צילום: מירל לוטן

ביה״ס חביב: ההורים פתחו במאבק נגד המנהלת

בית ספר חביב קיים כבר 132 שנים אך לאחרונה הורים רבים חשים כי בית הספר מאבד מדרכו. משרד החינוך: "הנושא בבדיקה"

פורסם בתאריך: 26.6.18 13:55

בית הספר היסודי "חביב", לכיתות א'-ו' שנמצא במרכז העיר, הוא מוסד היסטורי. הוא קיים משנת 1886 ועדיין מתפקד כבית ספר לכל דבר גם בשנת 2018, 132 שנים לאחר שהיה בית הספר הראשון בעולם שלימדו בו את כל המקצועות השונים בשפה העברית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בית הספר עובר שינויים גדולים בחודשיים האחרונים, בין היתר באמצעות פרוייקט שיפוץ ושימור גדול ומרהיב, ובעירייה גאים בעבודה ש"בית לעברית ראשון לציון" זוכה לתמיכה ממשלתית מתכנית מורשת לאומית, והמוסד יהיה, מלבד בית ספר, גם מרכז חי לשפה ולתרבות העברית. אך נראה שלמרות הפיכתו לבית ספר מיוחד עם השקעה של מאות אלפי שקלים, לטענת ההורים המצב מתחת לפני השטח מבעבע.

הורים רבים מדווחים על בעיות שונות: בקשות למעבר לבתי ספר אחרים בראשון לציון, ומנהלת אחת שהוועד וההורים מבקשים להחליף, מספר רב של הורים מרגישים שבית הספר שהם התחנכו בו כילדים מאבד כיוון לגמרי.

ס', אמא לשני ילדים שבסיום שנה שעברה הוציאה את ילדיה מבית הספר בכיתות ג' ו-ד' מספרת: "לפני שנתיים המנהלת הוותיקה שאיישה את התפקיד במשך שנים רבות יצאה לשבתון, ובתחילת השנה הגיע אלינו המנהלת הנוכחית, לכל מנהל מגיע תקופה של חסד והיא בהחלט קיבלה. אבל היחס להורים, הילדים ולצוות החינוכי היה לקוי, כל הזמן היו תלונות באוויר מהורים לגבי רמת הלימודים שהלכה ופחתה, רציתי מספר רב של פעמים לקבוע איתה שיחה כדי ללבן את הבעיות ואני כמו עוד הורים קיבלנו תמיד אותה תשובה, שצריכים לקבוע פגישה רק כמה ימים מראש ולא משנה כמה הנושא דחוף, אין שיח עם ההורים, אין שיח עם וועד בית הספר. המנהלת לקחה לעצמה יום חופש בימי שישי באופן קבוע, לדעתי בגלל שהיא יודעת שאם היא תעבוד בשישי בזמן שההורים לא עובדים, כולם ירצו להפגש איתה. הגעתי למצב שהייתי צריכה בסיום השנה להעביר את שני ילדי לבית ספר אחר, לקרוע אותם מחברים וסביבה לימודית אבל בעיני לא היתה אופציה אחרת". האם ממשיכה וטוענת לכמות עזיבה גדולה של עוד ילדים, "בנוסף עזבו עוד עשרה ילדים מהכיתה, בעיני זה אומר הכל, בעירייה אפילו לא ביקשו לדעת מה הסיבה למעבר, או לראות כתובת חדשה, פשוט העבירו את כולנו למוסדות אחרים".

ג' אמא נוספת מספרת, "הבן שלי לומד בבית הספר בכיתה ד'. שני הילדים שלי סיימו בבית ספר חביב לפני כמה שנים, וכמה שזה עצוב זה פשוט נכון. נראה שמה שמעניין את המנהלת זה מסיבות מושקעות ותו' לא. אותנו מטריד נושאים מהותיים יותר והמנהלת משקיעה כספים במסיבת פורים מפוארת במיוחד. כך לא צריך להראות בית ספר, אז משפצים ובונים, אבל זו תפאורה, מבפנים הכל רקוב".

 

 

תגובת יו"ר הנהגת ההורים, משה טופרובסקי: "הנהגת ההורים בבית הספר מודעת ומכירה היטב את המתרחש אצלנו. אנחנו רגישים למוסד שנקרא בית ספר חביב, להיסטוריה ולמורשת שהוא מגלם, אך מעל הכל דואגים לילדינו הלומדים בבית הספר. בבית הספר מתבצעות פעולות רבות, יפות ומקדמות, אך קיימת גם ביקורת על דרך הניהול של בית הספר. לאחרונה נערכה פגישה בין נציגי הורים לבין ראש העיר, מר דב צור, ובעקבותיה התערבה גם המפקחת המחוזית מטעם משרד החינוך. נקבעה פגישה ומתבצע הליך שמטרתו לשפר את הנדרש שיפור בבית הספר. בקשת הצבעים של בית הספר חביב יש גם צבעים יפים ואנו נעשה הכל כדי להעצימם ולשפר את המצריך שיפור".

 

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמצא כי הנושא נמצא בבדיקה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אורית

    כתבה ארוכה אבל לא ברור מה ככ נורא בבית הספר.
    המנהלת הביאה מורות חדשות לא טובות? או הורתה לותירות ללמד פחות טוב?
    ובכלל, אם רוצים שהילדים יתפתחו אז שיקראו ספרים על בסיס יומי

  2. י.ר.

    אני מכירה את המנהלת ויודעת מהם האיכויות שלה. חבל שכתבה כזו מתפרסמת ועושה שיימינג. הבעיה שאין לה רשות להשיב לטענות שמרוחות פה בעיתון ואז מקבלים רק צד אחד. בכלל בחיים תמיד צריך לשמוע גם את הצד השני ואז להחליט. מעניין לשמוע מה יש לצוות החינוכי לומר על האירועים המדברים.
    עצוב.
    והורים תדעו עוד מעט לא יהיה מי שירצה לעמוד בראש בתי הספר. כבר עכשיו יש מחסור מאוד גדול במנהלים ובצדק. למנהלת של חביב אם את קוראת את התגובה שלי תהיי חזקה !! את טובה הרבה יותר ממה שמצטייר פה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה מחקו את התגובה שלי ????? כי היא תומכת במנהלת !

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר