אילוסטרציה: שאטרסטוק
אילוסטרציה: שאטרסטוק

שוכחים את ילדי החינוך המיוחד ברחוב. העירייה: "ילדי החינוך המיוחד בראש מעייננו"

שנה החלה ושוב נוצר אי סדר בהסעות ילדי החינוך המיוחד בעיר, מנהגים שמאריכים את הדרך ומאחרים ועד ילדים שמחכים ברחוב להסעה שלא מגיעה, עיריית ראשון לציון: "הוספנו מוניות והסעות ואנו מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב"

פורסם בתאריך: 5.9.18 14:43

"הבת שלי בכתה ג' בוכה כל יום שכואב לה הגב מלעמוד עם הילקוט שעה בחום ולחכות שההסעה תגיע, בסופו של דבר לאחר שעת המתנה, במקום שההסעה תהגיע בשעה 7:05, היא מגיע בשמונה ולפעמים בשמונה וחצי, אני כבר לא יודעת מה לענות לבת שלי", כך  מספרת בכאב ילנה שיטוב, אמא לשישה ילדים ,שניים מהם לומדים בכיתות קטנות במסגרת החינוך המיוחד ונזדקקים להסעות ומלווים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שנת הלימודים שהחלה מציגה תמונת מצב עגומה בהסעות של ילדי החינוך המיוחד. אלו זכאים להסעה מביתם עד למוסד החינוכי, עם מלווה בכל הסעה שישגיח ויראה שהכל מתנהל כשורה. אך כבר ביום השלישי ללימודים הורים רבים מספרים על חוסר סדר. אף אחד לא יודע מה הטלפון של המלווה או של ההסעה, המינובוסים מאוישים על ידי עובדי קבלן שמנסים להכניס כמה שיותר תלמידים להסעה אחת ובכך אוספים הרבה ילדים, דבר שמאריך את הדרך ואת ההמתנה והגרוע –  נהגים ששוכחים ילדים ברחוב ולא מגיעים כלל.

"יש לי שני ילדים שזקוקים להסעות, אתמול ההסעה של הילד שבכיתה א' לא הגיע בכלל, אז עזבתי את הילד הקטן בוכה בגן, והלכתי ברגל עם הילד לבית הספר, הגענו ברבע לתשע, הילד עייף מהדרך הארוכה ואני מזיעה כולי מהחום, זה לא תקין, וזה לא חדש", אומרת ילנה " והאבסורד, גם שנה שעברה השתלשלות העניינים היתה דומה, אין הפקת לקחים וריענון נהלים? לא מתנסים להתייעל? כמה אפשר להתעסק עם ההסעות, בעירייה כמובן שאין מענה ואין למי לפנות".

הורי החינוך המיוחד רוצים לצאת ולהפגין מול בניין העירייה על העוול שנעשה לילדיהם, "זה לא אנושי מה שקורה עם ההסעות", מספרת אמא לילדה בכיתה ד', "הזלזול בילדים ובהורים זה משהו שחייב להשתנות, יש תקציבים מהמדינה להסעות בחינוך המיוחד, שהעירייה תיתן את מה שמגיע בכבוד לילדים, זה כל מה שביקשנו".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: ילדי החינוך המיוחד נמצאים בראש מעייננו. אנו הרשות היחידה בארץ המצמידה לכל הסעה מלווה צמוד ובנוסף צירפנו מאות ילדים שלא היו זכאים להסעות והכל על מנת להקל על ההורים ולסייע ככל שניתן. צר לנו על התקלות האופייניות לתחילת שנת הלימודים, האיחורים נובעים לא פעם מעומסי תנועה. על מנת להתגבר על הבעיה הוספנו בשבוע האחרון מוניות והסעות, פיצלנו קווים ואנחנו מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב."

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר