הצגת ילדים
אילוסטרציה: שאטרסטוק

הפורום של ועדי ההורים קורא: לא לשלם את אגרת סל התרבות

נציג ועד ההורים העירוני בהנהגה הארצית, "החגיגה הסתיימה, על המדינה לממן את סל התרבות"

פורסם בתאריך: 5.6.18 10:38

הפורום הארצי של ועדי ההורים הישובים, הגוף הארצי שמייצג את ההורים בישראל, החליט היום וקורא לכל ההורים בראשון לציון להצטרף למחאה ולא לשלם את אגרת הסל תרבות, מגני הילדים ועד לכיתה יב'.

כידוע "סל תרבות" הוא חלק מתוכנית הלימודים. בגני הילדים מקבלים הילדים כשלוש הצגות בשנה ובבתי הספר הילדים נהנים ממספר הצגות. אומנם חוק חינוך חינם, אבל כמה זה בעצם עולה להורים? בכל שנה ישנם וועדות חינוך בכנסת אשר צריכות לאשר את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה, סל תרבות הוא בעצם פרמטר בתוך גזרת תשלומי הרשות שגובים מההורים, בגן הילדים הסכום עומד על 79 שקלים לשנה, בבית הספר היסודי 100 שקלים , בחטיבת הביניים והתיכוניים 149-165 שקלים, לתשלומים אלה נוספים עוד תשלומי הורים, כגון השאלת ספרים, מסיבות סיום, ביטוח וכו', בכל שנה עולה נושא של סל התרבות ויורד באותה צורה בגלל לחצים, השנה החליטו ועד ההורים הישובים לפעול לפני תחילת שנה ולהפעיל לחץ בזמן כדי להוריד את התשלום מההורים.

הוועד הארצי טוען שכבר כמה שנים שהוא מנסה להוריד את תשלומי סל תרבות מעל כתפי ההורים ואם חוק חינוך חינם אז עד הסוף, אם אכן יקרה הדבר, וההורים לא ישלמו, בשנה הבאה לא יפעל סל תרבות בבתי הספר והגנים, אלה אם תושג פשרה.

 

מיקי אלון שהיה יו"ר מועצת ההורים בעיר וכעת מכהן כנציג בהנהגה הארצית מסר, "תמיד הייתי החלטתי בדעתי. חוק חינוך חינם כשמו כן הוא, ולכן על ההורים להפסיק לשלם את תשלומי ההורים. בשל חילוקי דעות פנימיים המחאה לא צלחה ולכן לשנת הלימודים הבא החלטנו למתן את המחאה ולעשותה בשלבים, שלב ראשון אנו מבקשים מהורי ישראל לא לשלם את סעיף סל תרבות המהווה חלק גדול מהתשלום, תלמידי ישראל לא יצפו בסרטים והצגות בשנת הלימודים הבאה, דבר שיגרור לחץ מסיבי מצד כל התיאטראות והאנשים העוסקים בנושא שפרנסתם תיפגע ועל ידי מהלך זה אנו מקווים שמשרדי האוצר והחינוך יבינו שהחגיגה הסתיימה ועליהם לממן את סעיף התרבות ובהמשך את כל תשלומי ההורים".

מיק אלון אבי צרף

"תלמידי ישראל לא יצפו בסרטים והצגות בשנת הלימודים הבאה, דבר שיגרור לחץ מסיבי מצד כל התיאטראות". מיקי אלון ואבי צרף היו"ר הנוכחי בראשון לציון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה עם נסיון

    מה חדש ???
    כל שנה אותו סיפור….
    עושים קצת רעש של עשיה (כדי להראות שהם עושים משהו..) ובהמשך מתקפלים…. כל שנה מטעמים אחרים….
    אז בואו נסכים שהבנו אתכם…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר