"שיטה חדשה": האב שפועל לפתיחת ביה"ס מונטוסורי

אבי פריינטה הבין שבנו עומד לעלות לכיתה א' ושיטת הלימודים מיושנת ביחס למציאות שמשתנה במהירות. לכן הוא יזם הקמת בית ספר חדש בעיר, ומקווה שהלימודים יחלו בו כבר בשנה הבאה

פורסם בתאריך: 11.11.18 16:10

אבי פריינטה, אב לשני ילדים בגילאי שלוש וחמש, יוזם הקמת בית ספר הנשען על ערכי החינוך המונטסורי בראשון לציון. פריינטה סיפר כי "הכל התחיל כששרית, אשתי העלתה פוסט בפייסבוק על כך שמערכת החינוך כיום לא מותאמת לילדים שלנו. העולם שלנו שונה ומתפתח, אבל מערכת החינוך נשארת מאחור ולא מותאמת לעולם של היום". פריינטה הוסיף כי "כל אחד מאיתנו רוצה לראות את הילד שלו במקום טוב. כל אחד מהחוויה מגיע ומבין שמערכת החינוך לא מותאמת לעולם של היום". בעקבות הפוסט פנו הורים רבים אל בני הזוג שתמכו בדבריה של שרית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדבריו, "בסופו של דבר התאגדנו לגרעין של שישה הורים, שכולנו מבינים שצריך לשנות. צריך לקום ולפעול ופשוט לעשות. מפה למעשה הוקמה הקבוצה, התחלנו להיפגש ולדבר. אנחנו נקים בית ספר. אין לנו עדיין מקום, כל מי שרוצה יוכל להירשם ולהיות שם, כלל האוכלוסיה מוזמנת".

ההבנה כי יש לפתוח בית ספר חדש הגיע אל פריינטה מאחר ובנו צפוי לעלות לכיתה א'. הוא הוסיף כי "הבנתי שהילד שלי שעוד רגע אמור לעלות לכיתה א' ולא יוכל להיות במערכת החינוך הרגילה. זה לא מתאים שהילד שלי יהיה שם".  

אם לא יצליחו להקים את בית הספר, בנו יישלח ללמוד בית ספר "אלונים". "אני פחות מעוניין בכך. בית ספר אלונים יחסית מתאים לשיקול ולדעות שלנו, הוא פועל בדרכים של מרחבי למידה, בה הרבה פריטים רבים מיושמים מגישה המונטסורית, הוא מאוד קרוב לגישה הזו. אני חושב שהוא צריך להיות טוב לכלל האוכלוסייה וגם בית ספר 'ידלין' עובד לפי פרויקטים ויש בו קצת מהגישה שלנו אבל אנחנו מאוד מכוונים שכן יפתח".  

פריינטה העובד בתעשייה האווירית אמר כי הגישה המונטוסורית "מבוססת על ניסיון ומחקרים, זה לא המצאה. היא מבוססת על מרחבי למידה והתאמה לפי צרכי הילדים, משלבת המון הקניית מיומנויות של כישורים חשיבה, כישורי חברתיים, תוכניות אישיות לכל ילד לפי הצרכים שלו ותנאי למידה. ההערכה מתבססת על מעשים, על כל מה שלמד וביצע ולא ציון במבחן. בסופו של דבר הילד לומד ליטול אחריות על מעשיו ופעולותיו, יש חופש בחירה. זו שיטה שלא קיימת בעיר".

פריינטה פועל לילות כימים על מנת שחלומו יצא לפועל. הוא למד את הנושא, נפגש עם חברי מועצה ועושה כל מה שביכולתו על מנת שזה יקרה בקרוב, השאיפה היא שבשנת הלימודים הבאה.

לפני הבחירות נפגשו ההורים הפועלים למען הפרויקט עם כל המועמדים, "אנחנו רוצים שבשנה הבאה יהיו מוסדות חינוך מונטוסורי ציבורים שפונים לכל האוכלוסייה, בתי ספר וגני ילדים מגיל שלוש", הוסיפו. "נפגשנו גם עם ראש מנהל החינוך אתי הדר. העברנו לה רשימת גננות שמתאימות", אמרו ההורים.

לדברי פריינטה, "כל  מי שישב איתנו מאוד התלהב מהרעיון. אבל כולם מחכים לתוצאות הבחירות. כולם אומרים בואו נעבור את הבחירות ונעשה את זה. אנחנו רוצים לצאת לדרך ולקבל אישורים, לא רק הבטחות. אין שום סיבה שבראשון לא יהיה קיים זאת. הגיע הזמן להביא את השינוי לראשון.  כעת אני מקווה להפוך את זה מחלום למציאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    יישר כוח! כל הכבוד על האכפתיות, היוזמה והמוכנות להשקעה למען הדור הבא. מי ייתן וכל שתבקשו לו יהי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר