גן ילדים אילוסטרציה
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)

גן נעול: מדוע העירייה החליטה לסגור את גן הילדים?

ההורים של ילדי גן בשכונת כרמים לא מבינים מדוע העירייה סוגרת להם את הגן למרות עודף הנרשמים. העירייה: מספר הנרשמים הוא מתחת למינימום

פורסם בתאריך: 29.5.18 09:10

עיריית ראשון לציון הודיעה לפני כחודש ובאופן מפתיע על סגירת כמה גני ילדים בעיר להפתעת ההורים המודאגים וביניהם – גן "הארנב ממושי" בשכונת כרמים. "אין הצדקה לסגור את הגן" טוענים ההורים שמספרים שהגן ותיק ומוכר ויש בו סייעת שעובדת כבר 19 שנים ברציפות. ההורים החלו במחאה ברשתות החברתיות, פנו לדף הרשמי של העירייה ושלחו מכתבים ומיילים לגורמי העירייה הרלוונטיים ובמיוחד לראש העיר – אך לטענתם זכו להתעלמות מוחלטת.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

לדברי ההורים, כאשר שאלו מה הסיבה לסגירת הגן, מסרו להם כי אין מספיק נרשמים. ההורים המוחים טוענים כי הרוב הגדול של הילדים בגן, שהיום מונה 28 ילדים, ממשיכים גם לשנה הבאה. לטענתם, יש לפחות עוד 14 ילדים חדשים שהוריהם רצו לרשום אותם לגן אך נמסר להם שהגן לא יפעל בשנה הבאה.

מיטל, אימא של מיה ולירוי הרשומים לגן: "למה צריך לחסוך על חשבון הילדים? למי נשמע הגיוני שילד בן 3 או 4 שרק התרגל למסגרת, לחברים ולצוות, יתנתק מהם לפתע. למה הוא צריך לעבור את זה? גובים מאתנו התושבים ארנונה מטורפת, אבל כשצריך לטפל – מתעלמים מאתנו לחלוטין".

הורים נוספים מספרים כי יחד עם הגן של ילדיהם "הארנב ממושי" שקיבל הודעת סגירה, קיבל הודעה דומה גם גן ילדים נוסף בנאות שיקמה: "קיבלנו הודעת סגירה במקביל, אבל אנחנו לא מקושרים כמו ההורים מהגן השני. שם ולאחר שההורים התקוממו, החליטו לא לסגור את הגן שלהם. במה הם יותר טובים מאתנו?".

לצד גן "הארנב ממושי" יש שני גנים נוספים, "שיר שמח" ו-"סוכריה על מקל". שני הגנים מלאים כמעט לגמרי, ואם אכן ייסגר הגן – ילדי "הארנב ממושי" יועברו לגנים באזור בלית ברירה. נראה כי לאחר התוספות לגנים הסמוכים, כמות הילדים תהיה צפופה במיוחד ותעמוד על כ-33-35 ילדים בכל גן, במקום 28-29.

תגובת העירייה: "מנתוני הרישום עולה כי מספר הנרשמים לגן הוא מתחת למינימום הדרוש לפתיחת גן. יחידת הרישום והשיבוץ עדכנה כל אחד מההורים והוצע להם להירשם לגן חלופי לבחירתם. כמו כן, הוצע לשבץ את כל הילדים כמקשה אחת לגן שיבחרו ההורים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר