shutterstock

בית הספר של החגים בחנוכה? לא לכל ההורים בראשון לציון

לצד הפרסום של משרד החינוך על בית הספר של החגים, שנועד לתת מענה להורים עובדים במשך חופשת החנוכה הארוכה, גילו הורים מראשון לציון כי ההרשמה נסגרה כבר לפני שבועיים

פורסם בתאריך: 27.11.18 14:07

הורים בראשון לציון מתוסכלים: על רקע הפרסומים של משרד החינוך על בית הספר של החגים, בעירייה סגרו את הרישום כבר לפני שבועיים. התוצאה: הורים תושבי העיר המתלוננים על כך שנותרו ללא מענה לימי חופשת החנוכה, שתחל ביום בשלישי הבא ותסתיים ביום שלישי בשבוע שלאחר מכן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


את התוכנית בית הספר של החגים יוזם ומוביל משרד החינוך. זאת, בעקבות המאבק שהובילו נציגי ההורים שמחו על לוח החופשות במערכת החינוך, הגדול בהרבה ממוצע החופשות במשק. כיד להעניק מענה להורים עובדים ולייצר רצף לימודי לילדים, הוחלט להפעיל את התוכנית בחופשת הפסח למשך חמישה ימים ובחופשת החנוכה למשך חמישה ימים. התוכנית מיועדת לילדים מגילאי הגן עד כיתה ג' מכל רחבי הארץ, בשעות הבוקר ובעלות סמלית של 140 שקלים.

ואולם בראשון לציון היו הורים שגילו כי אינם יכולים להירשם לתוכנית שעשויה להקל עליהם באופן משמעותי. זאת, לאחר שנמסר להם כי הכיתות מלאות ולא ניתן לרשום תלמידים נוספים. "כל היום אני רואה פרסומים של משרד החינוך עם הפיילוט המבורך הזה של בית הספר של החגים. אבל גיליתי שבעיריית ראשון סגרו את הרישום כבר לפני שבועיים", אומרת אם לילדה שבתה לומדת בבית ספר נגבה, "אין למי לפנות, בעירייה טוענים שאין מקום, ואני לא האמא היחידה שלא מצליחה לרשום, ישנם עוד מספר הורים לא מבוטל בבתי ספר נוספים שגם הם באותה בעיה".

אחת הבעיות הגרומות למספר המקומות המוגבל היא המחסור באנשי צוות. התשלום שמקבלים אנשי הצוות שיעבדו בבית הספר של החגים עומד על 75 שקלים לשעה, אולם רבים מהם מעדיפים לנצל את החופשה לצורך מנוחה. "לפני שבועיים נסגרה ההרשמה. אני חושבת שהיה זמן לפתוח כיתה נוספת ולהתארגן בהתאם", אומרת תושבת העיר, אם לילדה. "התוכנית יצאה לפועל בחופשת הפסח שעבר ואנחנו כבר בחנוכה, היו צריכים להפיק לקחים ולהגיע לחופשה ערוכים יותר".

רוני עקירב יו"ר הנהגת ההורים בראשון לציון, אמר בתגובה לדברים: "ליבי עם ההורים שצריכים לצאת ולעבוד, זו חופשה ארוכה בהחלט, וצריך לתת מענה להורים ולילדים. מנגד, התוכנית התחילה בפסח אשתקד, שזה אומר שהתוכנית בתחילת דרכה, אני מאמין שהאינטרס של העירייה, הממשלה וההורים הוא משותף ובטוח שבפסח הדברים יראו אחרת אחרי הפקת לקחים".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "החברה העירונית פתחה את הרישום לבית הספר של החגים כבר לפני למעלה מחודש. קרוב ל-11,000 תלמידים כבר נרשמו. סך הכל ישנם מספר בודד של הורים שטרם נרשמו וגם להם יימצא פתרון".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר