תלמידה בספריה
אילוסטרציה: שאטרסטוק

החל מהשנה הבאה: מלגת פר"ח בראשון לציון שווה הרבה יותר

העירייה הצטרפה לקול קורא של מפעל הפיס, ומלגת פר"ח תגדל מעתה ותעמוד על 10,000 שקלים בשנה. בראשל"צ יש 200 חונכים שמלווים ילדים צעירים

פורסם בתאריך: 29.7.18 16:00

הסטודנטים מכירים בחשיבותה הכלכלית של מלגת פר"ח ובסיוע הכספי שהיא מעניקה לתשלום שכר הלימוד וזאת – בנוסף על הסיפוק האישי בסיוע לנזקקים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ועכשיו, בשורה לכ-200 החונכים תושבי ראשון לציון: החל מהשנה הבאה תעמוד מלגת פר"ח על 10,000 שקלים בשנה, במקום 6,200 שקלים, הסכום הנוכחי. הסיבה להגדלה המשמעותית בגובה המלגה: עיריית ראשון לציון הצטרפה לקול קורא של מפעל הפיס ועתה – המלגה מורכבת מתמיכה של העירייה, מכון דוידסון ומפעל הפיס.

בעירייה מבהירים כי, "מדי שנה פועלים בראשון לציון כ-200 חונכים לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. הסטודנטים מתנדבים בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, מועדוניות חינוך ורווחה, משפחתון חירום ובמתנ"ס רמת אליהו. השנה החלה לפעול  עמותת 'יד לילד המיוחד' בארבעה בתי ספר יסודיים בעיר שבהם כיתות לילדים תקשורתיים. בכל בית ספר נבחרו חמישה ילדים שזקוקים לחונך בשעות אחר הצהריים, על פי החלטת הצוות החינוכי. בשנה הקרובה תצטרף למיזם גם עמותת על"ה ועשרה חונכים ייועדו לסיועי לילדים בעלי לקוית ראייה".

בעירייה מדגישים עוד כי אגף הפרט מקדם את פרויקט פר"ח שנים רבות. סטודנטים תושבי העיר חונכים תלמידים בעלי קשיים בלימודים או קשיים אישיים, משפחתיים או חברתיים, בבתי ספר יסודיים".

מנהלת אגף הפרט במינהל החינוך, חמדה שרייבהנד: "הסטודנטים בעיר מגלים מעורבות חברתית יוצאת דופן. הגמול האמיתי עבורם היא הכרת התודה מצד הילדים להם סייעו, ליוו ועזרו".

 

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה בשבע השנים האחרונות נרשמה עלייה של 24.9% במספר מקבלי תואר ראשון מראשון לציון, מקום הראשון מבין שמונה הערים הגדולות בישראל בשיעור מקבלי תואר ראשון בקרב גילאי 20-44. מעל ל-2,000 סטודנטים מראשון לציון מסיימים מדי שנה את לימודי התואר הראשון. בעירייה מעודדים צעירים להשתלב במוסדות להשכלה גבוהה ומלבד מתן מלגות כמו פר"ח, קרן ראשון, בני ברית, כאן גרים ועוד, העירייה יזמה לפני כתשע שנים מתן הלוואות לסטודנטים לתואר ראשון, בתנאים נוחים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר