זוג ילדים יוצא מבית הספר (אילוסטרציה שאטרסטוק)
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מחדל הצהרון: ילדה וילד שוטטו ברחבי העיר בין כבישים מסוכנים

שתי אימהות נחרדו לגלות שילדיהם בכיתה א' חמקו מהצהרון ושוטטו בעיר תוך חציית כבישים סואנים

פורסם בתאריך: 21.5.18 18:00

ביום שלישי ה-15 במאי, בשעה 12:45 לאחר סיום הלימודים, יצאו ילד וילדה  הלומדים בכיתה א' ששוהים בצהרון "צפיחית בדבש" המופעל בתוך בית ספר כרמים, וצעדו עד למוזיאון אגם לאמנות, תוך שהם חוצים כבישים סואנים. כעשרים דקות שוטטו להם הילדים בלי שאף אחד מבית הספר ומצוות הצהרון יבחין בכך וסיימו את המסלול בביתה של הילדה.

"לאחר סיום יום הלימודים התקשר אלי בני וביקש שאבוא לקחת אותו מהצהרון" מספרת האמא, "הסברתי לו שאינני יכולה ושאגיע בסיום היום, לאחר כמה דקות התקשרה אלי מזכירת בית הספר וסיפרה שלא מוצאים את הבן שלי, וצוות הצהרון מחפש אותו, עוד קיבלתי דיווח שהשומר טען שראה אותו יוצא משער בית הספר עם עוד ילדה. מהצהרון עצמו שבעצם בו הוא צריך לשהות, אף אחד לא התקשר ועדכן. המשכתי להמתין עשרים דקות שהרגישו לי כמו נצח, בינתיים אני מתקשרת למנהלת של הצהרון והיא לא עונה, כעבור כמה רגעים מתקשרת אמא של ילדה נוספת מהכיתה ואומרת שהיא נחרדה לגלות שהבן שלי הגיעה אליהם לבית עם הבת שלה בהפתעה גמורה".

בנוסף למחדל, האם טוענת שצוות הצהרון שיקר לה, בנסיון ליפות את המציאות, "התקשרתי שוב למנהלת הצהרון שהפעם ענתה, והחלטתי לשאול איפה הבן שלי, היא טענה שהוא במרכז כרמים, שאלתי אותה איך הוא הגיע לשם, ואיך עבר כבישים לבד ולמה היא משקרת כשהוא נמצא אצל אמא של חברה מבית הספר, היא התחילה לגמגם ואז תקפה אותי ואמר, "אני מסירה אחריות מהילד שלך וממחר שלא יבוא לצהרון. לאחר מכן היא התקשרה להתנצל וטענה שהיא היתה נתונה ללחצים, שאלתי אותה אם היא בלחץ אז מה אני אמורה להרגיש לאחר שחצה כבישים מסוכנים בעצמו?".

 

עוד טוענת האם שאת הילדה שיצאה ביחד עם בנה כלל לא חיפשו, "בכלל לא שמו לב שהיא נעדרה, היא פשוט יצאה עם הבן שלי לשוטט ולאחר מכן שניהם הלכו לביתה, אמא שלה היתה בהלם כשפתחה את הדלת וראתה אותם. כשהתקשרתי לבית הספר גם המנהלת לא חזרה אלי, נאמר לי שהיא בישיבה, רק בשמונה בערב כשהתקשרתי לרכזת השכבה שענתה לי ודיברה איתי. האבסורד הוא שכשילד משתולל או מרביץ, ישר מתקשרים להורים ועל מחדל כזה אף אחד לא חושב ליידע".

לדברי האם, מה שמפריע לה היא הסרת האחריות מהגופים השונים, "בסופו של דבר כל אחד הפיל את האחריות על הצד השני, המורים טענו שזה באחריות הצהרון ואלו טוענים שהמורים אשמים וכך בדיוק קוראים אסונות".

פעיל החברתי דניאל סינרייך, שבתו משתתפת באותו הצהרון הגיב: "מדובר בחוסר אחריות משווע שעלול היה להוביל לאסון. כולי תקוה כי יחודדו הנהלים ויופקו הלקחים".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "החברה העירונית שמה דגש על בטיחות כל ילד וילד. הם היקרים מכל.
נבהיר כי הופקו הלקחים מהמקרה, חודדו נהלים ואף בוצעו שינויים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. ההורים זומנו לפגישה במהלכה הועברו להם דרכי הטיפול שננקטו וינקטו בהמשך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מירי

    השומר טען שהם יצאו מהשער? מדוע הוא נתן להם לצאת לבד? עד כדי כך הוא פסיכי ?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר