ילדי ראשון לציון משחקים שחמט. צילום: דמיטרי יעקובסון
ילדי ראשון לציון משחקים שחמט. צילום: דמיטרי יעקובסון

חגיגת השחמט של ילדי ראשון לציון

בוגרי תכנית "שחמטק" - תוכנית השחמט העירונית של ראשון לציון הם רק ילדי גן והכיתות הנמוכות. בסוף השבוע האחרון התכנסו כולם לחגיגה גדולה של משחק המלכים

פורסם בתאריך: 17.6.18 10:41

למעלה מעשור שפועלת בראשון לציון תוכנית השחמט העירונית שמפגישה את ילדי הגנים עם המשחק האסטרטגי. אלפי ילדים בראשון לציון למדו את המשחק והמצטיינים שבהם, כ-150 ילדים, התכנסו השבוע באולם הספורט "העמית" לפסטיבל שחמט את צעירי התוכנית העירונית עם בוגריה  למשחק סימולטני המוני,  מנכ"ל מועדון השחמט, רב אמן בוריס אלתרמן  סיפר על החגיגה הגדולה, "בעשור האחרון למדו לשחק במשחק המלכים כמאה אלף תלמידי הגנים ובתי הספר בעיר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בוגרי התוכנית, שחקנים צעירים של מועדון השחמט ראשון לציון, אשר כבר צברו הישגים, מדליות, גביעים ומקומות ראשונים באליפויות הארץ, והמשחק ההמוני התקיים לעיני מאות צופים ביניהם בכירי העירייה, ראש מנהל חינוך, יו"ר וועד ההורים, משפחות הילדים,  מפקחות, גננות עוד. בכל גן נבחרו שני שחקנים מצטיינים, בן ובת והם ייצגו את הגן במשחק הגדול שנערך.

התוכנית הייחודית "שחמטק" (שילוב של שחמט, מתמטיקה, טכנולוגיה) מועברת ב-72 גנים ברחבי העיר.  התוכנית כוללת לימודי שחמט במגוון רחב של אמצעים כגון משחקי תנועה, סיפורים ושירים על הלוח המשובץ . אחת לשבוע מגיע לגן מדריך ממועדון השחמט ומעביר לילדים פעילות שחמט מרתקת. כמו כן, התלמידים הצעירים ממשיכים לשחק שחמט בכל ימות השבוע ואף פותרים תרגילי שחמט גם בגן וגם בבית ברמות שונות באפליקציית "שחמטק".

מנהלת התוכנית, לובה אלתרמן סיפרה, "משחק השחמט מלמד את הילדים חשיבה ניהולית  ואסטרטגית , תכנון ולקיחת אחריות על המהלכים שלהם, כלים חשובים מאד אשר יסייעו להם בחייהם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר