גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

אין ימים פתוחים בגנים: "איך אפשר לרשום ילד לגן בלי לדעת מי הגננת?"

הרישום לגני הילדים העירוניים בראשון לציון שהחל בשבוע שעבר, אבל ההורים לא יוכלו להתרשם מהגן שבו ישהו ילדיהם

פורסם בתאריך: 13.1.19 14:28

בשבוע שעבר, ב-7 בינואר, החל הרישום לגני הילדים העירוניים בראשון לציון אשר יימשך עד 27 בינואר. הרישום מתאפשר באמצעות אתר העירייה או בהגעה עצמית למחלקת החינוך, כאשר גם השנה לא יתקיימו ימים פתוחים בעקבות ביטולם לפני שנתיים על ידי הסתדרות המורים. זאת, למורת רוחם של הורים רבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


היום הפתוח בגנים נועד לאפשר היכרות בין ההורים לגננת הפוטנציאלית, התוודעות לגן והתרשמות כללית. מדובר ביום מרוכז בכל הגנים בעיר שהמועד שלו פורסם לפני הרישום, במסגרתו הורים מבקרים במספר גנים בשכונת מגוריהם, משוחחים עם הצוות, ובסופו של דבר בוחרים את הגן המועדף עליהם. אלא שלפני שנתיים הוציאה הסתדרות המורים הודעה לגננות לא להגיע יותר לימים אלה, משום שאינן מקבלות שכר עבורם.

בעקבות הביטול, הורים רבים שילדיהם לומדים בגנים פרטים ואשר יעברו בשנה הבאה לגנים עירוניים מתלוננים על היעדר יום פתוח בגנים של משרד החינוך. "איך אפשר לרשום ילד לגן כשלא יודעים מי הגננת ואיך נראה הגן? איך אפשר לשים את הדבר הכי יקר לנו בעולם בלי טיפה של אינפורמציה? זה הרי לא הגיוני", טוענת אם לילד בן שנתיים וחצי, שאמור ללמוד בשנה הבאה בגן עירוני.

בת אל אן ג'רופי, אם לילדה בת שנתיים וחצי, שבשנה הבאה תלמד בגן העירוני, מוסיפה: "אני לא חושבת שזו בקשה גדולה לראות איפה תהיה הבת שלי. זו בעיני חובה. אני מבינה שכשאין יום פתוח אי אפשר להיכנס לגן, אבל נראה לי הגיוני לחלוטין לקפוץ בסוף היום לכמה דקות בתיאום עם הצוות. היום הפתוח נועד לכך שההורים יתרשמו מהגנים וחובה להחזיר אותו, בדיוק כמו שרואים בית ספר. זה המינימום".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראש העירייה בעד הימים הפתוחים ופועל ללא לאות על מנת להסיר את ההתנגדות של ההסתדרות ולקיימם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הרישום לגני ילדים הינו נוהל בסמכות רשות מקומית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר