אור פארן וירון אגרונוב
אור פארן וירון אגרונוב

מספסל הלימודים, לעבודה ביקב בוטיק

שני תלמידי ביה"ס אנקורי בראשון לציון פיתחו תוכנית שיווק ייחודית ליקב הבוטיק "מוסקט". העבודה זכתה בתחרות הארצית של התאחדות התעשיינים ומשרד החינוך. עכשיו, שני התלמידים עובדים בחופשה כיועצי שיווק ליקב

פורסם בתאריך: 2.8.18 16:13

כמו רוב תלמידי ישראל, רוב חבריהם נופשים בימים אלה בחופשה הגדולה אבל אור פארן וירון אגרונוב, תלמידי כיתה י"ב בביה"ס אנקורי בראשון לציון עובדים בעבודה שהיא ממש לא רגילה לגילם: יועצים עסקיים ליקב הבוטיק "כרם מוסקט" במושב מישר. במסגרת עבודתם, הם מסייעים ליקב להתייעל ולפרוץ לשוק הגסטרונומיה הישראלי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"זה התחיל בשיעור הראשון של מגמת תעשייה וניהול בתחילת השנה", מספר אגרונוב, "התבקשנו לבחור נושא לעבודת הגמר בשיווק, ללמוד, לחקור, לנתח אותו ולהציג את תהליך העבודה ואת המסקנות שלנו. רצינו לבדוק אם כדאי ליקב בוטיק לשווק את המוצרים שלו החוצה, או להמשיך ולהישאר 'מתחת לראדאר'".

הרעיון לנושא העבודה היה של פארן, שיקב הבוטיק "כרם מוסקט" נמצא בבעלות משפחתו. "עד היום לא הייתה עבודת שיווק או פרסום של היקב, כי כולם חשבו שזה לא משתלם. אני מקווה שהעבודה שלנו מוכיחה אחרת", הוא מציין.

כדי להבין את שוק היינות לרבות קנייה ומכירה של יינות במסעדות, פנו השניים למנהל מסעדת מגאזינו בתל אביב שנרתם לעזרתם והזמין אותם לכנס המסעדנות "ריסטרטו", שם נפגשו עם מנהלי המסעדות המובילות ביותר בישראל.

בכנס, ערכו פארן ואגרונוב סקר בין המנהלים ומצאו מה צריכת היין של המסעדות, האם הצרכן הישראלי מעדיף יין מקומי או תוצרת חוץ, עלויות קנייה ומכירה של יינות, ועוד. מתוצאות הסקר עלה בין היתר כי למעלה מ-62% ממנהלי המסעדות רואים חשיבות רבה בטיפוח יין מקומי כחיזוק המוניטין של ישראל; 63% ממליצים במסעדותיהם על יינות ישראלים על פני יינות מתוצרת חוץ ו-58% מכוונות את לקוחותיהן לרכישת יינות בוטיק, ולא של יקבים מסחריים.

הקהל שותה יותר אדום, פחות לבן, למרות שחם. היינות של יקב מוסקט (צילום: יח"צ)

 

נדרשת השקעה בשיווק

לאחר ניתוח הנתונים, הבינו מיד השניים שליקב פוטנציאל פריצה לשוק המסעדות בישראל, ושבמידה וברצונו לצמוח עליו להשקיע ששיווק – לצד הייצור. כך לדוגמה מהנתונים נמצא שכ-75% מלקוחות המסעדות נוהגים לרכוש יינות אדומים. לכן, על היקב להגדיל את ייצור היינות האדומים תוך הפחתת ייצור היינות הלבנים והרוזה, כפי שמיוצרים כיום (3 אדומים, 2 לבנים ו-1 רוזה). למעלה ממחצית המסעדות השיבו כי הן מעדיפות לקנות יין שזכה בתחרויות או בציון לשבח ממבקרים, ולכן – יש חשיבות להזמנת מבקרי יינות ליקב ושליחת היינות לתחרויות שייזכו את היקב במוניטין גבוה ואיכותי.

כשבדקו את כדאיות היקב ליצוא מוצריו לחו"ל, מצאו פארן ואגרונוב שמרבית המסעדות מאמינות בייצור מקומי וממליצות על יינות ישראלים. המלצתם הייתה שעל היקב להתמקד בפעילות בשוק המקומי ובמקביל – לשווק את מוצריו במרכזי תיירות ישראלים, שכן יינות ישראלים נתפסים כיוקרתיים בחו"ל.

"מצאנו בעבודה הרבה ממצאים שאם נצליח ליישם את רובם ביקב, הם יכולים לשפר משמעותית את הפעילות שלו", מציין פארן ומוסיף, "העבודה לא הייתה קלה ונתקלנו בלא מעט קשיים, אבל היה בה הרבה מאוד עניין. אני שמח שגם בכירים מהתעשייה וממשרד החינוך חשבו כמונו, והעניקו לנו את המקום הראשון בתחרות".

בשבוע שעבר ובמעמד בכירים מהתעשייה, זכו פארן ואגרונוב במקום הראשון בתחרות הארצית "ניהול עסקי" של התאחדות התעשיינים ואגף הטכנולוגיה במשרד החינוך. השניים, שזכו במלגת לימודים שנתית במכללה האקדמית להנדסה אפקה, הציגו את עבודתם, ענו לשאלות הקהל וזכו בתשואות. לצידם, קיבל ניר בן ציון, מורה המגמה, תעודת הערכה על הנחייה והליווי של השניים.

משה גרדוס, מנהל אנקורי: "עבודתם של אור וירון היא ההוכחה שלדור הצעיר השפעה על החברה הישראלית כבר היום. אנו מלמדים את התלמידים שלנו לחשוב מחוץ לקופסא, ומתאימים את הלימודים לשוק העבודה העתידי. אני שמח שעבודה שהתחילה על הנייר, הפכה לתוכנית עבודה עסקית ומשמעותית ליקב. זכייתם של התלמידים במקום הראשון הינה עדות להשקעה ולמאמצים הרבים שהושקעו בעבודה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר