כיתה כיתת לימוד בבית ספר בית ספר
אילוסטרציה: שאטרסטוק

ההורים בדרך לבנט: נלחמים בסגירת כיתות

בגלל עזיבת ארבעה תלמידים הוחלט לסגור כיתה שלמה. התוצאה: יותר צפיפות ומאבק

פורסם בתאריך: 27.6.18 16:31

תלמידי שכבה ב' בבית הספר היסודי "מרחבים" בראשון לציון, נמצא מיום ראשון בשביתה שבעקבות הודעה להורים, שבשנה הבאה השכבה מצטמצמת לשתי כיתות במקום שלוש כפי שהיה השנה, ובכך יהפוך מספר התלמידים בכיתה ל-33 ולא ל-23. ההורים לא מוכנים לקבל את הדין ומלבד השביתה הם יוצאים להפגנה בשישי הקרוב מול ביתו של השר בנט, ולטענתם זו רק ההתחלה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הטענה נעוצה בהוראת משרד החינוך, לפיה כשמספר הילדים עומד על 69, נפתחת כיתה נוספת, כך שמספיק שתלמיד אחד עוזב והמספר חוזר להיות 68 וכיתה נסגרת.

יו"ר ועד בית ספר "מרחבים" אורנה ברן מספרת על הכעס של הורי הכיתות, "הילדים שובתים מתחילת השבוע, כל שכבת ב', לפני כחודש אספה מנהלת בית הספר את הורי השכבה וסיפרה שארבע ילדים מהשכבה עוזבים, ולכן הכיתות יצטמצמו, בהתחלה לא שבתנו וניסינו למצות את כל התהליכים, פנינו לרשות המקומית, וראש העיר דב צור היה בסדר גמור, הוא הסכים לתת שעות עירוניות, ולעשות הכל כדי שהכיתה לא תיסגר, עד הילדים יתרגלו לשלוש כיתות עכשיו רוצים לצמצם אותם, איך אפשר ללמוד 33 ילדים בכיתה? המנהלת רוצה לעזור לנו אבל זה לא נתון לשיקול דעתה".

מסתבר שאנחנו לא לבד, ויש קבוצות מהרצליה וגבעתיים ומכל הארץ, שגם אצלם צמצמו כיתות, וזה הפך למחאה ארצית נגד הנהלים של משרד החינוך, כולנו מכל הארץ ביום שישי נפגין מול הבית של שר החינוך בנט בשעה 12:30, בנוסף אנחנו בודקים את האפשריות לגשת לבג"צ ולבית המשפט, היו תקדימים, אנחנו רוצים פגישה עם בנט ולבנתיים הילדים שובתים, לא רק בראשון לציון, אלא גם בערים אחרות".

שר החינוך נפתלי בנט

ההורים בדרך אליו. בנט

ברן מוסיפה בכעס, "כולם במשרד החינוך דברו מאוד יפה, אבל בשורה תחתונה זה לא עזר, נתקלנו בקיר, אבל אנחנו לא נשקוט, ויחד כגוף ארצי נביא לשינוי".

 

אבי צרף יו"ר וועד ההורים בראשון הגיב ואמר, "סגירת כיתות בשכבות נמוכות גורמת לנזק לילדים אשר הופכים את הכיתות לאקורדיון, אי אפשר לקיים מצב שפעם פותחים כיתה ופעם סוגרים כיתה. ילד אחד שעוזב וישר נפגעת שכבה שלמה. בעקבות עזיבת ילד משרד החינוך מצמצמים שכבה שלמה, מעשה שגורם נזק לילדים, כל פעם הילדים צריכים ליצור חברויות חדשות סביבת למידה חדשה, הנזק לדעתנו מאוד גבוה. הנהגת העיר בודקת את האפשרויות לצאת בתביעה נגד משרד החינוך על מנת שיפסיק עם הנוהג זה.

משרד החינוך צריך לתת מרווח של שניים או שלושה ילדים, אם הם עוזבים לא יסגרו כיתה בכדי לא לפגוע בשאר התלמידים, אני מקווה שמשרד החינוך יעשה חשיבה מחדש ויפסיק את הנוהג הזה שהוא פותח וסוגר כיתות בגלל עזיבה של ילד אחד".

צרף הוסיף ואמר, "בנוסף לכל זאת שמצמצמים כיתה הצפיפות בכיתה היא מקסימלית ונוראית לאותה קבוצת ילדים שלמדו בקבוצה של 24 ילדים בכיתה צריכה ללמוד בכיתה של 32 זה מאוד קשה. היינו שמחים אם משרד החינוך היה נותן לנו את האפשרות לבקש מהרשות לשלם את השארת הכיתה וכך היינו פותרים את הבעיה שהרשות תספוג את העלות. ולא משרד החינוך. דבר שהיה חוסך כסף למשרד החינוך ופותר את כל הבעיות שנגרמות הילדים".

תגובת עיריית ראשון לציון: משרד החינוך קובע את התקן לגודל כיתה ואף מכריע אם כיתה תפתח ותסגר מעבר לתקן או מתחתיו.

עיריית ראשון לציון תסייע בתמיכה לימודית ככל שניתן.

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר כי לא ניתן לאשר כיתה שלא עומדת בתקן, יחד עם זאת מפקחת בית הספר יידעה את ההורים כי נבחנת אפשרות לפיצול השכבה לקבוצות למידה במקצועות שפה אנגלית וחשבון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חסוי

    בבית הספר עין הקורא בשכבת ו יש כיתה של 40 תלמידים ובשיעורי חשבון, אנגלית ועוד מוסיפים לכיתה עוד שלושה ילדים מכיתות אחרות בשכבה.

  2. מוטי

    לא מספיק שמשרד החינוך מפגר ב10 שנים בשיטת הלימוד, בנוסף מצמצמים כיתות. בנט תתכונן ללכת הביתה אין לי מושג מה עשית ב3.5 שנים…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר