50 שנה של זיכרונות: בחנות המיתולוגית קוזינה לא מתכוונים להשתנות

"אנשים עברו דירות, חלקם עזבו את העיר או עברו לשכונות חדשות, והיום ילדים בני שבע יודעים להזמין מאינטרנט. אבל אנחנו כאן עד הפנסיה", מספר הבעלים שגדל בחנות

פורסם בתאריך: 26.6.20 11:21

ראשון לציון לא מפסיקה לגדול והתפתח, והנוף לא מפסיק להשתנות. אבל ישנה חנות אחת שכבר 50 שנה נשארה באותו המקום, עם אותו השם: קוזינה.

החנות לבעלי חיים, שממוקמת במרכז ראשון לציון ברחוב אחד העם, מציעה דגי נוי וציוד לדייג וחיות מחמד, לצד כלי כתיבה ו"מוצרי פופ" – כפי שקראו להם בשנות ה-80.

ב-30 השנים האחרונות הבעלים של קוזינה הם אחים ארז ואורן רק, שרכשו את המקום לאחר של המייסד, וולטר קוזינה. "קוזינה היה ניצול שואה ערירי", מספר אורן, "הוא פתח את החנות לפני 50 שנה. אחרי שאבא שלנו נפטר, אחי הבכור ארז עבד בחנות. הוא היה מסיים את הלימודים בבית הספר והולך לעבוד בחנות. עם השנים קוזינה נפטר וארז החליף אותו בחנות. בעצם גדלנו בחנות והפכנו לבעלים שלה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


דורות של ילדים גדלו בחנות. בשנות ה-80 הייתה קוזינה החנות הכי פופולרית בעיר. תלמידים רבים מבית הספר "חביב", שהיה הגדול בעיר ונמצא בסמוך, היו עוברים בחנות אחרי הלימודים בבית הספר.

"החנות הייתה מועדון אחד גדול", מספר אורן, "יום שישי היה השיא של השבוע. בשנות ה-80 היו עורכים ימי הולדת בבית בימי שישי, וכולם עצרו אצלנו לקנות מתנות. 'מוצרי פופ' קראו לזה, היו פוסטרים של זמרים ושחקנים, עטים, כריות, דובים עם לבבות וכולם הכירו את כולם. היה מאוד שמח בשכונה שהייתה לב העיר".

במה השתנה הרחוב והשכונה?

"הכל הפך להיות שונה. 40 שנה אני כאן, וההבדל הוא תהומי, אין את השמחה ואת הביחד שהיה. היום ילדים נמצאים מול המסכים, פעם הם היו בחוץ, גם אם לא היו קונים אצלנו היו קופצים לומר שלום. היום רחוב התבגר. בעבר המקום הזה היה לב ראשון ממש המרכז, אבל אנשים עברו דירות, חלקם עזבו את העיר או עברו לשכונות חדשות, והיום ילדים בני שבע יודעים להזמין מאינטרנט, למרות שמסך לעולם לא יוכל להחליף את התקשורת הבין אישית".

נראה אתכם בחנות עוד הרבה שנים עם אותו שם?

"הקהל והאנשים הם הכיף שלנו. אומנם המכירות ירדו לכולם גם בגלל הקורונה וגם כי כוח הרחוב ירד, אבל אנחנו נשאר כאן בגאווה גדולה עם זכרונות וחיוך והכי חשוב עם השם שילווה אותנו עד הפנסיה – קוזינה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר