תמונת מחזור בית הספר אורנים 1987
צילום: אור דור, אלבום פרטי

ארבעה דורות באותו בית הספר

מה קורה כשההורה שולח את ילדו לאותו בית הספר שהוא למד ומגלה שאותם המורים ילמדו גם אותו? ואיזו משפחה כבר שלחה ארבעה דורות לאותו בית הספר?

פורסם בתאריך: 14.8.18 10:17

איך זה לחזור במנהרת הזמן 20 שנה ולהיכנס לבית הספר שלמדנו בו והיום לומדים בו הילדים שלנו? אומרים שהריח בכיתה נשאר, שהגיר והלוח הירוק התחלפו בטוש מחיק ולוח לבן, שכבר לא משחקים חמש אבנים וגומי ומסתובבים יותר עם סמארטפונים, שהזיכרונות עולים ומציפים ושלרגע אחד אנחנו שוב תלמידים. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שירלי וקובי כהן (37) למדו במקיף אוריה, התיכון הדתי בראשון כששמו היה עוד אשכולות, והמנהלת חיה שוירמן היתה ונשארה המנהלת עד היום. "לפני שנתיים הבת שלי הגדולה הדר נכנסה ללמוד במקיף אוריה" מספרת שירלי כהן, "עדין לא ידעתי מי המנהלת, אבל כשהגעתי בפעם הראשונה לשם התרגשתי כולי, לרגע הייתי שוב תלמידת תיכון, יש לי זיכרונות טובים מהתיכון, שם הכרתי את בעלי קובי, למדנו יחד ובכיתה י"ב היינו חברים ממש טובים ושנה לאחר מכן התחתנו, כך שהזיכרונות שלי הם של אהבה וכיף, בית הספר לא השתנה בכלל חוץ מקצת שיפוצים וקוסמטיקה, גם המנהלת חיה שוירמן שהיתה המנהלת שלנו זיהתה אותי מייד וסגרנו מין מעגל, המחנך שהיה לי אברהם אזואלו נמצא עדין בבית הספר ומלמד, זאת בעצם לחוות נעורים שניים עם הבת שלי, אני מגיע לתיכון וזה מרגש כל פעם מחדש, בית הספר נשאר בדיוק כמו שהיה כמה מבחינה דתית, הנוער כמובן השתנה והדור שונה אבל אין ספק שזו חוויה להביא את הבת שלי שתלמד כאן.

גם אלינה זפרני (32) והבת שלה למדו באותו בית הספר, "השקמה" שנפתח לפני 20 שנה במערב ראשון לציון. לינה היתה במחזור הראשון של בית הספר ונכנסה ללמוד ישר בכיתה ו'. המבנה נשאר אותו המבנה בדיוק, הבת הבכורה שלה ליבי התחילה ללמוד לפני כמה שנים בחטיבה הצעירה והיום היא כבר בכיתה ג'.

"כשהגעתי באוגוסט לפני כמה שנים לראות את בית הספר", מספרת אלינה "לפני שהבת שלי התחילה ללמוד שם, התרגשתי ובכיתי מכל דבר כאילו אני בהריון, כל דבר גרם לי לדמוע, ראיתי גם הרבה מורות שלימדו אותי שעדיין מלמדות, היתה לי מורה שלימדה בכיתה ו' ולימים ירדה ללמד בחטיבה הצעירה וכיתה א' ולימדה את הבת שלי, אלה דברים שלא קורים הרבה בחיים, ההרגשה היא שחזרת הביתה, והיו לי זיכרונות טובים, המבנה נשאר אותו הדבר בדיוק, בזמני כיתות ה', ו' למדו יחד, היום כל כיתה לומדת לבד, הספרייה היום מלאה במחשבים מיוחדים ובזמני לא זכור לי שהיתה בכלל ספריה, כמובן שהילדים שונים היום במאה ושמונים מעלות אבל כל דור והיופי שלו.

אלינה זפרני ובתה, למדו ביחד באותו בית הספר

אלינה זפרני ובתה, למדו ביחד באותו בית הספר

 

משפחת כהן גרשון, ארבעה דורות בבית ספר חביב

מירב כהן גרשון היא דור שביעי בראשון לציון, ודור רביעי בבית ספר "חביב", היא ושלושת ילדיה, אמא שלה, וסבתה למדו בבית הספר העברי הראשון. "כשהבן שלי הגדול נכנס לבית הספר עדיין היו מורים שלימדו אותי וגם אותו, זה היה מאוד מרגש לאור זה שהוא הבן הבכור וכל החוויה של כיתה א' מתרחשת בדיוק באותה הסביבה שאני עברתי את החוויה, ובדיוק באותו המקום שגם אמא שלי וסבתי למדו, זו גאווה, מקום שהוא שלנו, גם ברמה העירונית וגם ברמה הארצית, לדעת שאנחנו כאן כבר כמה דורות, איזו עוד משפחה שלחה ארבעה דורות לאותו בית הספר? אלו דברים שלא קורים".

מחפשים תמונות ישנות. תמונת מחזור של בית ספר חביב 1926

מחפשים תמונות ישנות. תמונת מחזור של בית ספר חביב 1926

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר