ילדי בית הספר

יו"ר סניף הסתדרות המורים בראשון לציון: "מורה שלא צריך להיות במערכת, אני אדאג שהוא לא יהיה"

בוועידת ערי ישראל לחינוך שנערכה בראשון לציון התקיים פאנל בנושא מעורבות והתערבות הורים, תוך הסכמה כי שיתוף פעולה בין המערכות השונות נדרש

פורסם בתאריך: 22.8.18 12:12

בוועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה היום בראשון לציון נערך פאנל בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו, תחת הכותרת "התערבות ומעורבות של הורים במערכת החינוך". בפאנל לקחו חלק דינה אלסנר, מנהלת חטיבת הביניים טביב, אבי צרף, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ויו"ר המועצה הארצית, מיקי אלון, חבר הנהגת ההורים העירונית והארצית, וליאורה אורינגר, יו"ר סניף הסתדרות המורים ראשון לציון

דינה אלסנר, מנהלת חטיבת הביניים טביב התחילה ואמרה, "הקשר עם ועד ההורים הוא בעיניי חשוב ואני מקיימת שיח יום יומי עם ההורים. המורים מקיימים קשר הדוק עם הורים, אנו מנסים ליצור קהילה בתוך בית הספר", כשנשאלה איך היא כמנהלת בית ספר מרגישה עם הסיטואציה של הטלפון בתוך הכיתה שמצלמים תלמידה ומורה בתוך הכיתה וענתה, "אי אפשר להגיד לתלמידים להשאיר את הטלפונים מחוץ לחיים שלהם. זה כלי שאפשר להשתמש בו, זה גם כלי לימודי. זהו חלק מהעולם שלנו כיום, בית ספר הוא חלק מהחיים, הגדרות של בית הספר הם לצרכי ביטחון הם לא קיימים באמת. מצד שני, אני לא אתן לצוות החינוכי להפוך לשק החבטות של האלימות של ההורים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אבי צרף, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ויו"ר המועצה הארצית נשאל היכן הוא מתערב והיכן הוא מאפשר לילד להתמודד עם החיים וענה, "בדרך כלל עם הילד הראשון אתה יותר מעורב ויותר מתערב, עם הילד הקטן פחות. אנחנו כן צריכים להיות גם מעורבים וגם מתערבים, אנחנו צריכים לחולל שינוי. כשנשאל האם תמיד יהיה מתח בין מורה להורה ענה, "אני לא מסכים עם זה. לא תמיד יקבלו את מה שאני אגיד אבל אני תמיד אתערב. אנחנו צריכים להסתכל על העתיד. הבת שלי תקבל בגרות ואז מה יהיה אתה? העולם השתנה. מורה לא יכול להיכנס לכיתה לשים משפך על הראש של הילד ולשפוך לו את כל המידע. שיטת הלימוד צריכה להשתנות לדעתי. לדוגמה – חברת המלונות הגדולה בעולם היא חברה וירטואלית. העולם השתנה ואין לדעת מה יהיה, והמקצועות שלומדים היום לא בטוח שיהיה בעתיד".

חברי הפאנל בוועידת החינוך של ערי ישראל

חברי הפאנל בוועידת החינוך של ערי ישראל

כשנשאל היכן פועלו היה הקריטי ביותר ענה, "התקופה של שלוש ארבע השנים האחרונות לצמצום מספר התלמידים בכיתה. היתה חשובה, הנהגת ההורים הארצית עשתה משאל ולאחר מכן עשו הפגנות בכל בתי הספר. בראשון לציון היום הממוצע עומד על 29 תלמידים".

מיקי אלון, חבר הנהגת ההורים העירונית והארצית נשאל מדוע רצה להיות בוועד ההורים, "זה התחיל לא בדיוק ממני, אשתי התגייסה לוועד. בישיבה הראשונה היא כבר אמרה לי "זה לא בשבילי לך אתה" ופשוט נדלקתי על העניין ועברו 17 שנה. לפני 17 שנה לא היה את המושג של התערבות או מעורבות אלא פשוט שיתוף פעולה. מאז אנחנו השתנינו, הכל השתנה, השתנו הגבולות. היום ההורים חכמים ויודעים גם הילדים, יש ידע בכל פינה. אני חושב שקשה לקבוע אם מדובר במעורבות או התערבות, יש שיתוף פעולה".

בהמשך אלון נשאל איך מייצרים שיח מכבד וענה, "מנהלת בית הספר הקודמת לא שיתפה פעולה עם ההורים היא שמרה מהם מרחק.

בבית הספר מישור הנוף, הייתי נפגש איתה בכל שבוע ודן איתה על האירועים של בית הספר מתוך שיתוף מלא והיה פה שיח מכבד. האם הרגשתי את התוצאות? ברור, זה מוריד את הכעס של ההורים. אנחנו משולש שצריך לעבוד יחד ומי שלא הבין את זה עד היום , צריך להבין את זה".

ליאורה אורינגר, יו"ר סניף הסתדרות המורים ראשון לציון המורים ראשון לציון נזכרה בימי ילדותה ואמרה, "כשקיבלתי את נושאי הכנס נזכרתי בילדות שלי. למדתי בבית ספר באחד האזורים הקשים של העיר, אבל ההורים אהבו את בית הספר. זה היה מקום של כולם. הם באו להיות שותפים שם. עברו הימים, עברתי לעבוד בבית ספר קהילתי בראשון, ההורים היו שותפים ומעורבים. ההורים היו הכול בשבילנו, היה לנו אינטרס משותף. לפני שנים הכנסנו מחשבים אל בית הספר ואז היינו צריכים משאבים. קראנו להורים ושיתפנו אותם בפרוייקט, הם נרתמו ועזרו לנו למכור דברים בבית הספר וגם קיבלנו סיוע ממפעל הפיס. אבל איפה עבר הגבול? ההורים לא היו מעורבים בתוכנית הלימודים".

אורינגר נשאלה האם היא יכולה לראות סיבות שונות למעבר ממעורבות להתערבות וענתה, "אני חושבת שרוב ההורים שנמצאים בתפקידי יו"ר ההורים, הם באים לממש משהו עצמי שלהם. תפקיד יו"ר נותן לך שליטה ויוקרה וכוח ומי שרוצה תפקיד פוליטי זה מהווה לו כמקפצה לפוליטיקה", כשנשאלה לגבי מורים שחוקים אמרה נחרצות, "עובד הוראה שאינו ראוי להיות במערכת אני אדאג שהוא לא יהיה יותר במערכת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תמי

    כיו"ר סניף ראשון,הייתי מצפה שתעשי כל שביכולתך לסייע לאותם מורה או מורה שחוקים מול משרד החינוך כדי לפרוש פרישה מכובדת בתנאים ראויים.לצערי,המערכת לא מאפשרת זאת ומורה נאלץ
    למשוך עוד ועוד.אמירתך נוגדת את תפקידך להגן על אותם מורים שבחרו בך והיא נועדה כנראה למצוא חן בעיני הקהל.
    חבל.אכן מורה לא ראוי,לא אמור להיות במערכת אך לא תפקידך לגרום לכך.

  2. הרץ מרשלץ

    מלים מלים ואין כלום מאחוריהם חבורת בטלנים אוכלי עוגיות ובורקסים חוץ ממקפצה לפוליטיקה לא עושים כלום כולל ראש הסתדרות המורים בראשון לציון בטוח לא עוזרת למורים אלה לעצמה בלבד

  3. רננה

    זה בכלל לא תפקידך לקבוע אם מורה ראוי או לא ראוי וזה גם לא תפקידך לדאוג שהוא לא ישאר במערכת. איזו מן אמירה זאת? את חוטאת לתפקידך כיו"ר הסתדרות המורים.
    לדעתי צריך להדיח אותך ובוודאי לא לבחור בך בפעם הבאה לו אני הייתי מורה בראשון לציון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר