ארוחה משפחתית: האח שהגשים חלום בעיצומו של המאבק בקורונה

אחרי שטיפל באב ובנו שנדבקו בקורונה הבין אסף הדרי מבית החולים שמיר-אסף הרופא שיש חלומות שחייבים להגשים

פורסם בתאריך: 23.10.20 10:13

שנים שאסף הדרי, אח במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שמיר-אסף הרופא, כותב למגירה. אלא שדווקא התפרצות נגיף הקורונה הביאה לו השראה שהובילה לספר הילדים הראשון שלו "ארוחת צהריים בקן". "עם כל הרע והקושי שגרמה הקורונה בעולם, היא גם הביאה צד חיובי. אנשים גילו מחדש את המשפחה, את השולחן והארוחות המשפחתיות", הוא אומר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כבר עשור שהדרי, בן ה-37, עובד כאח במחלקה לרפואה דחופה. "בתקופת המאבק בקורונה", מספר הדרי, "החלו לעלות אצלי רעיונות לכתוב ספר לילדים. אחד הרעיונות המרכזיים היו יצירת סיפור, בו המשפחה הגרעינית מתגבשת סביב נושא מסוים. בעיקר משום שמשפחות רבות נמצאות בסגר, והסיפור מעביר מסר משפחתי של אחדות וגיבוש".

הדרי, נשוי ואב שלושה ילדים. בעבודותו כאח הוא משמש כאחראי משמרת במחלקת מיון במרכז הרפואי, ולמרות השעות הרבות בעבודה, הוא הצליח למצוא זמן לבילוי עם המשפחה. משם נולד הספר "ארוחת צהריים בקן". העלילה מתרחשת בקן ציפורים ובו  הגוזלים עפים מהקן למסע חיפושים בעקבות מצרכים לארוחה, כאשר בדרך מתרחשות הרפתקאות רבות.

איך מתמודדים במחלקה עם משבר הקורונה?

"אין ספק שזאת תקופה מאתגרת ולא פשוטה. כאח במחלקה דחופה שפוצלה גם למחלקת קורונה, העבודה היתה סביב השעון. עבדתי בשני מישורים בו זמנית, גם במחלקת מיון עם החולים הרגילים וגם במחלקת מיון קורונה. אם בעבר הייתי אומר שיש לחץ במיון וקושי, אז עם הקורונה עבדתי כפול".

לדעתך המשבר הוא זה שהוביל אותך להוציא ספר?

"היו לי אין ספור חששות מהידבקות בנגיף והיה לי ביגוד מיוחד למיגון. אבל בסופו של יום אני צריך לשוב הביתה למשפחה שלי והחשש קיים. באחד המקרים בעבודה הגיע אדם חולה קורונה עם בנו בן השלושה חודשים ,שגם הוא נדבק. בסוף המשמרת באמת הבנתי כמה החיים לא צפויים ושחלומות צריך להגשים כאן ועכשיו. זה חלק מהתהליך של הוצאת הספר".

את הספר התחיל הדרי לכתוב בחודש מרץ האחרון, עם התפרצות הנגיף. תוך מספר חודשים הוא היה כתוב ומאוייר כאשר אשתו אלינור, שעובדת כסייעת בגן ילדים, איירה איתו. גם הילדים שלהם היו שותפים לתהליך.

"זאת תקופה שהיתה עבורי גם מתנה והצלחתי להגשים את החלום ששנים חשבתי עליו להיות סופר. 150 עותקים נמכרו בשלושה ימים עם הרבה תגובות מחממות את הלב. בהזמנה החדשה יש יותר מ-400 עותקים וגם כמעט שהכל מכור. זה פשוט חלום שהתגשם וצריך לזכור שבכל רע יש טוב ובעיני כל אחד צריך לחשוב מה קיבל מהתקופה הזו", מספר הדרי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר