי בראשון לציון הוצג בפני הסטודנטיות המודל החינוכי המיוחד של אלונים המבוסס על שוויון שיח בין התלמידים לצוות החינוכי. סטודנטית: "בית הספר ער ורגיש לצורכי התלמידים והמורים, מעורר השראה ונותן תקווה שאפשר לשנות"

פורסם בתאריך: 10.3.19 14:41

השבוע נערך סיור בבית הספר היסודי אלונים על שם שולמית אלוני בראשון לציון בהשתתפות סטודנטיות לחינוך בחוג אנגלית מהמכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום אשר סמוך לנתיבות, שבמסגרתו הוצג להן המודל החינוכי הייחודי שעליו מבוסס בית הספר: קידום שיח פתוח ושוויוני בין המורים לתלמידים. הסטודנטיות התרשמו מגישתו של בית הספר וציינו כי הן מאמינות שהסיור יסייע להן בשיפור שיטות הלימוד.

הגישה החינוכית באלונים תואמת את סגנון החיים העכשווי ואת צורכי התלמידים של ימינו. התרבות הארגונית של בית הספר מקדמת שיח פתוח ושוויוני בין המורים לתלמידים ומפתחת תחושת אחריות אישית אצל התלמידים. הלמידה בבית הספר מבוססת על פרויקטים שמעשירים את הידע הקיים בקרב התלמידים מבחינה רב ממדית, ובסופם הם מציגים תוצרים פרי עבודתם.

יוזמת הביקור, ראש החוג לאנגלית במכללה ד"ר רעיה סטולר, סיפרה כי "מנהלת בית הספר יעל ביבר-אביעד אתגרה בתחילת סיורנו את הסטודנטיות האורחות, כך שהן עצמן היו צריכות להסתובב בבית הספר ולחפש מאפייני למידה. הסטודנטיות התחלקו לקבוצות קטנות ולכל קבוצה הצמידו מלווה או שניים – תלמידי כיתות א'-ג'". 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"המפגש הבלתי אמצעי עם התלמידים והצוות החינוכי חשף אותנו לעולם אחר ממה שהכרנו עד כה ועורר בנו כמיהה לבחינה עצמית מחודשת ולחשיבה אחרת", סיפרה הסטודנטית דנית וולקוב שהשתתפה בסיור, "אנו שמחות ומברכות על ההזדמנות שנפלה בחלקנו להכיר גישה חינוכית מרעננת זו לשיפור שיטות הלימוד, התמקצעות והגברת המודעות תוך שאיפה לחדשנות מתמדת בתחום החינוך וההוראה".

הסטודנטית תהילה שרמן, תלמידת שנה א', הוסיפה כי "הוקסמנו. בית הספר אלונים פתח לנו דלת אל עולם צבעוני, שונה ומיוחד כל כך. לחנך וללמד – אבל אחרת. בבית הספר יש מרחב המאפשר שיח, דיאלוג והתקדמות משותפת של התלמידים והמורים. הסביבה מצמיחה את הביטחון העצמי והעושר הפנימי ומעודדת לקיחת אחריות. בית הספר ער ורגיש לצורכי התלמידים והמורים, מעורר השראה ונותן תקווה שאפשר לשנות. לדוגמה, אין שיעורי בית, כמעט לא מתקיימים שיעורים פרונטליים, מתקיים שיתוף פעולה בין המקצועות השונים והתלמידים מעריכים בעצמם את יכולותיהם ואת ההערכה המגיעה להם. נהנינו מאוד ולמדנו המון. נשתדל לממש בעצמנו כמורות וכמחנכות. תודה על ההזדמנות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר