רגליו של ילד שנעקץ בארגז החול מפשפשים
רגליו של ילד שנעקץ בארגז החול מפשפשים

למרות ההבטחות: ארגזי החול לא פונו – הילדים ממשיכים להעקץ

הורים רבים מתלוננים על כך שילדיהם נעקצים בגלל ארגזי החול. מה קרה להבטחת העירייה שניתנה לפני כשנתיים?

פורסם בתאריך: 13.9.18 11:49

"בעוד שלושה חודשים שנת 2019, ועדיין יש חול מזוהם בגני הילדים בראשון לציון, אנחנו לא מדינת עולם שלישית, ואם לא יוחלף החול בגן הילדים, אנחנו נצא יחד הורים וילדים עם חול בדליים של הגן לבניין העירייה ונפגין, ילדינו לא הפקר", כך אומרת רות רובנשטיין, אמא לילד בגן עירוני בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החול בגני הילדים הפך נושא רגיש בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר ילדים עקוצים בכל חלקי גופם, חלקם הגיע לחדר מיון ומוקיד רפואה דחופה כדי לקבל טיפול תרופתי בגין הזיהום מהעקיצות, שיחד עם החול גרמו לנזק גופני.

לפני כמעט שנתיים, ב-1 בינואר 2017, יצאה העירייה בפרוייקט שנקרא, "סוף עידן: מוציאים את החול מחצרות גני הילדים", בפורטל החינוך של עיריית ראשון נכתב: "עיריית ראשון לציון יוצאת במהלך עירוני הכולל השקעה של 10 מיליון שקלים, להחלפת החול בגני הילדים במשטחים אחרים. בשנתיים הקרובות יוחלפו המשטחים ב-240 גנים", כשראש העיר דב צור מצוטט כאמור, "אנחנו ערים וקשובים לקולות ההורים בעיר, אין ספק שבשנים האחרונות אנו עדים ליותר רגישיות ואלרגיות בקרב ילדים מסוימים, מכיוון שנושא הבריאות בראש סדר העדיפויות אנחנו יוצאים במהלך לשינוי חצר הגן".

אולי ארגזי החול מכוסים, אבל עדיין מלאים בפשפשים

אולי ארגזי החול מכוסים, אבל עדיין מלאים בפשפשים

מאז, לטענת ההורים דבר לא השתנה והילדים ממשיכים לשחק בארגזי חול מזוהמים, במכתב ששיגרה רות רובנשטיין ואורן דייטש נציגי וועד הגן לדב צור, הם מבקשים להחליף את החול בדחיפות בחצר הגן, "המצב הנ"ל חורג מתקנות והנחיות של משרד הבריאות, נבקש להחליף במהירות, כבר בחול המועד סוכות".

"החלפת חול או סינון חול לא נותן פתרון ומענה לילדי הגן", אומרת רות, "חתולים מסתובבים בחצר, עושים את הצרכים שלהם, כל החצר כולה מלאה בחול, נכון שיש ארגז חול שמכוסה, אבל זה לא משנה כשהכל מסביב חול עם צואה, המצב הזה לא יכול להמשך, אנחנו נשבית את הגן ונגיע לבניין העירייה, אני מקווה שלא נגיע למקום הזה, יש לנו את חול המועד סוכות ואפשר להתארגן בהתאם אבל להמשיך ככה ולסחוב את ההורים עוד שנה שלמה זה לא יתקבל על הדעת.

תגובת עיריית ראשון לציון: כבר לפני כשנתיים קיבלה עיריית ראשון לציון החלטה אסטרטגית להחליף את החול בחצרות גני הילדים לדשא סינטטי ואבנים משתלבות. מדובר בפרויקט רחב היקף המתבצע בכ-300 גני ילדים תחת מסגרת זמן מוגבלת בחופשים ובימים שלא מתקיימות פעילויות בחצר. מינהל שפ"ע האמון על הפרויקט פעל מול הקבלנים לזירוז לוח הזמנים ואנו מצפים כי כבר בשנה הבאה יושלם הפרויקט. במהלך תקופה זו, בגנים שעדיין לא הוחלף בהם החול, העירייה מטפלת בתחזוקת ארגזי החול ובחול ההיקפי בחצר בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך והנחיות משרד הבריאות. הצוותים בגנים מונחים להקפיד על גירוף החצר וכיסוי ארגז החול בתום יום הפעילות ומינהל שפ"ע מסנן את החול אחת לשנה. בנוסף, רכשה העירייה מכונה המיועדת לסינון החול בגני הילדים בשילוב הדברה וזאת למרות שברוב המקרים שבהם נעקצו ילדים, החול לא היה מקור העקיצות.

"ארגז החול אמנם מכוסה, אך החצר מלאה בחול, אז מה זה כבר משנה?"

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזעזע! בריאות הילדים שלנו מגיע לפני כל פרויקט חדש בעיר. עיריית ראשון לציון ניכשלת שוב בחומרה לתת מענה לתושבים

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר