גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

בעקבות הביקוש: האם ייפתחו גנים וכיתה של החינוך המונטסורי?

בעקבות הביקוש הרב מצד ההורים לשיטת החינוך האלטרנטיבית, מתייקמים מגעים בין מובילי השיטה בעיר לבין מינהל החינוך בעיר

פורסם בתאריך: 28.1.19 11:04

הרישום לגני הילדים, לגילאי שלוש עד חמש, הסתיים, כאשר נרשם ביקוש רב מצד הורים למסגרת חינוך מונטסורית. בעקבות הביקוש ייתכן שבשנת הלימודים הקרובה ייפתחו בשלב הראשון שני גנים ובית ספר לכיתה א', שייחנכו על פי שיטת החינוך לפיה סביבת הלימודים מותאמת לצורכיו של הילד, מתמקדת בחושיו ומגרה אותו לחקור ולהתנסות בעצמו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מייסדת השיטה המונטסורית היא רופאת ילדים, פסיכיאטרית ומחנכת מאיטליה, מריה מונטסורי, שעל אף הביקורת שספגה השיטה בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20, היא הפכה למאוד פופולארית בשנות האלפיים ולמעשה זכתה לתחייה מחודשת בעולם ובישראל. כאשר בתי הספר והגנים בפועלים על פי השיטה הם פרטיים ואנים נתונים לפידוח של משרד החינוך. בתוך כך, שכר הלימוד בישראל במסגרות אלה נע בין 3,000 ל-4,000 שקל לחודש.

בראשון לציון מי שמוביל את הבשורה הוא אבי פריינטה, שקידם כנס מיוחד בעיר כדי לחשוף הורים לשיטת החינוך המונטיסורית. "הייתה דרישה ענקית לכרטיסים להרצאה הראשונה והאולם היה מלא. כעת, גם לקראת ההצאה השנייה, ישנה דרישה גדולה".

פריינטה, מאשר כי ישנו ביקוש מצד הורים למסגרות מונטיסריות בעיר, ומוסיף כי בימים אלה נבחנת ההחלטה על מספר הגנים שיוקמו ומיקומם, זאת בהתאם לביקוש ברישום לגנים. "אני ועוד מספר משפחות נמצאים בקשר ישיר עם מינהל חינוך כדי לקדם את הנושא. השיתוף פעולה הוא נהדר ואני בטוח שעוד רגע נצא עם בשורה", הוא מסכם.

מעיריית ראשון לציון נסמר כי "לעת עתה נרשמו כמה עשרות לגנים ובתי ספר לשנה הבאה בחינוך המונטסורי, בשבוע הבא לאחר עיבוד הנתונים יהיו מספרים מדוייקים לגבי כמות הילדים ופתיחת כיתות הלימוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר