גן ילדים גננת
אילוסטרציה: שאטרסטוק

מחאת הצהרונים: היום פגישה מכרעת עם דב צור

הורים בראשון לציון זועמים שצהרוני העירייה לא יעבדו בחול המועדות סוכות. כשהם יפגשו עם ראש העירייה דב צור, "הכסף של ההורים הוא לא הפקר"

פורסם בתאריך: 24.8.18 07:06

עדכון 27 באוגוסט.

מחאת הורי הצהרונים של ילדי הגנים ובתי הספר תופסת תאוצה, מאות הורים זועמים על קיצוץ ימי הצהרון, התשלום המלא שמשלמים וחוסר ההתחשבות לטענתם .


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כאמור, שנת הלימודים מתחילה עם כל חגי תשרי בספטמבר, דבר שמקשה על הורים רבים לחזור לשגרה ולעבודה. כך, חג הסוכות מתחיל מיום ראשון ב-23 בספטמבר כשהילדים בחופש וחוזרים רק ביום שלישי, שבוע וחצי לאחר מכן, כשהם ללא מסגרת חינוכית, כי צהרוני העירייה לא עובדים בימים אלה.

חלי אלפייה אמא לשני ילדים הקימה את המחאה והיא לא מוכנה לוותר, "מדובר בצדק, בילדים שלנו, בשגרה שלהם ובמקום עבודה שלנו. הגיע הזמן שיקשיבו גם לנו ההורים, המאבק שלנו הוא על שינוי החלטות העירייה בכל הנוגע לחופשיים וההתנהלות בחינוך, הצלחנו כבר בחלק, הצהרונים היו אמורים להתפתח ב-4 בספטמבר והצלחנו להביא לכך שיפתחו בשני בספטמבר, הרווחנו יומיים. בנוסף בחודש ספטמבר אחרי היומיים שהצלחנו לקבל חזרה יש סה"כ 10 ימי צהרון, כשהתשלום על חודש מלא הוא כמעט 1000 שקלים, זה לא הוגן. לסייעות ולגננות משלמים שעתי, אז למה לגבות מאיתנו על חודש מלא? גם אם זה מה שנהוג, יש צורך בשינוי, ואנחנו נוביל אותו, הכסף של ההורים לא הפקר".

לטענת אלפייה לאחר אין ספור שיחות לעירייה נעתר ראש העיר דב צור והסכים להיפגש עם קבוצה של הורים בבוקר שישי, "נדון בתשלום חלקי לספטמבר, והחזרת ימי הצהרון לחופשת סוכות, זה לא הגיוני ששבוע וחצי יש חופש והצהרון שאמור לתת מענה מחליט שהוא לא עובד, מה אמורים לעשות ההורים? מחכים שיפטרו אותנו?" היא חוששת.

אלפייה קובלת גם על תוכנית "ניצנים" הארצית של משרד החינוך שנכנסה לתוקף בשנה שעברה, ושנותנת מענה בחופשת חנוכה ובפסח,  כעשרה ימים מהבוקר ועד לשעה אחת, משרד החינוך נתן 10 ימים במינימום לכל רשות עד 15 יום לבחירה.

"בשנה שעברה כשהתוכנית יצאה לפועל קיבלו הורי הצהרון החזר של עשרה שקלים על חופשת פסח, "אומרת אלפייה", בעוד שהורים לילדים בצהרון בתי הספר קיבלו 136 שקלים, דבר שהייתי שמחה להבין, בנוסף אני חושבת שראוי לתת מענה בתוכנית זו גם בחול המועד סוכות דבר שיש אפשרות לעשות ויקל מאוד על ההורים".

ראש העירייה דב צור הגיב ואמר:  הפתרון שהושג משקף את הרצון שלנו לתת מענה, במגבלות הקיימות, לצרכי ההורים. הצלחנו להוסיף ימים ושעות מבלי להוסיף על העלות הראשונית ואני מודה לצהרונים על ההירתמות. תודה להורים שלקחו חלק בדיאלוג עם העירייה.

אבי צרף יו"ר מועצה הארצית אמר, "לאחר מאבק ארוך של הנהגת ההורים הארצית בכדי להתאים את ימי החופש של ההורים לימי החופש של המורים הגענו להסכמות בין שר הפנים  דרעי ושר החינוך בנט, שהממשלה תסבסד חלק מימי החופש והסבסוד יכנס לתוכנית ניצנים שהיא יום לימודים ארוך בבתי הספר ובגני הילדים (צהרונים), בפועל זה בא לידי ביטוי במציאת פתרון להורים עובדים שילדיהם יהיו במסגרת חינוכית גם בחגים, בהסכם ניתנה גמישות בקבלה של בין 10-15 ימים בחגים וכל ראשות מקומית מחליטה איזה ימים ארוכים לתת ואת מספר הימים, בראשון לציון נתנו 13 יום כאשר מתוכם  צומצמו יומיים לילדי הגנים בתחילת השנה, לאחר מאבק ההורים הוחזרו היומיים בתאריכים 2-4 בספטמבר. אני מחזק את ידי ההורים לקבל את המקסימום שהחוק מאפשר".

תגובת עיריית ראשון לציון: החברה העירונית באה לקראת ההורים ומאפשרת להם לרשום את ילדיהם לצהרונים החל מחודש אוקטובר וזאת על בסיס מקום פנוי. נזכיר כי התשלום על הצהרונים הינו שנתי, כפי שמקובל בכל הארץ, ולא חודשי ובגינו גם נעשה התשלום לצוותים המקצועיים והמסורים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר